8.454 μ.Χ. Το πλήρωμα του Εντερπράιζ καλείται στον Νίμπους ΙΙΙ, τον πλανήτη της διαγαλαξιακής ειρήνης. Πρέπει να διαπραγματευτούν για μια υψίστης σημασίας απαγωγή, αλλά ανακαλύπτουν πως ο ένοχος είναι συγγενής του Σποκ. Ο άνθρωπος αυτός έχει ως αποστολή την ανακάλυψη του μυθικού πλανήτη Σάκα-Ρι, την πηγή της ζωής. Μαζί με το πλήρωμα του Εντερπράιζ ξεκινούν μαζί την αναζήτηση.

Σκηνοθεσία:

William Shatner

Κύριοι Ρόλοι:

William Shatner … ναύαρχος James T. Kirk

Leonard Nimoy … Spock

DeForest Kelley … Δρ Leonard ‘Bones’ McCoy

Laurence Luckinbill … Sybok

James Doohan … Montgomery ‘Scotty’ Scott

George Takei … Hikaru Sulu

Walter Koenig … Pavel Chekov

Nichelle Nichols … Nyota Uhura

David Warner … St. John Talbot

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Loughery

Στόρι: William Shatner, Harve Bennett, David Loughery

Παραγωγή: Harve Bennett

Μουσική: Jerry Goldsmith

Φωτογραφία: Andrew Laszlo

Μοντάζ: Peter E. Berger

Σκηνικά: Herman F. Zimmerman

Κοστούμια: Nilo Rodis-Jamero

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Star Trek V: The Final Frontier

Ελληνικός Τίτλος: Σταρ Τρεκ Νο 5: Τα Τελευταία Σύνορα

Εναλλακτικός Τίτλος: Star Trek: The Final Frontier

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Σταρ Τρεκ V: Τα Τελευταία Σύνορα [Home Cinema]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σταρ Τρεκ: Η Ταινία (1979)

Σταρ Τρεκ Νο 2: Η Οργή του Καν (1982)

Σταρ Τρεκ Νο 3: Αναζητώντας τον Μίστερ Σποκ (1984)

Σταρ Τρεκ Νο 4: Επιστροφή στο Παρόν (1986)

Σταρ Τρεκ Νο 6: Ο Άγνωστος Κόσμος (1991)

Σταρ Τρεκ: Γενεές (1994)

Σταρ Τρεκ: Πρώτη Επαφή (1996)

Σταρ Τρεκ: Η Εξέγερση (1998)

Star Trek: Nemesis (2002)

Star Trek (2009)

Star Trek Into Darkness (2013)

Star Trek: Beyond (2016)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Star Trek του Gene Roddenberry.

Κύριες Διακρίσεις

  • Χειρότερη ταινία στα Χρυσά Βατόμουρα.

Παραλειπόμενα

  • Ακολουθώντας το παράδειγμα του Leonard Nimoy, ο William Shatner σκηνοθέτησε κι αυτός ένα από τα κινηματογραφικά επεισόδια του Σταρ Τρεκ, που θεωρείται όμως το λιγότερο καλό ολόκληρης της σειράς. Ο ίδιος ήταν που σχεδίασε και βασικά σημεία του στόρι, επηρεασμένος από τους τηλε-ευαγγελιστές και τις απάτες που συχνά τους συνοδεύουν.
  • Διαφωνίες με το σενάριο εξέφρασαν πολλά μέλη του καστ και την Paramount Pictures, ενώ ο Gene Roddenberry, δημιουργός του franchise, δήλωσε εξαρχής δυσαρεστημένος. Επί αυτού έγιναν πολλές αλλαγές μέχρι την τελική του μορφή.
  • Ο Sean Connery προτίμησε το σίκουελ του Ιντιάνα Τζόουνς από τον ρόλο του Σάιμποκ.
  • Αυτή τη φορά η Industrial Light & Magic θεωρήθηκε πολύ ακριβή, και τα εφέ έγιναν μέσω περικοπών υπό την ευθύνη της εταιρίας του Bran Ferren.
  • Ο παραγωγός Harve Bennett έχει ένα κάμεο ως ναύαρχος Robert Bennett.
  • Για να ολοκληρώσουν τα γυρίσματα στο εθνικό πάρκο Γιοσεμάιτ, οι παραγωγοί προσέλαβαν μέλη στο συνεργείο που δεν ανήκαν στη συνδικαλιστική ένωση, η οποία βρίσκονταν σε μεγάλη απεργία. Επί αυτού, μέλη της ένωσης έκαναν σαμποτάζ στα γυρίσματα, με αποτέλεσμα να υπάρχει αστυνομική συνοδεία στα φορτηγά που οδηγούσαν οι μη συνδικαλισμένοι οδηγοί.
  • Λόγω της κακής ανταπόκρισης του κοινού στις δοκιμαστικές προβολές, το φινάλε αλλάχτηκε.
  • Παρότι έκανε πρεμιέρα πρώτο στο box-office, τα νούμερα κατρακύλησαν στη συνέχεια. Έτσι, με κόστος 33 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ έβγαλε 63.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το γκρουπ των Hiroshima παρείχε το αυθεντικό κομμάτι The Moon Is a Window to Heaven.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 28/6/2016

Κάτι συμβαίνει με τα μονά νούμερα του Σταρ Τρεκ! Οι καλύτερες ταινίες της σειράς βρίσκονται στα ζυγά νούμερα και οι χειρότερες ή οι λιγότερο καλές αν το προτιμάτε, βρίσκονται στα μονά! Μετά λοιπόν το πολύ καλό Σταρ Τρεκ Νο 4: Επιστροφή στο Παρόν και τη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του Λέοναρντ Νιμόι (το alter-ego του Σποκ), η καρέκλα του σκηνοθέτη περνά στον έμπειρο κυβερνήτη του Εντερπράιζ, Γουίλιαμ Σάτνερ, και αυτός μας παραδίδει μία από τις χειρότερες περιπέτειες του διασημότερου διαγαλαξιακού πληρώματος. «O Captain! My Captain», γιατί δεν το άφηνες σε κανέναν άλλο;

Το Σταρ Τρεκ Νο 5 πάσχει σε πολλά σημεία, αλλά έχει τις «σταρτρεκικές» στιγμές του, απλώς δεν αρκούν για να κάνουν το φιλμ του Σάτνερ καλύτερο απ` ό,τι πραγματικά είναι. Παρότι σκηνοθετημένο με έναν πιο μοντέρνο τρόπο σε σχέση με τα προηγούμενα φιλμ και με καλή φωτογραφία από τον Άντριου Λάζλο, το φιλμ κυλάει βαρετά κι ας θέλησε ο Σάτνερ να φτιάξει ένα Σταρ Τρεκ με περισσότερη δράση, φέιζερ και μάχες σώμα με σώμα. Φανερή η προσπάθεια, το αποτέλεσμα όμως είναι απογοητευτικό, με ένα σωρό σκηνές που δεν προσφέρουν τίποτα στην εξέλιξη του φιλμ και δεκάδες κακές κωμικές στιγμές, με τον Σκότι να έχει τις χειρότερες. Το χιούμορ μεταξύ των μελών, που είναι από τα δυνατά χαρτιά του Σταρ Τρεκ, εδώ δεν έρχεται με τον χαλαρό τρόπο που έχουμε συνηθίσει, αλλά βιάζεται.

Την παράσταση εδώ κλέβει ο Σάιμποκ, που ερμηνεύει ο χαρισματικός Λόρενς Λάκινμπιλ. Ο Λάνικινμπιλ παίζει εδώ τον πιο αναγνωρίσιμο ρόλο της καριέρας του καθώς κυρίως είχε συμμετοχές σε τηλεταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Παρά λοιπόν τις λιγοστές συμμετοχές του στην κινηματογραφική οθόνη, καταφέρνει να παρουσιάσει έναν επιβλητικό κι ενδιαφέροντα χαρακτήρα, ο οποίος μας προσφέρει και την καλύτερη στιγμή του φιλμ, στη συζήτηση που έχει με τους Σποκ, ΜακΚόι και Κερκ, στο κατάστρωμα του Εντερπράιζ, λίγο πριν φτάσουν στο Μέγα Φράγμα.

Μιλώντας για το Μέγα Φράγμα, φτάνουμε και στην πιο καθαρή «σταρτρεκική» στιγμή του φιλμ. Η είσοδος στο φράγμα, η περιέργεια για το τι θα συναντήσουν στην άλλη πλευρά, αυτή η προσμονή του άγνωστου στοιχείου είναι ένα από τα πράγματα που χαρακτηρίζουν το κινηματογραφικό και τηλεοπτικό Τρεκ και ο Σάτνερ καταφέρνει τουλάχιστον να δώσει μια τέτοια στιγμή στους θεατές, έστω και λίγο αργά.

Με έναν εμφανώς χαμηλότερο προϋπολογισμό από τα προηγούμενα φιλμ, με τα χειρότερα εφέ της σειράς, τους χειρότερους διαλόγους και μ’ έναν σκηνοθέτη που γνωρίζει το υλικό αλλά που δεν μπορεί να το διαχειριστεί κατάλληλα, το πέμπτο Σταρ Τρεκ απογοήτευσε τότε, απογοητεύει και σήμερα. Ο Σάτνερ ασχολείται περισσότερο με τις γωνίες λήψης, ξεχνώντας όλα αυτά που έκαναν τη σειρά αυτή να διαφέρει. Η αλληγορία του Τρεκ και ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του εμφανίζονται πολύ αργά και για πολύ λίγο. Κρίμα για την καλή κεντρική ιδέα, η οποία σπαταλήθηκε σε ένα από τα χειρότερα φιλμ της σειράς.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.