Τα πράγματα φαντάζουν ομαλά, μέχρι που δύο παιδιά ανακαλύπτουν πως ο παππούς και η γιαγιά είναι μπλεγμένοι σε κάτι σκοτεινό, όταν πηγαίνουν να μείνουν μαζί τους σε μια απόμερη φάρμα της Πενσιλβάνια, αφού η μητέρα τους βρίσκεται σε διακοπές. Τους έχουν προειδοποιήσει να μη βγαίνουν από το δωμάτιο τους μετά 9 και μισή τη νύχτα, αλλά αυτοί θα το κάνουν. Έντρομοι, καλούν μέσω του ίντερνετ τη μητέρα τους για βοήθεια, αλλά το μόνο που συνειδητοποιούν είναι ότι είναι ολομόναχοι έναντι αυτών των φαινομενικά φιλήσυχων γέρων.

Σκηνοθεσία:

M. Night Shyamalan

Κύριοι Ρόλοι:

Olivia DeJonge … Becca

Ed Oxenbould … Tyler

Deanna Dunagan … Marja Bella ‘Nana’ Jamison

Peter McRobbie … Frederick Spencer ‘Pop Pop’ Jamison

Kathryn Hahn … Loretta Jamison

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: M. Night Shyamalan

Παραγωγή: Marc Bienstock, Jason Blum, M. Night Shyamalan

Φωτογραφία: Maryse Alberti

Μοντάζ: Luke Ciarrocchi

Σκηνικά: Naaman Marshall

Κοστούμια: Amy Westcott

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Home Cinema.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Visit

Ελληνικός Τίτλος: Η Επίσκεψη

Παραλειπόμενα

  • Παρότι ήταν χιλιάδες που πέρασαν από οντισιόν για τους ρόλους των δύο παιδιών (κάτι που ο Shyamalan αποκάλεσε ως “απόλυτο σμήνος”), ο σκηνοθέτης επέλεξε δύο άγνωστα παιδιά από την Αυστραλία.
  • Εν μέρει ανήκει στο found-footage υποείδος.
  • Η πλέον φτηνή στην κατασκευή της ταινία για τον Shyamalan (5 εκατομμύρια δολάρια), που απέφερε όμως από τα ταμεία 98,5.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 13/10/2015

Απέχοντας αρκετά από τη σκηνοθετική λογική των ψυχολογικών θρίλερ που ακολουθούσε για χρόνια αλλά με την αγάπη στο ανατρεπτικό – λυτρωτικό χιτ των φινάλε να παραμένει ακέραια, ο M. Night Shyamalan αναμετράται με ένα σινεμά που γνωρίζει (;) και αποπειράται να ξορκίσει τους κακούς του δαίμονες. Μετά από μια σειρά αποτυχιών, που ξεκινούν με το Lady in the Water και καταλήγουν στο σήμερα, ο Shyamalan χρειαζόταν μία τονωτική καλλιτεχνική ένεση, η οποία έρχεται χωρίς αμφιβολία με το The Visit.

Το The Visit, λοιπόν, χωρίς ισχυρό συναισθηματικό πυρήνα, διαθέτει αρκετά στοιχεία της ιδιοσυγκρασίας του δημιουργού του, που μπλέκονται χαοτικά μεταξύ τους αλλά προσδίδουν μία γοητεία σε αυτό. Είναι ένα φιλμ πολιτικά ορθό, που ακολουθεί σκηνοθετικά την πεπατημένη των ημερών μας και αφουγκράζεται πλήρως τον παλμό ενός νεότερου κοινού το οποίο ο Ινδός δημιουργός συνήθιζε να βάζει σε δεύτερη μοίρα. Αυτό στον αντίποδα, θα μπορούσε να μετατραπεί στο μεγαλύτερο ελάττωμά του, γιατί από τη στιγμή που ξεπερνάει τη σκόπελο της καλλιτεχνικής αναγέννησης και πετυχαίνει να δηλώσει παρών, ρισκάρει να αναμετρηθεί και να ξεχωρίσει απ` οτιδήποτε παρόμοιο κυκλοφορεί σήμερα. Σε εκείνο το σημείο έρχεται να μπει εμφατικά η αφήγηση, η οπτικοποίηση του τρόμου κατά Shyamalan και η σεναριακή κλιμάκωση, με σκοπό να αποκλεισθεί ένα προαναφερόμενου τύπου δημιουργικό ολίσθημα. Ο Shyamalan χειριζόμενος τον τρόμο με μέτρο αν και ορισμένες φορές λίγο πάνω από τις σωστές του διαστάσεις, διασώζει την καλόβολη αλλά συνήθως βραχύβια ψευτοντοκιμαντερίστικη διάθεση, ενώ δεν φανερώνει τα μεγάλα του μυστικά παρά πλησίον του επιλόγου, φροντίζοντας παράλληλα να καλύψει και τυχόν κενά.

Σίγουρα πρόκειται για μια διαφορετική, αναφορικά με το βιογραφικό του δημιουργού της, ταινία. Εμφανώς εμπορική, με άνισες ερμηνείες και με μία έντονη κωμική διάθεση. Θολή ως προς το αν έγινε πομπώδης από επιλογή ή από αμέλεια, έχει μία καθαρή εισπρακτική στόχευση και μία διάθεση να απομυθοποιήσει, έστω και κεκαλυμμένα, το τρίπτυχο The Village, Sixth Sense και Psycho. Είναι παράξενη και χαοτικά συγκρουσιακή, ειδικά στα σημεία που επιχειρεί σοβαρή ενδοσκόπηση με ένα τόνο που ακροβατεί ανάμεσα στο αισθητικά γελοίο και το απολύτως σοβαρό. Παλεύει με το είναι της, αλλά είναι παράδοξα ελκυστική. Ακόμα και αν δεν πρόκειται για τη «μεγάλη» ταινία, προδίδει μία έντονη διάθεση του δημιουργού της προς αυτογνωσία και ως έναν βαθμό σε αυτολογοκρισία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *