Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης
- The Call of the Wild
- 2020
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Εποχής, Οικογενειακή, Περιπέτεια
- 20 Φεβρουαρίου 2020
Η ευτυχισμένη ζωή του καλόκαρδου σκύλου Μπακ ανατρέπεται όταν ξαφνικά μεταφέρεται από το σπίτι του στην Καλιφόρνια, στην εξωτική και άγρια Αλάσκα, κατά τη διάρκεια της μεγάλης εξόρυξης χρυσού τη δεκαετία του 1890. Ως το νεότερο μέλος μιας ομάδας σκύλων για αποστολές αλληλογραφίας, ο Μπακ θα βιώσει την εμπειρία της ζωής του, βρίσκοντας τελικά την αληθινή του θέση σε αυτό τον κόσμο και φροντίζοντας πια ο ίδιος τον εαυτό του.
Σκηνοθεσία:
Chris Sanders
Κύριοι Ρόλοι:
Harrison Ford … John Thornton
Dan Stevens … Hal
Karen Gillan … Mercedes
Omar Sy … Perrault
Bradley Whitford … δικαστής Miller
Colin Woodell … Charles
Jean Louisa Kelly … Katie Miller
Cara Gee … Francoise
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Michael Green
Παραγωγή: James Mangold, Erwin Stoff
Μουσική: John Powell
Φωτογραφία: Janusz Kaminski
Μοντάζ: David Heinz, William Hoy
Σκηνικά: Stefan Dechant
Κοστούμια: Kate Hawley
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Call of the Wild
- Ελληνικός Τίτλος: Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Χρυσοθήρες του 1936 (1935)
- Κραυγή Μέσα στο Δάσος (1972)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: The Call of the Wild του Jack London.
- Αυτοβιογραφία (χαρακτήρες): My Dogs in the Northland του Egerton Ryerson Young.
Παραλειπόμενα
- Πρώτη φορά που ο Chris Sanders σκηνοθετεί ταινία που δεν είναι κινουμένων σχεδίων.
- Ο σκύλος “Μπακ” είναι αποτέλεσμα computer-animation.
- Ήταν να βγει τον Δεκέμβριο του 2019, αλλά μετά τη απόκτηση της Fox από Disney άλλαξε ημερομηνία για να μην πέσει πάνω στον τελευταίο Πόλεμο των Άστρων και το Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες.
Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης
Έκδοση Κειμένου: 20/2/2020
Η οικογενειακή ταινία δεν αποτελεί τόσο εύκολη υπόθεση. Πρέπει να τηρηθούν πολύ λεπτές ισορροπίες, αλλά πολλές φορές και μια… αντιστροφή των ηλικιακών ταυτοτήτων των θεατών: και να νιώσει ο ανήλικος ότι δεν υποτιμάται, ότι δεν αντιμετωπίζεται ως ο «μικρός» και «αγαθός», αλλά και ο ενήλικας να βυθιστεί σε μυρωδιές αθωότητας και νοσταλγίας για το πέρας αυτής.
Τούτη εδώ η νιοστή διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος του Jack London δυστυχώς δεν καταφέρνει τίποτα από τα δύο, προτιμώντας την ασφαλή διαδρομή της ντισνεϊκής συνταγής, με ελάχιστη όμως από τη μαγεία των καλών στιγμών της συγκεκριμένης στουντιακής υπογραφής. Μερίδιο της ευθύνης βρίσκεται και στην απόφαση των 20th Century Studios να χρησιμοποιήσει CGI σκυλιά αντί για πραγματικά. Ίσως να ακουστεί κυνικό ότι οι ανησυχίες της πλέον θυγατρικής της Disney εταιρείας δεν αφορούν τόσο το αν όντως θα έβαζε σε ταλαιπωρία κάποια αξιολάτρευτα έμβια όντα για τις ανάγκες των γυρισμάτων, όσο για τον αντίκτυπο που θα είχαν στο marketing του φιλμ οργανώσεις τύπου PETA αν μάθαιναν για το γεγονός, τουλάχιστον για όσους ακόμη πιστεύουν στην υποτιθέμενη φιλευσπλαχνία του μεγάλου κεφαλαίου, αλλά έχει ενδιαφέρον να ακουστούν τα αντίθετα επιχειρήματα ως προς αυτήν την άποψη. Όπως και να έχει, η επιλογή αυτή κακό κάνει στο σύνολο, μιας και αναγκαστικά του στερεί φυσικότητα αφενός, ενώ αφετέρου και τα εφέ που έχουν χρησιμοποιηθεί δυστυχώς είναι δεύτερης κατηγορίας, μακριά από φωτορεαλιστικά θαύματα τύπου «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» του 2019.
Ο Chris Sanders δυστυχώς δεν επιτυγχάνει να σπάσει την κατάρα που φαίνεται να συνοδεύει πολλούς σκηνοθέτες που επιχειρούν να κάνουν τη μετάβαση από το κινούμενο σχέδιο στο live-action και που τους θέλει σχεδόν πάντα να παραδίδουν κάτι κατώτερο ποιοτικά στο δεύτερο πεδίο, μοιάζοντας να έχει ξεχάσει όλα εκείνα τα συστατικά που προσδίδουν γοητεία στο συγκεκριμένο είδος φιλμ, τα οποία είχε χρησιμοποιήσει σωστά στις εμπνευσμένες στιγμές του όπως στο πρώτο «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας». Ο Michael Green, ο οποίος έχει συνεισφέρει σε δύο πραγματικά σπουδαία σενάρια που πειραματίζονταν εντόνως με τη φόρμα του μπλοκμπάστερ («Λόγκαν», «Blade Runner 2049»), περνάει το λογοτεχνικό «Κάλεσμα της Άγριας Φύσης» από όλα τα απαραίτητα φίλτρα για να το συστήσει και στους μικρούς θεατές, με πολλά από τα επουσιώδη συστατικά του αναπόφευκτα να χάνονται μέσα από αυτήν τη διαδικασία. Η παραγωγή σε γενικές γραμμές είναι φροντισμένη, αλλά μέσα στο έλλειμμα ψυχής που χαρακτηρίζει το όλο εγχείρημα, η κατασκευαστική αρτιότητα είναι μια μικρής σημασίας παρηγοριά. Υπάρχουν δε και κάποιες δημιουργικές επιλογές άξιες απορίας, που αν μη τι άλλο αποπροσανατολίζουν (ο «άκυρος» καρικατουρίστικος κακός που από ένα χρονικό σημείο κι έπειτα αναβαθμίζεται ως σημαίνον πρόσωπο για την ιστορία, το κάστινγκ της Karen Gillan για έναν ρόλο ήσσονος βαρύτητας που ζήτημα είναι να εμφανίζεται για τρία λεπτά κινηματογραφικού χρόνου).
Ευτυχώς υπάρχει κι ένας Harrison Ford, ο οποίος εκπέμπει ένα ερμηνευτικό κύρος και αποτελεί αν μη τι άλλο μια παρουσία με εκτόπισμα, προσθέτοντας πόντους στο σύνολο. Αλλά και η παιδικότητα με την οποία έχει εμποτιστεί η όλη ατμόσφαιρα έχει τις χαριτωμένες της στιγμές, έστω κι αν κάνει θυσίες στο πνεύμα του London. Τα τοπία έχουν και αυτά μια κάποια αποδραστική αξία, κυρίως όσο πλησιάζει το φινάλε, και σε αυτό συμβάλλει σίγουρα τα μάλα η φωτογραφία του θαυματουργού Janusz Kaminski, που αποδεικνύει για πολλοστή φορά πως μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει κι εκτός πλαισίου Spielberg.
Ενώ τεχνικά κυρίως υπάρχουν εμφανή στάνταρ, σε ό,τι αφορά το ζουμί τα πάντα μοιάζουν να έχουν μπει στον αυτόματο πιλότο. Το αποτέλεσμα τελικά είναι μια νερουλή αλλά όχι χυμώδης περιπέτεια, που δεν διαθέτει στοιχεία ικανά να τη διαφοροποιήσουν από τον σωρό των ανάλογης στόχευσης οικογενειακών ταινιών που έχουν παραχθεί διαχρονικά. Στον τομέα της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας για γονείς και παιδιά, σίγουρα υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πολύ καλύτερα πορτοκάλια…
Βαθμολογία:
The Call of the Wild (2020) is a solid, incredibly well made movie. Buck is an extremely likeable protagonist who goes on a compelling journey of self discovery. Despite being a dog and not having a word of dialogue, Buck is an incredibly interesting, three dimensional character with a well developed arc. The CGI used to bring him to life is amazing.