Πονεμένο Ρομάντζο
- Stage Fright
- Ο Δολοφόνος Έρχεται Κάθε Βράδυ
- 1950
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Θρίλερ, Μυστηρίου, Νουάρ
Ο Τζόναθαν Κούπερ καταζητείται από την αστυνομία για τη δολοφονία του συζύγου της ερωμένης του. Η φίλη του, Ιβ Τζιλ, προσφέρεται να τον βοηθήσει κρύβοντας τον. O Τζόναθαν τής εξηγεί πως τη δολοφονία διέπραξε η ερωμένη του, Σάρλοτ Ίνγουντ. Η Ιν τότε αποφασίζει να ανακαλύψει μόνη της την αλήθεια, αλλά όταν συναντάει τον ντετέκτιβ, αρχίζει να τον ερωτεύεται.
Σκηνοθεσία:
Alfred Hitchcock
Κύριοι Ρόλοι:
Jane Wyman … Eve Gill
Marlene Dietrich … Charlotte Inwood
Michael Wilding … Wilfred ‘Ordinary’ Smith
Richard Todd … Jonathan Cooper
Alastair Sim … μοίραρχος Gill
Sybil Thorndike … Κα Gill
Kay Walsh … Nellie Goode
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Whitfield Cook, Ranald MacDougall, Alma Reville
Παραγωγή: Alfred Hitchcock
Μουσική: Leighton Lucas
Φωτογραφία: Wilkie Cooper
Μοντάζ: Edward B. Jarvis
Σκηνικά: Terence Verity
Κοστούμια: Milo Anderson
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Stage Fright
- Ελληνικός Τίτλος: Πονεμένο Ρομάντζο
- Εναλλακτικός Τίτλος: Alfred Hitchcock’s Stage Fright
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Δολοφόνος Έρχεται Κάθε Βράδυ [επανέκδοσης]
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Man Running του Selwyn Jepson.
Κύριες Διακρίσεις
- Ειδική μνεία στο φεστιβάλ του Λοκάρνο.
Παραλειπόμενα
- Δεύτερη συνεχόμενη στάση του Hitchcock στη γενέτειρα του, τη Βρετανία, πριν ξαναφύγει για το Χόλιγουντ. Έμελλε να επιστρέψει μόλις το 1972.
- Ντεμπούτο για την κόρη του σκηνοθέτη, Patricia Hitchcock, που εμφανίστηκε και σε άλλες του ταινίες. Λόγω και της ομοιότητας με την Jane Wyman, χρησιμοποιήθηκε κι ως αντικαταστάτρια της σε σκηνές με “επικίνδυνη οδήγηση”.
- Τα κοστούμια της Marlene Dietrich σχεδιάστηκαν από τον Christian Dior.
- Στη βιογραφία της Dietrich, γράφεται ότι η γερμανίδα σταρ δεν τα πήγαινε καλά με την Jane Wyman, ίσως επειδή ήταν τόσο αντίθετες προσωπικότητες.
- Το κάμεο του Hitchcock είναι στο 39ο λεπτό, ως κάποιος στον δρόμο που στρέφει το κεφάλι του για να δει την Ιβ.
- Σε μια πλέον ασυνήθιστη για αυτόν πράξη, ο Alfred Hitchcock έδωσε άπλετο δημιουργικό έλεγχο στην Dietrich, ειδικά στο πώς ήθελε εκείνη να φωτίζονται οι σκηνές της. Είχε μεγάλη εμπιστοσύνη στους γερμανούς φωτογράφους, με τους οποίους η ηθοποιός είχε συνεργαστεί στο παρελθόν.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Το The Laziest Gal in Town του Cole Porter, με τη φωνή της Marlene Dietrich, κάνει εδώ ντεμπούτο. Επειδή όμως πολλοί στίχοι ήταν “πονηροί”, στην ταινία ακούγεται μια ελαφρώς παραλλαγμένη στιχουργικά εκδοχή.
- Η γερμανίδα ντίβα ερμηνεύει και το κλασικό La Vie en Rose της Edith Piaf. Οι δυο τους τύχαινε να είναι φίλες, και η ίδια η Piaf έδωσε την άδεια για το τραγούδι.