Οι Γουέιν και Αϊλίν Χέις φαίνεται να ζουν το αμερικανικό όνειρο. Αλλά όλες οι αυταπάτες γκρεμίζονται όταν απαγάγουν τον Γουέιν με το πρώτο φως του ήλιου στο κτήμα Χέις στο Πίτσμπεργκ. Μαζί με την έρευνα του FBI αλλά και τις λεπτομερείς προσωπικές της έρευνες, η ίδια η Αϊλίν γίνεται κι αυτή θύμα. Η ανάκριση φέρνει στην επιφάνεια μια ζωή πέρα από τις εξωτερικές εμφανίσεις -τις υποψίες, τα μυστικά, την ανεπάρκεια και το τι μπορεί να γίνει κατά τη διάρκεια της προσπάθειας κάποιου να φτάσει στο αμερικανικό όνειρο. Ξαφνικά, ο άντρας που σε αυτό το σημείο της ζωής του καυχιόνταν για το ότι ήταν πολυμήχανος διαπραγματευτής, βρίσκει το μέλλον του στα χέρια ενός απαγωγέα που δεν έχει τίποτα να χάσει και τα πάντα να κερδίσει.

Σκηνοθεσία:

Pieter Jan Brugge

Κύριοι Ρόλοι:

Robert Redford … Wayne Hayes

Helen Mirren … Eileen Hayes

Willem Dafoe … Arnold Mack

Alessandro Nivola … Tim Hayes

Matt Craven … πράκτορας Ray Fuller

Melissa Sagemiller … Jill Hayes

Wendy Crewson … Louise Miller

Larry Pine … Tom Finch

Diana Scarwid … Eva Finch

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Justin Haythe

Στόρι: Pieter Jan Brugge, Justin Haythe

Παραγωγή: Pieter Jan Brugge, Kim Honeyman, Jonah Smith, Palmer West

Μουσική: Craig Armstrong

Φωτογραφία: Denis Lenoir

Μοντάζ: Kevin Tent

Σκηνικά: Lucrezia Casta, Chris Gorak

Κοστούμια: Florence-Isabelle Megginson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Clearing
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Ξέφωτο

Παραλειπόμενα

  • Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον παραγωγό Pieter Jan Brugge, που δεν είχε όμως συνέχεια.
  • Η ταινία δανείζεται κάποια στοιχεία από την αληθινή απαγωγή του Gerrit Jan Heijn, στην Ολλανδία του 1987.
  • Πρώτη ταινία που παίζει ο Robert Redford και προβλήθηκε στο φεστιβάλ Sundance, του οποίου και είναι ιδρυτής.
  • Στα γυρίσματα μιας σκηνής πάλης στο δάσος, ο Willem Dafoe έσπασε ένα του παΐδι από τον Dan Shea, τον κασκαντέρ-σωσία του Redford.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/1/2009

Καλοδεχούμενη κοινωνική περιπέτεια, που προσπαθεί να ανανεώσει την κινηματογραφικά «ξεχειλωμένη» περίπτωση των απαγωγών, προτιμώντας να προσθέσει διαλόγους αντί πολλής δράσης. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι οι σκηνές του δάσους που κάνουν τη διαφορά, ενώ ως προς αυτό, ο ολλανδός σκηνοθέτης Πίτερ Γιαν Μπριτζ εκμεταλλεύεται την αντίθεση αυτού του τοπίου, με το αντίστοιχο της πόλης. Η οπτική ηρεμία που είναι γεμάτη ένταση, σε αντίθεση με τη «φασαρία» που επικρατεί νηνεμία. Αλλά η πλοκή που μοιραία έρχεται είναι γεμάτη αναληθοφάνειες και σε προδίδει. Το ίδιο κι ένας Ρόμπερτ Ρέντφορντ δίχως μεγάλα κέφια, ενώ αντίθετα η Έλεν Μίρεν είναι πιο φιλότιμη σε δεύτερο ρόλο. Ούτε κρύο ούτε ζέστη για τον Γουίλεμ Νταφόε, που παίζει τον ρόλο του κακού όπως ακριβώς τον έχει ερμηνεύσει τόσες και τόσες φορές.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *