Η Ρέι ξεκινάει τη δύσκολη εκπαίδευση πάνω στα αρχαία μυστήρια της Δύναμης, στο πλάι του ερημίτη Τζεντάι Λουκ Σκάιγουοκερ. Ο τελευταίος αισθάνεται ότι δεν γνωρίζει τα πάντα για αυτήν, ενώ και η Ρέι πασχίζει να επαναφέρει στη μάχη τον Λουκ. Την ίδια ώρα, οι επαναστατικές δυνάμεις βάλλονται οργανωμένα κατά του στόλου του Πρώτου Τάγματος, βρισκόμενοι σε δεινή θέση, κι ενώ εκκρεμεί μαζική επίθεση του στόλου για την κατάκτηση του γαλαξία.

Σκηνοθεσία:

Rian Johnson

Κύριοι Ρόλοι:

Daisy Ridley … Rey

Adam Driver … Kylo Ren

Mark Hamill … Luke Skywalker/Dobbu Scay (φωνή)

Carrie Fisher … στρατηγός Leia Organa

John Boyega … Finn

Oscar Isaac … Poe Dameron

Andy Serkis … Snoke

Lupita Nyong’o … Maz Kanata

Domhnall Gleeson … στρατηγός Hux

Anthony Daniels … C-3PO

Gwendoline Christie … λοχαγός Phasma

Kelly Marie Tran … Rose Tico

Laura Dern … αντιναύαρχος Amilyn Holdo

Benicio Del Toro … DJ

Frank Oz … Yoda (φωνή)

Joonas Suotamo … Chewbacca

Jimmy Vee … R2-D2

Tim Rose … ναύαρχος Ackbar

Warwick Davis … Wodibin

Joseph Gordon-Levitt … Slowen Lo (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Rian Johnson

Παραγωγή: Ram Bergman, Kathleen Kennedy

Μουσική: John Williams

Φωτογραφία: Steve Yedlin

Μοντάζ: Bob Ducsay

Σκηνικά: Rick Heinrichs

Κοστούμια: Michael Kaplan

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi

Ελληνικός Τίτλος: Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi

Διεθνής Τίτλος: Star Wars: The Last Jedi

Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Star Wars: Episode VIII

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Πόλεμος των Άστρων (1977)

Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται (1980)

Η Επιστροφή των Τζεντάι (1983)

Star Wars: Επεισόδιο Ι – Η Αόρατη Απειλή (1999)

Star Wars: Επεισόδιο ΙI – Η Επίθεση των Κλώνων (2002)

Star Wars: Επεισόδιο ΙII – Η Εκδίκηση των Σιθ (2005)

Star Wars: Ο Πόλεμος των Κλώνων (2008)

Star Wars: Επεισόδιο 7 – Η Δύναμη Ξυπνάει (2015)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Solo: A Star Wars Story (2018)

Star Wars: Skywalker – Η Άνοδος (2019)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Star Wars του George Lucas.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ ειδικών εφέ, ηχητικών εφέ, ήχου και μουσικής.
  • Υποψήφιο για Bafta ήχου και ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Τον Αύγουστο του 2014 επιβεβαιώθηκε η συμμετοχή του Rian Johnson στη σκηνοθετική καρέκλα, αλλά και στο σενάριο. Για τη συγγραφή εμπνεύστηκε ιδέες από ταινίες όπως τα: Ατσαλένιοι Αετοί, Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι, Γκάνγκα Ντιν, Σαχάρα, Three Outlaw Samurai (ιαπωνική του 1964) και Letter Never Sent (σοβιετική περιπέτεια του 1960). Μάλιστα, η συγγραφή ξεκίνησε πριν τελειώσει αυτή του Η Δύναμη Ξυπνάει, κάτι που ο Johnson δήλωσε πως του έφερνε δυσκολίες.
  • Ο Joaquin Phoenix απέρριψε τον ρόλο του DJ, κι αυτός πήγε στον Benicio del Toro.
  • Οι φήμες ήθελαν τους Frank Oz, Ewan McGregor και Hayden Christensen να εμφανιστούν εκ νέου ως Yoda, Obi-Wan Kenobi και Anakin Skywalker αντίστοιχα. Βεβαίως, ως φαντάσματα. Φήμες, επίσης, ήθελαν την επιστροφή του Billy Dee Williams ως Lando Calrissian. Εντέλει, μόνο ο Yoda επέστρεψε.
  • Με προϋπολογισμό 317 εκατομμύρια δολάρια, η ταινία ξετίναξε τα ταμεία με συνολικά κέρδη 1,333 δισεκατομμύρια. Αυτό την έθεσε στην κορυφή της ετήσιας λίστας, αλλά και δεύτερης συνολικά στο franchise.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο John Williams χρησιμοποίησε μικρές παρεμβολές από το διάσημο βραζιλιάνικο τραγούδι Aquarela do Brasil του Ary Barroso, αλλά κι από ένα παλιότερο του θέμα για την ταινία Μια Σφαίρα, Ένα Αντίο (1973).

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 20/4/2018

Παρά τις όποιες αντιρρήσεις, ο «Πόλεμος των Άστρων», ένα franchise τεσσάρων δεκαετιών, μια χαρά κρατεί. Και όπως πάει, όχι μονάχα θα κερδίσει τις καρδιές και νέων φαν, αλλά θα φτάσει χρονικά να αφηγείται τις ιστορίες των μακρινών απογόνων των Σκάιγουοκερ! Ο Rian Johnson, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, κάνει την καλύτερη δυνατή δουλειά σε μια τέτοιου όγκου ταινία, που όπως καταλαβαίνετε πρώτο λόγο έχουν οι παραγωγοί. Συνεχίζει το ύφος του προηγούμενου κεφαλαίου, κρατάει ισορροπίες ανάμεσα στην ανάπτυξη της μυθολογίας και τη δράση, φιλμάρει καλά ώστε να μη φαίνεται σχεδόν πουθενά το ψηφιακό χέρι, κινηματογραφεί έξοχα αυτά τα πανέμορφα δημιουργήματα που απαρτίζουν το σύμπαν της σειράς. Ελέγχεται όμως κι αυτός, για την αλά «Μαίρη Πόπινς» σκηνή με τη Λέια, την πτώση κάποια στιγμή πριν τη μέση του ρυθμού, και δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να του επιρρίψουμε το βασικό σφάλμα του φιλμ: την τόσο μεγάλη προσήλωση, στα όρια λατρείας, στην ορίτζιναλ τριλογία.

Όσο όμορφα κι αν αισθάνεται ένας «γηραιός» φαν των τριών πρώτων «Πολέμων», δεν είναι τόσο θεμιτό να μας στερείται το ολόφρεσκο. Κι αυτό λείπει πολύ από τη συγκεκριμένη ταινία, ακόμα περισσότερο κι από την προηγούμενη, κοπιάροντας σκηνές πρώτα από την «Επιστροφή των Τζεντάι» κι έπειτα από το «Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται». Άποψη μου είναι ότι αν μια ταινία του franchise επιθυμεί να αφήσει την προσωπική της ιστορία, πρέπει κατά πολύ λιγότερο να κοιτάει πίσω και περισσότερο να πλάθει. Τελειώνοντας τη θέαση, αισθάνθηκα κάπως διφορούμενα λόγω αυτού. Από τη μία χάρηκα που συνδέεται το τώρα μου με το τότε μου, αλλά από την άλλη ένιωσα να έχω λιγότερα από όσα θα επιθυμούσα στα χέρια μου από τη συγκεκριμένη εμπειρία.

Εύκολα κάποιος, βέβαια, θα μπορούσε ως προς αυτό να με αντικρούσει, και από τη σκοπιά του ίσως να είχε όλα τα δίκια μαζί του. Έτσι, αυτό που ουσιαστικά μένει είναι ότι έχουμε στα χέρια μας ακόμα ένα δυνατό κεφάλαιο «Πολέμου», το οποίο δεν ρίχνει επ’ ουδενί την όρεξη για το επόμενο… και το επόμενο…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.