Star Trek: Nemesis
- Star Trek: Nemesis
- 2002
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Περιπέτεια
- 11 Απριλίου 2003
To διαστημόπλοιο Εντερπράιζ και το πλήρωµα του διακόπτει τον µήνα του µέλιτος του Ράικερ και της Τρόι, κι εκτρέπεται από την πορεία του για να ταξιδέψει µέχρι τον πλανήτη Ροµούλους ώστε να λάβει µέρος στις ειρηνευτικές διαδικασίες, αφού οι Ροµύλοι ζητούν ανακωχή από την Οµοσπονδία. Τα πράγµατα όµως δεν είναι όπως φαίνονται, και σύντοµα ο Πικάρντ αιχµαλωτίζεται από τον Σίνζον, τον νέο άρχοντα του εχθρικού πλανήτη, ενώ αποκαλύπτονται και τα σχέδια των Ροµύλων για την ολική καταστροφή της Γης. Ο κυβερνήτης Ζαν Λουκ Πικάρντ, ο διοικητής Ράικερ, ο Ντέιτα, η Τρόι και όλο το πλήρωµα του Εντερπράιζ έχουν πλέον ξεκινήσει το νέο τους ταξίδι για να σώσουν τη Γη, ένα ταξίδι που µπορεί να είναι και το τελευταίο τους…
Σκηνοθεσία:
Stuart Baird
Κύριοι Ρόλοι:
Patrick Stewart … πλοίαρχος Jean-Luc Picard
Jonathan Frakes … αντιπλοίαρχος William T. Riker
Brent Spiner … πλωτάρχης Data/B-4
LeVar Burton … πλωτάρχης Geordi La Forge
Michael Dorn … πλωτάρχης Worf
Gates McFadden … Δρ Beverly Crusher
Marina Sirtis … γερουσιαστής Deanna Troi
Tom Hardy … πραίτορας Shinzon
Ron Perlman … Reman Viceroy
Dina Meyer … πλοίαρχος Donatra
Kate Mulgrew … ναύαρχος Kathryn Janeway
Jude Ciccolella … αντιπλοίαρχος Suran
Alan Dale … πραίτορας Hiren
Wil Wheaton … Wesley Crusher
Bryan Singer … Kelly
Whoopi Goldberg … Guinan
Majel Barrett … κεντρικό κομπιούτερ (φωνή)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: John Logan
Στόρι: John Logan, Rick Berman, Brent Spiner
Παραγωγή: Rick Berman
Μουσική: Jerry Goldsmith
Φωτογραφία: Jeffrey L. Kimball
Μοντάζ: Dallas Puett
Σκηνικά: Herman F. Zimmerman
Κοστούμια: Bob Ringwood
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Star Trek: Nemesis
- Ελληνικός Τίτλος: Star Trek: Nemesis
Άμεσοι Σύνδεσμοι
Σεναριακή Πηγή
- Χαρακτήρες franchise: Star Trek του Gene Roddenberry.
Παραλειπόμενα
- Τέταρτο και τελευταίο κινηματογραφικό ταξίδι για το καστ του Star Trek: The Next Generation. Παρότι ο σχεδιασμός ήθελε ακόμα ένα επεισόδιο που θα ήταν εκείνο το έσχατο του ορίτζιναλ κύκλου ταινιών, η αποτυχία σε όλα τα επίπεδα ακύρωσε κάθε προγραμματισμό, μέχρι τουλάχιστον το 2009 και το reboot του franchise.
- Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων γεννήθηκε μια στενή φιλία που κράτησε και με το πέρας αυτών. Ήταν αυτή ανάμεσα στον Tom Hardy και τον Ron Perlman.
- Για να δοθεί έμφαση στη δράση, κόπηκε περίπου το ένα τρίτο της αρχικής διάρκειας. Οι σκηνές που έφυγαν αφορούσαν την ανάπτυξη των επιμέρους χαρακτήρων. Στη Special Collector’s Edition του 2005, υπάρχουν 14 από τις κομμένες σκηνές.
- Κύριο θύμα των περικοπών ήταν ο χαρακτήρας του Wesley Crusher (με τη μορφή του Wil Wheaton), που παρέμεινε μονάχα σε μία σκηνή, και σε αυτή δεν μιλάει καθόλου.
- Έχοντας κόστος 60 εκατομμύρια δολάρια, είδε τις εισπράξεις του να σταματάνε στα 67,3.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 20/7/2016
Ζαν Λουκ Πικάρντ εναντίον νεαρού Ζαν Λουκ Πικάρντ! Πάτρικ Στιούαρτ εναντίον του νεαρού τότε Τομ Χάρντι στο αποχαιρετιστήριο φιλμ του πληρώματος του The Next Generation, που προσπαθεί να γίνει η Οργή του Καν αυτής της γενιάς, αλλά το μόνο που τελικά κατάφερε είναι να θάψει τη σειρά για επτά χρόνια.
Το σύνηθες διάστημα προετοιμασίας της επόμενης ταινίας Σταρ Τρεκ, από το 1982 και μετά, ήταν τα δύο χρόνια. Το Star Trek: Nemesis, όμως, έρχεται τέσσερα χρόνια μετά το Η Εξέγερση, και ο λόγος καθυστέρησης, σύμφωνα με τους παραγωγούς, βρίσκεται στην ανάγκη ανανέωσης που ένιωσαν να χρειάζεται η σειρά. Δίνουν έτσι τον χρόνο σε δύο ανθρώπους που έρχονται έξω από το τρεκικό σύμπαν να προετοιμάσουν το νέο φιλμ. Ο εξαιρετικός μοντέρ Στιούαρτ Μπερντ (Η Προφητεία, Σούπερμαν, Φονικό Όπλο, Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 2, Casino Royale, Skyfall) αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία, και το σενάριο υπογράφει ο Τζον Λόγκαν, φανατικός του Τρεκ και τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, μία πριν το Nemesis, με τον Μονομάχο, και δύο μετά, με τα Ιπτάμενος Κροίσος και Hugo.
Αυτό που είναι εμφανές στο Nemesis είναι η διαφορετική προσέγγιση. Πιο σκοτεινή η χρωματική παλέτα του Μπερντ, στα όρια του μουντού, αλλά και μια διάθεση τού να μετατραπούν οι χαρακτήρες σε action-hero. Μια πρωτοφανής για τη σειρά σκηνή κυνηγητού με ένα μπάγκι, που θυμίζει Μαντ Μαξ 2, αλλά και η χρησιμοποίηση πολλών σκηνών που απαιτούν σωματική επαφή των πρωταγωνιστών, μετατρέπει το φιλμ περισσότερο σε περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, αφήνοντας λίγο στην άκρη τον χαρακτήρα που είχαν τα φιλμ του Σταρ Τρεκ μέχρι εκείνη την εποχή. Παραμερίζονται λίγο οι φιλοσοφικές, ανθρωποκεντρικές αναζητήσεις και μπαίνει πιο μπροστά η δράση και οι διαστημικές μάχες, ενώ το σενάριο του Λόγκαν προσπαθεί να στηρίξει μια ιστορία που πλησιάζει επικίνδυνα την Οργή του Καν. Ένας κακός με προσωπική έχθρα απέναντι στον διοικητή του Εντερπράιζ, απειλεί να καταστρέψει ολόκληρο πλανήτη με το όπλο που έχει στην κατοχή του, βασικά μέλη του πληρώματος δέχονται βίαιη επίθεση και τελικά ένας αγαπητός χαρακτήρας θυσιάζεται, αφού φροντίσουν για τον τρόπο επαναφοράς του, άσχετα αν δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Οι Στιούαρτ και Σπάινερ παραμένουν οι πιο αξιόπιστοι ερμηνευτικά, ενώ κι ο νεαρός Τομ Χάρντι φανερώνει την υποκριτική του ικανότητα, προσπαθώντας να δώσει βάθος σε έναν δύσκολο χαρακτήρα, γραμμένο λίγο άτσαλα από τον Λόγκαν.
Η επιθυμία ανανέωσης της σειράς από τους παραγωγούς είχε μια βάση εκείνη την εποχή, καθώς μετά το Σταρ Τρεκ: Η Εξέγερση ο κόσμος φάνηκε να κουράζεται. Το λάθος, όμως, είναι ότι προσπάθησαν να ανανεώσουν τη σειρά σε αυτό το φιλμ που είχε σηματοδοτηθεί ως το τελευταίο μιας γενιάς. Χαρακτήρες που το κοινό τούς γνώριζε ήδη δεκαπέντε χρόνια, αρχίζουν να φέρονται με διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο τους, το σύμπαν του Τρεκ γίνεται πιο σκοτεινό και βίαιο, και κάπως έτσι χάνεται το παιχνίδι, με αποτέλεσμα όχι μόνο το Τρεκ να μην ανανεωθεί, αλλά να κάνει μια παύση εφτά ετών, μέχρι το φιλμ του Τζ. Τζ. Άμπραμς, που έκανε με σωστό τρόπο αυτό που ήθελε να κάνει το Nemesis. Νέα πρόσωπα, νέα καλλιτεχνική διεύθυνση, αλλά διατήρηση της καρδιάς του franchise, επαναφέροντας αγαπητούς χαρακτήρες, με νέους ηθοποιούς.
Το αντίο του δεύτερου καλύτερου πληρώματος του Εντερπράιζ δεν ήταν μια ιδιαίτερα καλή ταινία. Είχε ωστόσο τις καλές στιγμές της, έκλεισε το μάτι αρκετές φορές στους φίλους του Τρεκ και έβαλε μια-δυο νοσταλγικές πινελιές στον καμβά. Απομακρύνθηκε όμως ελάχιστα από την καρδιά των γνωστών χαρακτήρων, αλλά κι ολόκληρη την ιδεολογία του Τρεκ, και αυτό του στοίχισε.
Βαθμολογία: