Ο Σεντάρου βγήκε από τη φυλακή, και κατάφερε σε λίγο χρόνο να γίνει διευθυντής σε αρτοποιία, η οποία εξειδικεύεται στα «ντοραγιάκι», μικρά γλυκίσματα. Μια γηραιά κυρία, η Τόκουε, πιάνει εκεί δουλειά και πετυχαίνει να κάνει ένα δικό της παρασκεύασμα με μεγάλη επιτυχία. Αυτό γίνεται δημοφιλές και το μαγαζί ανθίζει. Τότε, όμως, αρχίζει να ξεσπάει μια φήμη που λέει ότι η Τόκουε είχε λέπρα.
Σκηνοθεσία:
Naomi Kawase
Κύριοι Ρόλοι:
Kirin Kiki … Tokue
Masatoshi Nagase … Sentaro
Kyara Uchida … Wakana
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Naomi Kawase
Παραγωγή: Koichiro Fukushima, Yoshito Ohyama, Masa Sawada
Μουσική: David Hadjadj
Φωτογραφία: Shigeki Akiyama
Μοντάζ: Tina Baz
Σκηνικά: Kyoko Heya
Κοστούμια: Miwako Kobayashi
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: An
Ελληνικός Τίτλος: Γλυκό Φασόλι
Διεθνής Τίτλος: Sweet Bean
Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Sweet Red Bean Paste
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: An του Durian Sukegawa.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για πρώτο αντρικό ρόλο (Masatoshi Nagase) στα Ασιατικά Βραβεία.
- Συμμετοχή στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ Κανών.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης
Έκδοση Κειμένου: 9/2/2017
Ως ένα πρωτόγονο, σχεδόν θρησκευτικό ένστικτο, η επιστροφή του ανθρώπου στη μητέρα φύση μοιάζει με πανάκεια σε μια ζωή έντονη από προσωπικές αγωνίες και αγώνες. Κάτι σαν την επιστροφή στην Εδέμ, κάτι σαν τη γη της προσωπικής επαγγελίας. Η Naomi Kawase μέσα από ατομικές ιστορίες αυτογνωσίας, οραματίζεται στο σινεμά της μια ανώδυνη έξοδο από τα αδιέξοδα και τις παγίδες της ζωής. Πιο ανθρώπινη και σαφώς πιο απελευθερωμένη από καλλιτεχνικά δεσμά, απαγκιστρωμένη από το άγχος της δημιουργίας μίας αυστηρά φεστιβαλικής, σοφιστικέ αλληγορίας, η γιαπωνέζα δημιουργός προσδίδει ένα πιο ευαίσθητο και ουμανιστικό χαρακτήρα σε αυτό το γενναιόδωρο και ελαφρώς μελαγχολικό φιλμ, που είναι τελικά και αλληγορικό και άκρατα φεστιβαλικό. Ιαπωνική arthouse και επιμελώς φιλοσοφίζουσα διασκευή μίας σχετικά άγνωστης στο ευρύ κοινό νουβέλας που αγαπιέται αμέσως.
Με αφορμή την επίκληση στις πολλαπλές έννοιες της προσωπικής ελευθερίας και με επίκεντρο τη σύγκριση τριών γενεών, η Kawase στη δραματουργικά στρωτή, πότε απλουστευμένη, μα συνεχώς οικεία της αφήγηση, αφήνει ένα καυστικό σχόλιο επάνω σε τρία εθνικά, ηθικών διαστάσεων και θεωρητικών προεκτάσεων, ιστορικά στίγματα. Το An είναι κάτι περισσότερο από μία δραματική ταινία χαρακτήρων. Είναι ένας «λόγος» κοινωνικής αφύπνισης και εθνικής συνειδητοποίησης. Όχι για τα φανερά, μεγάλα ιστορικά γεγονότα της Ιαπωνίας, αλλά για εκείνα που διαμορφώνουν τη συνείδηση και την εν γένει νοοτροπία ενός ολόκληρου λαού. Ενός λαού που έχει μάθει να μη ξεχνά και μέσα από την ιστορία του να γίνεται ηθικά πιο δυνατός.
Βαθμολογία: