Η “συνταξιοδότηση” του Θορ διακόπτεται για τα καλά όταν ένας διαγαλαξιακός δολοφόνος, ο Γκορ ο Σφαγέας των Θεών, βάλλεται να εξοντώσει όλους τους θεούς. Για να τον αντιμετωπίσει πρέπει να επιστρατεύσει τη βασίλισσα Βαλκυρία, τον Κοργκ, αλλά και την Τζέιν Φόστερ που πλέον και ανεξήγητα έχει στην κατοχή και τον έλεγχο της το φοβερό σφυρί του Θορ. Πρώτα όμως πρέπει να λύσουν το μυστήριο πίσω από την παρουσία και την εκδικητική μανία του Γκορ, ώστε να τον σταματήσουν πριν είναι πολύ αργά. 

Σκηνοθεσία:

Taika Waititi

Κύριοι Ρόλοι:

Chris Hemsworth … Thor

Natalie Portman … Jane Foster/Mighty Thor

Tessa Thompson … Valkyrie

Christian Bale … Gorr

Taika Waititi … Korg (φωνή)

Russell Crowe … Zeus

Jaimie Alexander … Sif

Chris Pratt … Peter Quill/Star-Lord

Pom Klementieff … Mantis

Dave Bautista … Drax

Karen Gillan … Nebula

Sean Gunn … Kraglin Obfonteri

Vin Diesel … Groot (φωνή)

Bradley Cooper … Rocket (φωνή)

Ben Falcone … υπεύθυνος σκηνής

Stephen Curry … βασιλιάς Yakan

Simon Russell Beale … Dionysus

Elsa Pataky … γυναίκα λύκος

Luke Hemsworth … ηθοποιός Thor

Matt Damon … ηθοποιός Loki

Sam Neill … ηθοποιός Odin

Melissa McCarthy … ηθοποιός Hela

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Taika Waititi, Jennifer Kaytin Robinson

Στόρι: Taika Waititi

Παραγωγή: Kevin Feige, Brad Winderbaum

Μουσική: Michael Giacchino, Nami Melumad

Φωτογραφία: Barry Baz Idoine

Μοντάζ: Peter S. Elliot, Tim Roche, Matthew Schmidt, Jennifer Vecchiarello

Σκηνικά: Nigel Phelps

Κοστούμια: Mayes C. Rubeo

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Thor: Love and Thunder
  • Ελληνικός Τίτλος: Thor: Love and Thunder

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Thor των Stan Lee, Larry Lieber, Jack Kirby.
  • Κόμικ: Mighty Thor του Jason Aaron.

Παραλειπόμενα

  • 29η ταινία του μαρβελικού σύμπαντος, και άμεσο σίκουελ του Thor: Ragnarok (2017). Είναι παράλληλα η 6η ταινία της 4ης φάσης, με το Black Panther: Wakanda Forever να ακολουθεί.
  • Chris Hemsworth και Waititi είχαν ανοίξει τον διάλογο για αυτό το σίκουελ από τον Ιανουάριο του 2018, αλλά η επίσημη ανακοίνωση ήρθε έναν χρόνο μετά. Το συμβόλαιο του Hemsworth έληγε με το Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη, αλλά η Marvel έδωσε το πράσινο φως, ικανοποιώντας και τον σταρ που είχε δηλώσει πως ήθελε να ερμηνεύει τον Θορ όσο θα άντεχε. Μάλιστα, ο μισθός του από 15 εκατομμύρια ανέβηκε στα 20, σε σχέση με τις δύο προηγούμενες ταινίες.
  • Ο χαρακτήρας της Βαλκυρίας (Tessa Thompson) ξεκαθαρίζει εδώ τον αμφιφυλοφιλικό του χαρακτήρα, και γίνεται ο πρώτος LGBTQ υπερήρωας του σύμπαντος της Marvel. Η “λαϊκή απαίτηση” των φαν ήταν να τη δουν να κάνει δεσμό με την Captain Marvel, αλλά ο σκηνοθέτης είπε ότι και μόνο η παρουσία αυτής της μαζικής απαίτησης “έκαψε” το στοιχείο της έκπληξης.
  • Η παρουσία της Natalie Portman ως Θορ συζητήθηκε έντονα από φαν, με πολλούς να πιστεύουν ακόμα και στην ολική αντικατάσταση του Chris Hemsworth (κάτι που αρχικά υπήρξε ως πρόταση). Το κόμικ πάνω στο οποίο βασίστηκε ο νέος της χαρακτήρας είναι το Mighty Thor του Jason Aaron.
  • Τα γυρίσματα στα Fox Studios Australia βρήκαν την ταινία να γυρίζεται παράλληλα με το Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών, δίνοντας οικονομική ώθηση στην οικονομία της Αυστραλίας. Υπολογίστηκε ότι οι δύο ταινίες συνείσφεραν στην τοπική κοινωνία 127 εκατομμύρια δολάρια.
  • Ο Jeff Goldblum είχε εκφράσει τη θέληση να επαναλάβει τον ρόλο του από το Thor: Ragnarok. Εντέλει γύρισε κάποιες σκηνές, αλλά τόσο οι δικές του όσο όμως και του Peter Dinklage ως Έιτρι κόπηκαν στο τελικό μοντάζ.
  • Ο James Gunn των Φυλάκων του Γαλαξία συνεργάστηκε με τον Waititi πάνω στη σεναριακή τους παρουσία, και δήλωσε πως οι ήρωες του ήταν σε καλά χέρια.
  • Για τα εφέ, η Industrial Light & Magic χρησιμοποίησε την ίδια ψηφιακή τεχνολογία που είχε εκκινήσει με τη σειρά The Mandalorian, στην οποία ο Waititi είχε μικρή συμμετοχή. Επιπλέον, τα περισσότερα πάνελ LED επί της εικόνας  σε σχέση με τη σειρά του Πολέμου των Άστρων δίνουν μια ακόμα πιο υψηλής πιστότητας ανάλυση.
  • Η Lego και η Hasbro ανέλαβαν να εμπλουτίσουν τις σειρές τους με ήρωες από την ταινία.
  • Η πανδημία ακύρωσε την αρχική ημερομηνία πρεμιέρας που ήταν για τον Νοέμβριο του 2021.
  • Η ταινία κυκλοφόρησε και τρισδιάστατη.
  • Με μπάτζετ 250 εκατομμύρια δολάρια έγινε μία από τις ακριβότερες ταινίες που παράχθηκαν ποτέ. Είχε όμως και κέρδη 760,9.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το κεντρικό μουσικό θέμα της ταινίας, με τίτλο Mama’s Got a Brand New Hammer, κυκλοφόρησε και σε σινγκλ.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 6/7/2022

Η μεγαλύτερη ένσταση που είχα τα τελευταία χρόνια με τις υπερηρωικές ταινίες της Marvel (αφήνω τη DC απ’ έξω γιατί αυτή είχε πάει το ζήτημα σε άλλο επίπεδο) ήταν πως ασχέτως με το πόσο καλοφτιαγμένες ήταν και κατά πόσο επιτελούσαν το κοινωνικό τους έργο γύρω από την πολιτική ορθότητα, είχαν σταματήσει να είναι απολαυστικές. Ο Taika Waititi, μετά τη χιουμοριστική επένδυση που έκανε στο “Thor: Ragnarok”, εδώ ποντάρει τα ρέστα του παραδίδοντας χωρίς κανέναν δισταγμό την κωμωδία του καλοκαιριού.

Δημιουργός που είτε τον λατρεύεις είτε απλώς προσπαθείς να τον ανεχτείς -κι εγώ προσωπικά τείνω προς το δεύτερο-, ο Waititi από το ξεκίνημα της ταινίας βάζει τους χαρακτήρες του σε μια άκρατη πορεία μπουφονικής υποκριτικής, χαρακτηρίζοντας αυτομάτως την ταινία του ως προς το υποείδος της, αντί όμως αυτάρεσκα να επιβάλλει στο κοινό του να ακολουθήσει αυτό το ριψοκίνδυνα έντονο ύφος, κατορθώνει να το παρασύρει οργανικά επιστρατεύοντας στοιχεία από διάφορα κωμικά ρεύματα, όπως το ατακαδόρικο deadpan της Phoebe Waller-Bridge, το καφρίζον χιούμορ του Adam Sandler αλλά και ατόφιο Mel Brooks, δημιουργώντας εδώ το δικό του επαναλαμβανόμενο αστείο “Μπλούχερ”.

Αυτή η γνήσια κωμωδία που δημιουργεί ο Waititi καταφέρνει να λειτουργεί απλώς και μόνο επειδή είναι πραγματικά αστεία. Οι ηθοποιοί περισσότερο από ποτέ χαίρονται που παίζουν χαρακτήρες βασισμένους σε κόμικς και παράλληλα ως θεατής χάρηκα που η ανεμελιά τους δεν τους μεταφράζει ως μονοδιάστατους, αλλά στο γνήσιο πνεύμα ενός κόμικ, τους αφήνει να μας δημιουργήσουν συναισθήματα μέσα από διάφορες καταστάσεις ανάλογα με την ιστορία που εμείς διαβάζουμε. Πόσο διαφορετικές πλευρές τους βλέπαμε στις προηγούμενες ταινίες “Thor”… Η σχετικά μικρή διάρκεια της ταινίας σε σχέση με τα τελευταία μεγαθήρια, κατορθώνει επίσης να μην ξεπεράσει το όριο ξεχειλώματος του γέλιου.

Πέρα όμως από αυτή τη σκηνοθετική επιτυχία στο ύφος, δεν υπάρχουν και πολλά που να επιδέχονται κάποιον σχολιασμό. Τα σοβαρά στοιχεία της πλοκής, παρότι μένουν μοιραία σε δεύτερη μοίρα και διεκπεραιώνονται σκηνοθετικά με τη γνωστή συνταγή της σειράς, δεν είναι καθόλου αμελητέα ως προς τη σημαντικότητά τους, στοιχείο στο οποίο έπασχαν πολλές ταινίες στη μετά-Thanos εποχή. Ο Christian Bale είναι ένας άψογος κακός, που η πετυχημένη του εξωτερική εμφάνιση απλώς προσθέτει στην ερμηνευτική δεινότητα του ηθοποιού που θα έκανε τις σκηνές του να λειτουργούν ακόμα και σε ένα μη κωμικό όλον. Σε αντιστοιχία ως προς την υποκριτική αλλά στον αντίποδα σε σχέση με την αποτελεσματικότητα εκτός κωμικής συνθήκης βρίσκεται ο Russell Crowe, σε μια επιθεωρησιακή ερμηνεία που ακόμα κι αν βασίζεται στο εύκολο γέλιο, το ότι δεν την παραδίδει ένας καθαρός κωμικός την ενσωματώνει μέσα στο δραματουργικό πλαίσιο, αντί να την καθιστά ένα απολαυστικό μεν αλλά ασύνδετο cameo.

Όπως το “Iron Man 3” χρησιμοποίησε το δράμα για να προχωρήσει παρακάτω τον ομώνυμο πρωταγωνιστή του, το “Thor: Love and Thunder” ακολουθεί τον δρόμο της κωμωδίας, και παρότι είναι ο μοναδικός χαρακτήρας του MCU με τέσσερις αυτόνομες ταινίες στο ενεργητικό του, αφήνει καλοδεχούμενα ανοιχτό το παράθυρο για να ακολουθήσουν κι άλλες.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

31 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *