1880. Μια σειρά απεχθών δολοφονιών έχουν αναστατώσει την επικίνδυνη κοινότητα Λάιμχαουζ του Λονδίνου. Τα εγκλήματα είναι τόσο τερατώδη, που τύπος τα αποδίδει σε ένα μυθικό πλάσμα, το Γκόλεμ. Χωρίς αληθινά στοιχεία στα χέρια της, η αστυνομία τοποθετεί τον σχετικά άπειρο επιθεωρητή Κιλντέρ στην υπόθεση, στην ουσία ένα «σκιάχτρο» για όταν κάνει την επόμενη του εμφάνιση ο δολοφόνος.

Σκηνοθεσία:

Juan Carlos Medina

Κύριοι Ρόλοι:

Bill Nighy … επιθεωρητής John Kildare

Olivia Cooke … Lizzie Cree

Douglas Booth … Dan Leno

Daniel Mays … χωροφύλακας George Flood

Sam Reid … John Cree

Maria Valverde … Aveline Ortega

Eddie Marsan … ο ‘θείος’

Henry Goodman … Karl Marx

Paul Ritter … Augustus Rowley

Morgan Watkins … George Gissing

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jane Goldman

Παραγωγή: Elizabeth Karlsen, Joanna Laurie, Stephen Woolley

Μουσική: Johan Soderqvist

Φωτογραφία: Simon Dennis

Μοντάζ: Justin Krish

Σκηνικά: Grant Montgomery

Κοστούμια: Claire Anderson

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Limehouse Golem

Ελληνικός Τίτλος: Ημερολόγιο Φόνων

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Dan Leno and the Limehouse Golem του Peter Ackroyd.

Παραλειπόμενα

  • Ο ρόλος του επιθεωρητή Κιλντέρ ήταν αρχικά δοσμένος στον Alan Rickman, αλλά τον πρόλαβε η θανατηφόρα ασθένεια. Η ταινία είναι αφιερωμένη σε αυτόν.
  • Η Jane Goldman είχε διαβάσει το βιβλίο χρόνια πριν γίνει σεναριογράφος, αλλά από τότε το είχε σημειώσει ως μελλοντική της δουλειά.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 19/5/2018

Ευτυχώς που από πλευράς παραγωγής έχει γίνει άρτια δουλειά. Μιλάμε για την αναβίωση του βικτωριανού Λονδίνου, και μάλιστα της πλέον σκιώδης πλευράς του, ένα σκηνικό που εμπλουτίζεται με κιτρινωπή φωτογραφία, ιδανική για τόσο για την εικόνα, όσο και για το θέμα του έργου. Δεν θα αψηφήσουμε φυσικά και την εμφάνιση του Μπιλ Νάι, ενός ηθοποιού που δεν χρειάζεται να καταφεύγει σε πομπώδεις ερμηνείες για να επιβάλλει την παρουσία του, αρκεί που στέκεται «μακιαβελικά» εντός του κάδρου. Αλλά η σκιώδης πλευρά του φιλμ δεν είναι σε ποιοτική αντιστάθμιση με αυτή της εικονοποίησης του Λονδίνου…

Ο Juan Carlos Medina ξεχνάει κατά το ήμισυ πως γυρίζει θρίλερ μυστηρίου. Πάνω από τη μισή ταινία ασχολούμαστε με ένα κοινό θέμα εποχής, μια ιστορία ανάδειξης ταλέντου, από την οποία δυστυχώς δεν έχουμε και τίποτα να κερδίσουμε που την παρακολουθούμε. Υποτίθεται, δε, ότι εντός της κρύβεται το κλειδί της εύρεσης του ενόχου, αλλά όσο κι αν ψάξετε, ούτε κλειδί, ούτε καν κλειδαριά δεν θα βρείτε. Στην ουσία, αν θεωρήσουμε ότι έχει δοθεί κάποιο στοιχείο, αυτό αφορά την ψυχολογία των χαρακτήρων, μα όχι όπως παρουσιάζεται από το σενάριο, αλλά όπως λογικά και γενικά την υποθέτεις. Αφήστε που πρέπει να αντέξετε και τους ασταμάτητους διαλόγους, που αντί να βοηθάνε διαλογικά το έργο, το καταστούν φαφλατάδικο.

Ο σκηνοθέτης συνολικά θα λέγαμε ότι το θρίλερ το πετάει στον κάδο. Όχι μόνο χρησιμοποιεί ένα τέχνασμα «αυτοψίας» που αυτόματα κάνει τον υποψιασμένο θεατή να εξαιρέσει υπόπτους (δεν είναι και πολλοί), αλλά δεν δουλεύει καθόλου το αίσθημα απειλής σε κανένα σημείο. Αγωνία, δηλαδή, καμία. Μοιραία, ο θεατής βάζει τυχαία στοιχήματα για το ποιος είναι ο δολοφόνος, αναμένοντας ένα απαράδεκτο από πλευράς λογικής φινάλε που απλά του το ανακοινώνει. Μάλιστα, αυτή η -ας πούμε- ανατροπή φωνάζει από τα μισά της ταινίας, απλά δεν θέλεις μέσα σου να παραδεχθείς ότι θα καταλήξουμε σε αυτό τον εύκολο «εντυπωσιασμό».

Παρότι βασισμένο σε σχετικά σύγχρονο μυθιστόρημα, η γραφή του περισσότερο παραπέμπει σε εποχές που ο αναγνώστης ήταν τελείως ανυποψίαστος (ακόμα και προ-Σέρλοκ Χολμς). Ίσως κι αυτό εγκλωβίστηκε από την αναφορά του σε αληθινούς χαρακτήρες της τότε εποχής, κι έτσι δικαιολογεί την αβάσταχτη απλότητα του.

Μια ταινία που παρακολουθείς με αρκετή όρεξη όταν ξεκινάει, λόγω εικόνας, αλλά δεν αργείς να καταλάβεις ότι δεν έχει σκοπό να καταλήξει κάπου που να αφορά μια ουσία. Είτε δραματική, είτε θριλερική.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.