Οι Σταυρωμένοι Εραστές
- Chikamatsu Monogatari
- The Crucified Lovers
- 1954
- Ιαπωνία
- Ιαπωνικά
- Δραματική, Δραματικό Θρίλερ, Εποχής
Στην αυτοκρατορική Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο Ισούν, ένας στρυφνός κι απότομος προύχοντας, έχει λάβει την εντολή από την αυλή της δημιουργίας των ημερολογίων, όντας ο επίσημος τυπογράφος της πρωτεύουσας Κιότο. Παντρεμένος με την όμορφη αλλά και πολύ νεαρότερη του, Οσάν, δεν διστάζει να ρίχνει και παράνομες ερωτικές ματιές στην οικιακή βοηθό Οτάμα, που αρχίζει να παραπονείται για τη στάση του στο πρόσωπο της. Καλύτερος υπάλληλος του Ισούν είναι ο Μοχέι, που ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες μπορεί να δώσει στη δουλειά του το αρτιότερο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Μια παρασπονδία του, όμως, στην αφελή προσπάθεια του να βοηθήσει οικονομικά με μυστικό τρόπο την κυρά του, θα δημιουργήσει μια τρομακτική παρεξήγηση, αφού απευθείας το στενό περιβάλλον θα θεωρήσει τον Μοχέι και την Οσάν παράνομους εραστές.
Σκηνοθεσία:
Kenji Mizoguchi
Κύριοι Ρόλοι:
Kazuo Hasegawa … Mohei
Kyoko Kagawa … Osan
Eitaro Shindo … Ishun
Eitaro Ozawa … Sukeemon
Yoko Minamida … Otama
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Yoshikata Yoda, Matsutaro Kawaguchi
Παραγωγή: Masaichi Nagata
Μουσική: Fumio Hayasaka, Tamezo Mochizuki
Φωτογραφία: Kazuo Miyagawa
Μοντάζ: Kanji Suganuma
Σκηνικά: Hiroshi Mizutani
Κοστούμια: Natsu Ito
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Chikamatsu Monogatari
- Ελληνικός Τίτλος: Οι Σταυρωμένοι Εραστές
- Διεθνής Τίτλος: The Crucified Lovers
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: The Tale of the Crucified Lovers
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: A Story from Chikamatsu
Σεναριακή Πηγή
- Διήγημα: Daikyoji Mukashi Goyomi του Monzaemon Chikamatsu.
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.
Παραλειπόμενα
- Μία από τις ταινίες του Mizoguchi που τον έκανα διάσημο εκτός των συνόρων της χώρας του. Το φιλμ ξεχώρισε για την αισθητική του στα γενικά πλάνα, και τη φιλμική αναβίωση της παλιάς τέχνης της ξυλογραφίας και της ζωγραφικής σε παπύρους.
- Την τελευταία στιγμή, ο σκηνοθέτης άλλαξε τη διανομή ρόλων στις γυναίκες. Έτσι άλλαξαν ρόλους μεταξύ τους η Yoko Minamida με την Kyoko Kagawa, με τη δεύτερη ξαφνικά να γίνεται η πρωταγωνίστρια.