Βόρεια Αμερική, 1757. Ο πόλεμος ανάμεσα σε Βρετανούς και Γάλλους μαίνεται για την κυριαρχία της νέας ηπείρου. Οι κόρες ενός εγγλέζου συνταγματάρχη πέφτουν σε ενέδρα και είναι στα πρόθυρα σφαγής από τους ινδιάνους που συνεργάζονται με τους Γάλλους. Εκεί εμφανίζεται ο Χόκαϊ, ένας λευκός της φυλής των Μοϊκανών, και αφού τις σώζει, αναλαμβάνει την προστασία τους.

Σκηνοθεσία:

Michael Mann

Κύριοι Ρόλοι:

Daniel Day-Lewis … Hawkeye/Nathaniel Poe

Madeleine Stowe … Cora Munro

Russell Means … Chingachgook

Eric Schweig … Uncas

Jodhi May … Alice Munro

Steven Waddington … ταγματάρχης Duncan Heyward

Wes Studi … Magua

Maurice Roeves … συνταγματάρχης Edmund Munro

Patrice Chereau … στρατηγός Louis-Joseph de Montcalm

Dylan Baker … λοχαγός Louis Antoine de Bougainville

Pete Postlethwaite … λοχαγός Beams

Colm Meaney … ταγματάρχης Ambrose

Terry Kinney … John Cameron

Sebastian Roche … Martin

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Michael Mann, Christopher Crowe

Παραγωγή: Hunt Lowry, Michael Mann

Μουσική: Randy Edelman, Trevor Jones

Φωτογραφία: Dante Spinotti

Μοντάζ: Dov Hoenig, Arthur Schmidt

Σκηνικά: Wolf Kroeger

Κοστούμια: Elsa Zamparelli

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Last of the Mohicans

Ελληνικός Τίτλος: Ο Τελευταίος των Μοϊκανών

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Τελευταίος των Μοϊκανών (1936)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: The Last of the Mohicans: A Narrative of 1757 του James Fenimore Cooper.
  • Σενάριο: Ο Τελευταίος των Μοϊκανών (1936) του Philip Dunne.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ ήχου.
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα μουσικής.
  • Βραβείο Bafta φωτογραφίας και μακιγιάζ. Υποψήφιο για πρώτο αντρικό ρόλο (Daniel Day-Lewis), μουσική, σκηνικά, κοστούμια και ήχο.

Παραλειπόμενα

  • Περισσότερο πιστό στην κινηματογραφική εκδοχή του 1936, σε σκηνοθεσία του George B. Seitz, παρά στο ιστορικό μυθιστόρημα του James Fenimore Cooper, γραμμένο το 1826.
  • Γνωστός για την τελειομανία του, ο Daniel Day-Lewis έζησε ως άγριος στη φύση επί μήνες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ώστε να μπει στον ρόλο. Για την εκπαίδευση στα όπλα, απευθύνθηκε σε αμερικανό συνταγματάρχη. Αυτή ήταν και η πρώτη του υψηλού προϋπολογισμού χολιγουντιανή του ταινία.
  • Ο Michael Mann δεν επέτρεψε στο καστ του να χρησιμοποιεί κασκαντέρ.
  • Η ταινία ήταν προορισμένη να βγει μέσα στο Καλοκαίρι, αλλά βγήκε εντέλει τον Σεπτέμβρη. Ο λόγος ήταν ότι ο Mann παρέδωσε στην παραγωγή μια τρίωρη ταινία, κάτι που ο Fox δεν αποδέχτηκε. Ο σκηνοθέτης ποτέ δεν συμβιβάστηκε με το μοντάζ των δύο ωρών, και η εταιρία εντέλει του επέτρεψε να κάνει νέο μοντάζ, με λίγα εξτρά λεπτά, το 1999 για το DVD.
  • Η Jodhi May είχε δηλώσει πως το μεγαλύτερο μέρος του ρόλου της κόπηκε στην τελική εκδοχή.
  • Brian Cox, Andie MacDowell, Richard E. Grant, Hugh Grant και Jean Reno έμειναν στην υποψηφιότητα για διάφορους ρόλους.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Οι Clannad ερμηνεύουν το I Will Find You.
  • Το διάσημο κεντρικό μουσικό θέμα είναι μια διασκευή του θέματος The Gael, από τον σκοτσέζο Dougie MacLean.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 14/4/2019

Υπάρχουν στην ιστορία της έβδομης τέχνης κάποιες ταινίες τόσο διαδραστικές, που πρέπει κανείς να υποκλιθεί ακόμα κι αν τους βρίσκει ελαττώματα. Ο Μοϊκανός του Μάικλ Μαν έχει σαφή προβλήματα επί της ροής, όπου αλλού παίρνει τον χρόνο του κι αλλού τρέχει, έχει θέμα με το ρομαντικό του στοιχείο που καταντάει σε στιγμές μελό, έχει και κάτι το επιτηδευμένο σε αυτή την ελλιπή παρουσίαση των χαρακτήρων του, που παραπέμπει σε πολύ παλιό Χόλιγουντ. Έλα όμως που ακόμα κι αυτά του τα μείον πετυχαίνει να τα αφομοιώσει μέσα σε μια ατμόσφαιρα αγαπημένου κλασικού εικονογραφημένου, από αυτά όμως που αποτυπώνονται στον νου σου και δεν λένε να βγουν με τίποτα. Ακόμα και η υπερβολική προσήλωση του Ντέι-Λιούις στον βασικό ρόλο φαντάζει κάπως “εκτός καστ”, μα με τέτοια φωτογραφία και μουσική να μη σε αφήνουν λεπτό δίχως να μαγεύεσαι, φτάνεις να αγαπάς να πάντα σε αυτό ποτ-πουρί κλασικών ειδών ψυχαγωγικού σινεμά.

Κριτικά και ψυχρά, λοιπόν, το έργο του Μαν έχει τα θέματα του, και μάλιστα ουκ ολίγα. Αυτό όμως δεν το αποτρέπει από να είναι μια γεμάτη κινηματογραφική εμπειρία που δικαιολογημένα αγάπησε μεγάλο μέρος του κοινού, και ανατρέχει σε αυτή διαχρονικά.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.