Η Κάρολ Ντένβερς έχει επανακτήσει την ταυτότητά της από τους τυραννικούς Kree και έχει πάρει και την εκδίκησή της από την Υπέρτατη Νοημοσύνη. Αλλά οι επιπτώσεις των πράξεων αυτών την έχουν φορτώσει με μεγάλες ευθύνες. Όταν τα καθήκοντα της την οδηγούν σε μια ανωμαλία στον γαλαξία που συνδέεται με τους Kree, οι δυνάμεις της μπερδεύονται με αυτές της μεγαλύτερης θαυμάστρια της, Καμάλα Καν, γνωστής κι ως Ms. Marvel, αλλά και της ανιψιάς της, Μόνικα Ραμπό, αστροναύτη για τη S.A.B.E.R. Αυτή η απρόσμενη ομάδα, ως The Marvels, θα μάθει να δουλεύει μαζί σε αρμονία, με στόχο τη σωτηρία του σύμπαντος.

Σκηνοθεσία:

Nia DaCosta

Κύριοι Ρόλοι:

Brie Larson … Carol Danvers/Captain Marvel

Iman Vellani … Kamala Khan/Ms. Marvel

Teyonah Parris … Monica Rambeau

Zawe Ashton … Dar-Benn

Samuel L. Jackson … Nick Fury

Park Seo-joon … πρίγκιπας Yan

Gary Lewis … αυτοκράτορας Dro’ge

Zenobia Shroff … Muneeba Khan

Saagar Shaikh … Aamir Khan

Mohan Kapur … Yusuf Khan

Abraham Popoola … Dag

Leila Farzad … Talia

Daniel Ings … Ty-Rone

Hailee Steinfeld … Kate Bishop

Tessa Thompson … Valkyrie

Kelsey Grammer … Beast (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Nia DaCosta, Megan McDonnell, Elissa Karasik

Παραγωγή: Kevin Feige

Μουσική: Laura Karpman

Φωτογραφία: Sean Bobbitt

Μοντάζ: Catrin Hedstrom, Evan Schiff

Σκηνικά: Cara Brower

Κοστούμια: Lindsay Pugh

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Marvels
  • Ελληνικός Τίτλος: The Marvels

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): Carol Danvers των Gene Colan, Roy Thomas.

Παραλειπόμενα

  • Η 33η ταινία του Marvel Cinematic Universe και τρίτη της 5ης Φάσης του είναι συνέχεια του Captain Marvel (2019) αλλά και της σειράς Ms. Marvel (2022), από όπου προέρχονται οι περισσότεροι χαρακτήρες. Εξαίρεση αποτελεί ο ρόλος της Monica Rambeau, που προέρχεται από τη μίνι-σειρά WandaVision.
  • Η Brie Larson ήταν που είχε εκφράσει από πολύ νωρίς τη θέληση για ένα σίκουελ που θα συμπρωταγωνιστεί η Kamala Khan/Ms. Marvel, με τον Kevin Feige να επιβεβαιώνει πως κάτι τέτοιο υπήρχε ήδη στα σχέδια. Η Iman Vellani δεν δυσκολεύτηκε να αναλάβει τον ρόλο (ακόμα κι αν είναι ο πρώτος της στη μεγάλη οθόνη), μια και τον είχε ήδη παρουσιάσει στο Ms. Marvel (2022) που προβλήθηκε στο Disney+.
  • Επίσημα ο σχεδιασμός ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020, όταν και προσλήφθηκε να ξεκινήσει το σενάριο η Megan McDonnell, έχοντας ήδη γράψει δύο επεισόδια του WandaVision (2021).
  • Η Nia DaCosta αναλαμβάνει για πρώτη φορά μια ταινία της Marvel, και είχε την ευκαιρία να “προπονηθεί” στη mid-credits σκηνή του φινάλε του Ms. Marvel, που έδενε τη σειρά με την ταινία. Έγινε μαζί η πρώτη μαύρη δημιουργός στο εν λόγω σύμπαν, σπάζοντας και το ρεκόρ μεγαλύτερου μπάτζετ στα χέρια μιας μαύρης σκηνοθέτιδας. Στα υπόψιν αντί αυτής ήταν η Olivia Wilde και η Jamie Babbit.
  • Κάποια στοιχεία του σεναρίου προήλθαν από τα τεύχη 89 έως 97 της σειράς Avengers, που αφηγούνταν την ιστορία Kree-Skrull War. Δεν υπάρχει όμως κανένας σύνδεσμος με τη μίνι-σειρά Secret Invasion (2023) με πρωταγωνιστή τον Samuel L. Jackson ως Nick Fury, που ακολουθεί γεγονότα όπου εμπλέκεται η Captain Marvel.
  • Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στα Pinewood Studios και τα Longcross Studios της Βρετανίας, για να συνεχιστούν στην Τροπέα της ιταλικής Καλαβρίας και να ολοκληρωθούν στο Λος Άντζελες. Οι απαιτήσεις των γυρισμάτων ανάγκασαν το στούντιο να αλλάξει την ημερομηνία εξόδου της ταινίας με το Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία, που ολοκληρώθηκε γρηγορότερα.
  • Για τα ειδικά εφέ συνεργάστηκαν οι εταιρίες: Industrial Light & Magic, Rise FX, Rising Sun Pictures, Sony Pictures Imageworks, Trixter, Wētā FX και Wylie Co.
  • Η μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία της χρονιάς αλλά και ολόκληρου του MCU. Με κόστος 274,8 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ είδε τις εισπράξεις του να σταματάνε στα 205,1.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η ορχήστρα της Φιλαδέλφεια ερμηνεύει το κομμάτι The Marvels Suite, ενώ κεντρικό μουσικό θέμα είναι το Higher. Further. Faster. Together.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 8/11/2023

Το ότι η νέα ταινία της Marvel διαρκεί, για τα δεδομένα της εταιρείας, μόλις 100 λεπτα, δεν ήταν τόσο μεγάλη παρηγοριά όσο υπέθετα στην αρχή. Πλέον δεν αρκεί να είσαι ένας θεατής που θα κάτσει απλά να δει ένα υπερηρωικό μπλοκμπάστερ, αφού το σύνολο των διαπλεκόμενων ιστοριών έχει περάσει το όριο χωρίς επιστροφή όσον αφορά τη δυνατότητα κατανόησής του. Ειδικά από τη στιγμή που έχουν μπει στο παιχνίδι και οι τηλεοπτικές σειρές, το πράγμα έχει περάσει στη σφαίρα του ανεπίτρεπτου.

Τρεις κεντρικοί χαρακτήρες μάς απασχολούν εδώ: η Κάρολ Ντάνβερς (Brie Larson) από την ταινία “Captain Marvel”, η Μόνικα Ράμπο (Teyonah Parris) από τη σειρά “WandaVision” και η Καμάλα Καν (Iman Vellani) από τη σειρά “Ms. Marvel”. Αν δεν έχετε δει όλα τα προαναφερθέντα, μην μπείτε στον κόπο! Ας αφήσουμε όμως τελείως αυτή την παράμετρο και ας υποθέσουμε ότι είμαστε πλήρως εξοικειωμένοι με το franchise. Ακόμα κι έτσι, το “The Marvels” είναι κατασκευασμένο με τρόπο που να καταστρέφει κάθε φυσιολογική αίσθηση ρυθμού. Η ροή των διαλόγων διακόπτεται συνεχώς για να γίνουν αναφορές σε όρους, τοποθεσίες, τεχνολογίες και χαρακτήρες από το παρελθόν που μπορεί να παίζουν κάποιο ρόλο, μπορεί και όχι, ενώ δεν λείπει και ένα μονόλεπτο recap του “Captain Marvel” από την ενθουσιασμένη σε εκνευριστικά επιτηδευμένο βαθμό Καμάλα Καν ως ένα από τα μυριάδες θλιβερά exposition του τεμπέλικου αυτού σεναρίου.

Αν εστιάσουμε ξεχωριστά στις ερμηνείες του καστ, μπορούμε να εισπράξουμε κάποιες καλές υποκριτικές στιγμές, με το μεγάλο ατού να είναι η πειστική ενσάρκωση των φανταστικών αυτών χαρακτήρων από τον εκάστοτε ηθοποιό τους. Η Zawe Ashton, ο Gary Lewis και ο Park Seo-joon αποτελούν αξιοπρεπείς προσθήκες στο MCU και ελίσσονται με χάρη στην κωμικότητα που προσπαθεί με το ζόρι να εμποτίσει το σενάριο στην ταινία, αν ξεπεράσουμε την υπερβολή των κοστουμιών και των σκηνικών που κινούνται προς το camp. Στο οπτικό κομμάτι διατηρούνται τα ίδια πρότυπα που έχουμε συνηθίσει, τα εφέ μοιάζουν εντυπωσιακά χωρίς να αποφεύγεται η κλασική πλέον θαμπάδα των τελευταίων ταινιών, και απομένει μια ταιριαστή χρωματική παλέτα για να δώσει λίγη ζωή σε όσα βλέπουμε.

Τα μουσικά θέματα της Laura Karpman περνούν εντελώς απαρατήρητα, καθώς αν κάποια μουσική παίζει ρόλο στη Marvel, αυτή πλέον είναι η επιλογή ενός προϋπάρχοντος τραγουδιού, στην προκειμένη περίπτωση το “Intergalactic” των Beastie Boys. Αυτό έχει καθιερωθεί σαν μοτίβο στη Marvel, σαν το τραγούδι να κλείνει το μάτι σε κάποιο χαλαρό νοηματικό σύνδεσμο με την ταινία και είναι κάτι που παρατηρείται εύκολα, με τη Marvel για ακόμα μία φορά να ενδιαφέρεται περισσότερο για τις αναφορές και τα easter-eggs ή για το πώς θα προσαρμόσει το logo της στην αρχή της ταινίας.

Η Nia DaCosta δεν προσφέρει κανένα προσωπικό δείγμα κινηματογραφικής προσέγγισης στην τυπική απεικόνιση της δράσης, των υπερδυνάμεων και των κόσμων που καταστρέφονται, και το μουσικό ντύσιμο της σωματικής αντιπαράθεσης με ανεβαστικά τραγούδια έχει καταντήσει ξεπερασμένο, ενώ το οπτικό κοπιάρισμα από το πετυχημένο animation των “Spider-Verse” για ορισμένες σκηνές είναι εξόφθαλμο. Η θεματική για ακόμα μία φορά είναι η έννοια της οικογένειας, με τον άκρατο ενθουσιασμό της Καμάλα Καν να συμπληρώνει τη στεγνή αίσθηση του χιούμορ της Κάρολ Ντάνβερς σε μια απόπειρα επανάληψης του πετυχημένου συνδυασμού Τόνι Σταρκ και Πίτερ Πάρκερ. Η Zawe Ashton υποδύεται την ελαφρώς παραγκωνισμένη κακιά της υπόθεσης, κυρίως επειδή προσπαθεί να επιτύχει στον σκοπό της με υπερβολικό τρόπο, σε ακόμα ένα στοιχείο επανάληψης μοτίβων που χτίζονται με τον πιο αδύναμο, ανούσιο και καθόλου συναρπαστικό τρόπο. Η ταινία θα κέρδιζε σίγουρα πόντους αν άφηνε τον θεατή να συμπληρώσει τα κενά από το παρελθόν, από το να τον βομβαρδίζει συνεχώς με αυτά χωρίς να εξηγεί στην πραγματικότητα τίποτα, ενώ έχουμε και κάποια ανοιχτά μέτωπα για το μέλλον. Υποτίθεται ότι είναι σημαντικά. Το “για ποιον” είναι στην ευχέρεια του εκάστοτε θεατή να το κρίνει…

Ο μεγαλύτερος εχθρός της ταινίας είναι η ολοένα και αυξανόμενη τάση του MCU για την αυτοπαρωδία. Αυτό είναι κάτι που έχει συμβεί πολλές φορές στην κινηματογραφική ιστορία, η οποία επαναλαμβάνεται με τρόπο ανάλογο των Universal Monsters, που 15 χρόνια (τυχαίο;) μετά την εμφάνιση του franchise το 1931, οδηγήθηκε σε κωμικές συμπράξεις των χαρακτήρων της προτού σιγήσει και αναλάβει κάποιος άλλος να επανεφεύρει το είδος. Είναι σαφές ότι δεν βρισκόμαστε στο 2008 πια.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *