Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ
- The Best Exotic Marigold Hotel
- The Best Exotic Marigold Hotel for the Elderly & Beautiful
- 2011
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά, Ινδικά
- Αισθηματική, Δραμεντί, Κομεντί
- 29 Μαρτίου 2012
Ένα γκρουπ βρετανών συνταξιούχων αποφασίζουν να «επενδύσουν» τη σύνταξή τους στη λιγότερο ακριβή και φαινομενικά εξωτική Ινδία. Έχοντας δελεαστεί από διαφημίσεις για το πρόσφατα ανακαινισμένο ξενοδοχείο Μάριγκολντ κι έχοντας οραματιστεί μια άνετη ζωή, φτάνουν εκεί και ανακαλύπτουν ότι το ξενοδοχείο αποτελεί πλέον μια σκιά του εαυτού του. Αν και το νέο τους περιβάλλον είναι λιγότερο πολυτελές απ’ ό,τι περίμεναν, όλοι αλλάζουν για πάντα μέσα από τις κοινές τους εμπειρίες, ανακαλύπτοντας πως η ζωή κι ο έρωτας μπορούν να ξεκινήσουν από την αρχή όταν αφήνεις πίσω το παρελθόν.
Σκηνοθεσία:
John Madden
Κύριοι Ρόλοι:
Judi Dench … Evelyn Greenslade
Bill Nighy … Douglas Ainslie
Penelope Wilton … Jean Ainslie
Maggie Smith … Muriel Donnelly
Tom Wilkinson … Σερ Graham Dashwood
Celia Imrie … Madge Hardcastle
Dev Patel … Sonny Kapoor
Tina Desai … Sunaina
Ronald Pickup … Norman Cousins
Lillete Dubey … Κα Kapoor
Diana Hardcastle … Carol Parr
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ol Parker
Παραγωγή: Graham Broadbent, Peter Czernin
Μουσική: Thomas Newman
Φωτογραφία: Ben Davis
Μοντάζ: Chris Gill
Σκηνικά: Alan MacDonald
Κοστούμια: Louise Stjernsward
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Best Exotic Marigold Hotel
- Ελληνικός Τίτλος: Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ
- Εναλλακτικός Τίτλος: The Best Exotic Marigold Hotel for the Elderly & Beautiful
Άμεσοι Σύνδεσμοι
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: These Foolish Things της Deborah Moggach.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (κωμωδία/μιούζικαλ) και πρώτου γυναικείου ρόλου (Judi Dench) στην ίδια κατηγορία.
- Υποψήφιο για Bafta καλύτερης βρετανικής ταινίας.
Παραλειπόμενα
- Ενώ ο Ol Parker είχε την ιδέα να μετατρέψει το δράμα χαρακτήρων σε κομεντί, δύσκολα βρέθηκε στούντιο να το στηρίξει. Η Working Title Films που εντέλει παρείχε τη χρηματοδότηση, αρχικά είχε δηλώσει πως δεν έβρισκε τρόπο να το πλασάρει.
- Νόρμαν και Μάγδα αρχικά ήταν να ερμηνευτούν από τον Peter O’Toole και την Julie Christie.
- Ο σκηνοθέτης αποκάλυψε ότι η Eileen Atkins και ο John Hurt ήταν υποψήφιοι να παίξουν.
- Το μοντέλο και ηθοποιός του Μπόλιγουντ Tina Desai κάνει εδώ το αγγλόφωνο ντεμπούτο της.
- Η υποδοχή για το καστ και το επιτελείο στην Ινδία ήταν παραπάνω από φιλική, αλλά αυτό συχνά εμπόδιζε τις κινήσεις τους κατά τα γυρίσματα, μια και υπήρχε έντονη περιέργεια από τους ένθερμους περαστικούς.
- Με κόστος μόλις 10 εκατομμύρια δολάρια, αποτέλεσε μια έκπληξη στα ταμεία, κερδίζοντας 136,8. Συνέπεια αυτού, η παραγωγή του σίκουελ.
Κριτικός: Γιώργος Δαβίτος
Έκδοση Κειμένου: 23/3/2012
Ένα γκρουπ βρετανών συνταξιούχων, δελεασμένοι από διαφημίσεις, αποφασίζουν να «επενδύσουν» τη σύνταξή τους σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Jaipur. Όταν φτάνουν, θα βρουν το ξενοδοχείο στα πρόθυρα κατάρρευσης με τον διαχειριστή του (ένας κεφάτος Dev Patel) να είναι εντελώς αναποτελεσματικός. Ωστόσο σταδιακά, παρασυρόμενοι από την απόκοσμη περιπέτεια που τους προσφέρει η Ινδία, θα ανακαλύψουν ότι η ζωή δεν έχει τελειώσει ακόμα…
Μετά από μια αρκετά μακρά, αλλά απολαυστική εισαγωγή στην οποία οι χαρακτήρες παρουσιάζονται, η δυναμική της ομάδας λαμβάνει σύντομα σχήμα. Η Evelyn (Judi Dench), πρόσφατα χήρα, ψάχνει για την αγάπη και την ανεξαρτησία, ο Douglas και η Jean (Bill Nighy και Penelope Wilton) έχουν χάσει τις αποταμιεύσεις τους, ο Norman (Ronald Pickup) είναι αρκετά «ξεσηκωμένος», η Madge (Celia Imrie) ψάχνει έναν άντρα, ο Graham (Tom Wilkinson) επιστρέψει στο σπίτι της παιδικής του ηλικίας και η Muriel (Maggie Smith) είναι εκεί για μια αντικατάσταση γοφού. Σαφώς προσδιορισμένοι και με τον ίδιο χρόνο να αναπτυχθούν, οι χαρακτήρες μοιάζουν αληθινοί. Με τη σκηνοθεσία του John Madden (Ερωτευμένος Σαίξπηρ, Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι) να είναι απλή και γεμάτη αυτοπεποίθηση, ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν μεταξύ τους οι χαρακτήρες τους είναι φυσικός και ποτέ δεν μοιάζει βεβιασμένος. Οι κωμικές στιγμές είναι έμφυτες, ενώ το δράμα είναι πολύ ήπιο και συναισθηματικό είτε πρόκειται για τους φόβους τους ότι γερνάνε και είναι ανεπιθύμητοι, είτε εκφράζοντας τη λύπη τους γιατί η ζωή τους περιορίζεται από τα ήθη της κοινωνίας.
Η καρδιά της ιστορίας αφορά την προσωπική ανάπτυξη κι εξέλιξη, ενώ είναι αρκετά προφανές από την αρχή πώς θα εξελιχτούν τα πράγματα. Ωστόσο, αφήνοντας τα προφανή χαρακτηριστικά στην άκρη, δεν είναι ποτέ σαφές το πώς τα άτομα θα αλλάξουν ή αν θα αλλάξουν, κάτι το οποίο διατηρεί το έργο μακριά από τη στασιμότητα. Όπως και με κάθε σενάριο φυγής σε έναν ξένο τόπο, υπάρχουν οι αναπόφευκτες παρουσιάσεις του καλύτερου τρόπου ζωής της εκάστοτε χωράς μείον σχεδόν όλες τις απειλές. Ωστόσο, εδώ η Ινδία είναι η αληθινή ζωή της ταινίας (όπως λέει ο Graham: «Τα χρώματα, το φως, όλη η ζωή είναι εδώ»). Επιλέχτηκε γιατί οι αισθήσεις ενισχύονται με το χρώμα, την κίνηση και τη ζωντάνια. Αυτός ο τόπος σφύζει από ζωή. Ο John Madden εμποτίζει την ταινία με ένα υπέροχο βάθος και πλούτο καθώς αγκαλιάζει τον ινδικό πολιτισμό και τον χαοτικό τρόπο ζωής. Μπορείς σχεδόν να μυρίσεις τον πλούσιο ζεστό αέρα και να αισθανθείς την υγρασία ανάμεσα στις αγορές και στους πάγκους όπου περίτεχνα ενδύματα και πολύχρωμα λουλούδια κρέμονται.
Διαβάζοντας τον πλήρη αμερικανικό τίτλο «The Best Exotic Marigold Hotel for the Elderly and Beautiful», μου προκαλούσε ήδη ένα χαμόγελο. Και με ένα καστ που περιλαμβάνει ονόματα όπως Maggie Smith, Bill Nighy, Judi Dench, Tom Wilkinson και πολλούς άλλους να αποτελεί έναν σημαντικό λόγο να ανεβεί ο πήχης τον προσδοκιών σου, πρέπει να ομολογήσω πως δεν περίμενα και πολλά. Λάθος μου, αφού εξεπλάγην ευχάριστα από το αποτέλεσμα. Απλή, χιουμοριστική και καλοσυνάτη, ενώ παράλληλα εξερευνά με τόλμη θέματα όπως η αγάπη, το σεξ και τις σχέσεις σε ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, κάτι που σπάνια βλέπουμε στον κινηματογράφο, αύτη η ταινία είναι μια εμπειρία που θα σας γεμίσει με ελπίδα και την πεποίθηση ότι η ζωή μπορεί να είναι χαρούμενη μόνο αν της δώσετε μια ευκαιρία. Ναι, σε ορισμένα σημεία είναι προβλέψιμη, αλλά αυτό ακριβώς είναι που μου άρεσε βλέποντας την. Σε μια πολύ αστεία σκηνή, ο χαρακτήρας της Evelyn εξηγεί σε έναν Ινδό Διευθυντή ενός τηλεφωνικού κέντρου τι σημαίνει να «βουτάς» ένα μπισκότο στο τσάι. Κι ακριβώς όπως προσεκτικά βουτάς ένα υπέροχο μπισκότο σοκολάτας σε μια ζεστή κούπα του τσαγιού, αυτό το υπέροχο φιλμ είναι προβλέψιμα ευχάριστο.
Βαθμολογία: