Κάθαρση: Έτος Εκλογών
- The Purge: Election Year
- The Purge 3
- 2016
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Θρίλερ, Τρόμου
- 07 Ιουλίου 2016
2017. Δύο χρόνια μετά την επιλογή του να μη σκοτώσει αυτόν που δολοφόνησε τον γιο του, ο πρώην αστυνόμος Λίο Μπαρνς έχει προσληφθεί ως επικεφαλής ασφαλείας της γερουσιαστού Σαρλέν Ρόαν, πρώτης στην κούρσα των επερχόμενων προεδρικών εκλογών, λόγω του όρκου της να πάψει για πάντα την «Κάθαρση». Τη νύχτα όπου αυτή η έσχατη Κάθαρση λαμβάνει χώρα, μια προδοσία εκ των έσω της κυβέρνησης εξαναγκάζει τον Μπαρνς και τη Ρόαν να βγουν έξω στους δρόμους και να παλέψουν σκληρά για να επιβιώσουν.
Σκηνοθεσία:
James DeMonaco
Κύριοι Ρόλοι:
Frank Grillo … Leo Barnes
Elizabeth Mitchell … γερουσιαστής Charlene ‘Charlie’ Roan
Mykelti Williamson … Joe Dixon
Joseph Julian Soria … Marcos Dali
Betty Gabriel … Laney Rucker
Terry Serpico … Earl Danzinger
Raymond J. Barry … Caleb Warrens
Edwin Hodge … Dante Bishop
Kyle Secor … πάστορας Edwidge Owens
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: James DeMonaco
Παραγωγή: Michael Bay, Jason Blum, Andrew Form, Brad Fuller, Sebastien K. Lemercier
Μουσική: Nathan Whitehead
Φωτογραφία: Jacques Jouffret
Μοντάζ: Todd E. Miller
Σκηνικά: Sharon Lomofsky
Κοστούμια: Elisabeth Vastola
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Purge: Election Year
- Ελληνικός Τίτλος: Κάθαρση: Έτος Εκλογών
- Εναλλακτικός Τίτλος: The Purge 3 [ανεπίσημος]
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Κάθαρση (2013)
- Κάθαρση: Αναρχία (2014)
- Κάθαρση: Η Αρχή (2018)
- Η Αιώνια Κάθαρση (2021)
Σεναριακή Πηγή
- Χαρακτήρες franchise: The Purge του James DeMonaco.
Παραλειπόμενα
- Η Carmen Ejogo είχε την πρόταση να παίξει και σε αυτό το σίκουελ. Όμως αρνήθηκε, δηλώνοντας πως θέλει να συνεχίσει με διαφορετικά πράγματα.
- Τα ΜΜΕ και τα social-media έδειξαν έντονο ενδιαφέρον στη χρήση επί του φιλμ του μότο Keep America Great, μια και το 2020 ήταν το ίδιο που χρησιμοποίησε ο Donald Trump στην προσπάθεια επανεκλογής του.
- Τα έσοδα της ξεπέρασαν αυτά των δύο πρώτων κεφαλαίων, αλλά ξεπεράστηκαν από το τέταρτο μέρος. Συνολικά έβγαλε 118,8 εκατομμύρια δολάρια, έναντι μπάτζετ των 10.
Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur
Έκδοση Κειμένου: 7/7/2016
Τρίτο μέρος τριλογίας και για κάποιον λόγο το μοναδικό εκ των τριών που κυκλοφορεί στους ελληνικούς κινηματογράφους, με τα άλλα δύο να έχουν βγει κατευθείαν σε dvd. Θέλοντας να δικαιολογήσουμε το γεγονός, θα λέγαμε ότι δεν είναι ανάγκη να έχει δει κανείς τα δύο πρώτα φιλμ για να ακολουθήσει την πλοκή του «Έτους Εκλογών», αν και αυτό μπορεί και να οφείλεται απλώς στην ασυναρτησία του. Όπως και να `χει, η ιδέα της «νύχτας κάθαρσης», όπου για μία νύχτα καταργείται κάθε νόμος και το οποιοδήποτε έγκλημα είναι άνευ ποινικής επιβάρυνσης, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ομαλή κοινωνική λειτουργία τις υπόλοιπες 364 μέρες του χρόνου, είναι ευρηματική και δίνει ξεκάθαρες δυνατότητες πολιτικοκοινωνικών προεκτάσεων. Η μόνη από αυτές που το φιλμ κάνει μια υποτυπώδη προσπάθεια να εκμεταλλευτεί, είναι τα πολιτικά συμφέροντα των κυβερνόντων έναντι των ανίσχυρων, κάτι το οποίο θίγει μέσω της ατάκας «η νύχτα κάθαρσης σάς βολεύει για να ξεφορτωθείτε τους φτωχούς» και κάπου εκεί, με μια τόσο προφανή και ουδόλως κινηματογραφική λεκτική δήλωση, τελειώνει και το πολιτικό βάθος της ταινίας.
Από κει και πέρα, το εν λόγω πολιτικοκοινωνικό υπόβαθρο περιορίζεται ασφυκτικά στο πλαίσιο μιας απλής αφορμής για επιφανειακή δράση και ανεγκέφαλη βία με αναίτια στοιχεία τρόμου. Συνεχείς σεναριακές αυθαιρεσίες και ανύπαρκτο χτίσιμο χαρακτήρων, σασπένς, μα και της ίδιας της ιστορίας αμπαλάρονται σε ένα ασταμάτητα σοβαροφανές σκηνοθετικό περίβλημα, που όσο περισσότερο προσπαθεί να συνταιριάξει την ένταση με το στυλιζάρισμα, τόσο περισσότερο φαντάζει ναρκισσιστικά πομπώδες. Η γκλαμουράτη (και γι` αυτό κινηματογραφικά ηδονοβλεπτική) παραφροσύνη των χαρακτήρων του αναιρεί την όποια τάση για ενδοσκόπηση των δικών μας ζωωδών ενστίκτων, ενώ η συνειδητή αποφυγή στερεοτύπων -μαύροι και γυναίκες πρωταγωνιστές- και η όποια νύξη προς τους πολιτικούς ρόλους της εκκλησίας καταρρέουν κάτω από την απίστευτα (έως και ξεκαρδιστικά) καρικατουρίστικη απεικόνιση των «κακών» και παράλληλα τον υπερβολικό εξωραϊσμό των πρωταγωνιστών, συμπεριλαμβανομένης της πιο αγίας υποψήφιας προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών. Το πόσο αυτό, βεβαίως, μοιάζει με πολιτική προπαγάνδα («Έτος Εκλογών», όλως τυχαίως) δεν μπορώ να το εκλάβω ως υγιή (ή κινηματογραφική) πολιτική αλληγορία. Ας ελπίσουμε ότι το κλείσιμο δεν υπονοεί συνέχεια της σειράς (αν το κάνει, είναι παντελώς βεβιασμένο) και πως, γιατί όχι, θα πέσει και σε μας από τον ουρανό ένας άγιος πολιτικός να μας βγάλει ρισκάροντας τη ζωή του από όλα τα δεινά μας.
Βαθμολογία: