Η Σαμάνθα Κέιν, δασκάλα στο επάγγελμα, υποφέρει από αμνησία. Όταν το μυστηριώδες παρελθόν της αρχίζει να στοιχειώνει την ειδυλλιακή ζωή της, η νεαρή γυναίκα βάζει σκοπό να ανακαλύψει την πραγματική της ταυτότητα. Ερευνώντας επίμονα, με τη βοήθεια ενός ιδιωτικού αστυνομικού, συγκλονίζεται μαθαίνοντας πως στην πραγματικότητα είναι η Τσάρλι Μπάλτιμορ, μυστική πράκτορας, μπλεγμένη σε μια θανάσιμη συνωμοσία, ικανή να εξαρθρώσει τα υψηλά κλιμάκια της αμερικανικής κυβέρνησης. Τώρα, βρίσκεται αντιμέτωπη μ’ έναν εκδικητικό εχθρό του παρελθόντος, που απήγαγε την 8χρονη κόρη της. Ψάχνοντας να βρει το παιδί της, τα μητρικά ένστικτα της Τσάρλι θα έρθουν σε σύγκρουση με τον ψυχρό εκτελεστή που κρύβεται μέσα της.

Σκηνοθεσία:

Renny Harlin

Κύριοι Ρόλοι:

Geena Davis … Samantha Caine/Charlene Elizabeth ‘Charly’ Baltimore

Samuel L. Jackson … Mitch Henessey

Patrick Malahide … Leland Perkins

Craig Bierko … Timothy

Brian Cox … Δρ Nathan Waldman

David Morse … Luke/Daedalus

G.D. Spradlin … ο πρόεδρος

Yvonne Zima … Caitlin Caine

Melina Kanakaredes … Trin

Larry King … Larry King

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Shane Black

Παραγωγή: Stephanie Austin, Shane Black, Geena Davis, Renny Harlin

Μουσική: Alan Silvestri

Φωτογραφία: Guillermo Navarro

Μοντάζ: William Goldenberg

Σκηνικά: Howard Cummings

Κοστούμια: Michael Kaplan

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Long Kiss Goodnight
  • Ελληνικός Τίτλος: Ένα Σκληρό Φιλί για Καληνύχτα

Παραλειπόμενα

  • Σε ένα πρώτο μοντάζ, ο χαρακτήρας του Μιτς πεθαίνει. Στη δοκιμαστική όμως προβολή, το κοινό φώναζε You can’t kill Sam Jackson! Έτσι, ο Harlin άλλαξε το φινάλε.
  • Σε κάποια πρώιμη εκδοχή του σεναρίου, το όνομα Sam Caine δεν ήταν η δεύτερη ταυτότητα της ηρωίδας, αλλά μια δημιουργία του μυαλού της. Αυτό κρύβονταν στον αναγραμματισμό του ονόματος, που βγάζει amnesiac.
  • Σε κάποιο σημείο, η New Line Cinema σκέφτονταν ως αρσενικό τον κεντρικό ήρωα, έχοντας κατά νου τον Steven Seagal και τον Sylvester Stallone.
  • Στην τελευταία σελίδα του σεναρίου έγραφε ότι θα υπήρχε και σίκουελ, με τίτλο The Kiss After Lightning. Μέχρι το 2007 αυτό ακούγονταν ως πιθανό, αλλά εντέλει ακυρώθηκε.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 13/3/2011

Η μη εμπορική επιτυχία της ταινίας αυτής επέφερε ένα τρανταχτό διαζύγιο, αυτό του σκηνοθέτη Ρένι Χάρλιν και της Τζίνα Ντέιβις. Η πλάκα είναι πως η ταινία ήταν πιο μπροστά από την εποχή της, προβάροντας το ύφος του «Leon» και γενικά του Λικ Μπεσόν στα αμερικανικά πρότυπα δράσης. Μπορεί τώρα να είναι κανόνας, αλλά το ταχύτατο μοντάζ, οι αβανταδόρικες σκηνές δράσης και οι εκκωφαντικοί ήχοι δεν ήταν ακόμα καθιερωμένοι. Ο Χάρλιν τα πάει καλά με τις εικόνες του, αλλά πλαστικοποιεί τους χαρακτήρες σε σημείο να μην ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για την τύχη τους. Ειδικά με αυτόν που ερμηνεύει η Τζίνα Ντέιβις, που πλάσαρε ένα νέο μοντέρνο στυλ εμφάνισης. Αν τη δείτε με ματιά «ιστοριοδίφη» του σύγχρονου Χόλιγουντ, πάει καλά. Αλλιώς, έχετε ήδη δει ένα κάρο από τέτοιου είδους ταινίες δράσης και μάλλον καλύτερες από αυτήν έκτοτε, αν και επιβάλλεται να την κρίνουμε με την εποχή της. Κάθε βέβαια σύμπτωση με τα βιβλία του Μπορν τυχαία…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *