Ο λοχίας Τοντ αποτελεί έναν από τους πιο ικανούς διαγαλαξιακούς πολεμιστές. Τώρα πια όμως, η γενιά του θεωρείται ξεπερασμένη καθώς ένα καινούριο είδος πολεμιστή έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του στην στρατιωτική ακαδημία του Γουέστ Πόιντ. Πρόκειται για τον Κάιν 607, που καταφέρνει να νικήσει τον Τοντ και δύο ακόμη συναδέλφους του σε μια αιματηρή μονομαχία και επίδειξη δύναμης. Το κορμί του Τοντ, που θεωρείτο νεκρός, τοποθετείται σ’ ένα απορριμματοφόρο διαστημόπλοιο και καταλήγει στον μακρινό πλανήτη Αρκάντια 234. Εκεί, όταν συνέρχεται, δέχεται τη βοήθεια ενός ζευγαριού, και ενώ στην αρχή οι άποικοι του πλανήτη τον αντιμετωπίζουν με δυσπιστία, τελικά δεν γίνεται παρά να ζητήσουν τη βοήθειά του καθώς μια ομάδα πολεμιστών με επικεφαλής στον Κάιν 607 πρόκειται να επιτεθεί στην αποικία…

Σκηνοθεσία:

Paul W.S. Anderson

Κύριοι Ρόλοι:

Kurt Russell … λοχίας Todd 3465

Jason Scott Lee … Caine 607

Jason Isaacs … συνταγματάρχης Mekum

Connie Nielsen … Sandra

Sean Pertwee … Mace

Jared Thorne … Nathan

Taylor Thorne … Nathan

Gary Busey … λοχαγός Church

K.K. Dodds … υπολοχαγός Sloan

James Black … Riley

Corbin Bleu … Johnny

Sara Paxton … Angie

Carsten Norgaard … Green

Michael Chiklis … Jimmy Pig

Wyatt Russell … Todd (11 ετών)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Webb Peoples

Παραγωγή: Jerry Weintraub

Μουσική: Joel McNeely

Φωτογραφία: David Tattersall

Μοντάζ: Martin Hunter

Σκηνικά: David L. Snyder

Κοστούμια: Erica Edell Phillips

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Soldier
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Βετεράνος του Μέλλοντος

Παραλειπόμενα

  • Το σενάριο είχε γραφτεί 15 χρόνια πριν εγκριθεί για παραγωγή. Σε κάποιο σημείο ήταν ο Clint Eastwood που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον να το αναλάβει σκηνοθετικά.
  • Για τον David Webb Peoples, αυτό ήταν ένα πνευματικό σίκουελ του Μπλέιντ Ράνερ, του οποίου και είχε συγγράψει το σενάριο. Έχοντας παρεισφρήσει κι εδώ στοιχεία από δουλειές του Philip K. Dick, θεωρούσε ότι οι δύο ταινίες ανήκαν σε ένα κοινό σύμπαν.
  • Ο Keanu Reeves ήταν ο αρχικός υποψήφιος για τον κύριο ρόλο. Ο δε Sylvester Stallone είχε δηλώσει μη διαθέσιμος.
  • Ο Kurt Russell βρίσκεται στο 85% του φιλμικού χρόνου, αλλά από το στόμα του βγαίνουν μόλις 104 λέξεις.
  • Στη δεύτερη εμφάνιση του στη μεγάλη οθόνη (και πρώτη που εμφανίζεται σε τίτλους), ο Wyatt Russell ερμηνεύει τη νεαρή εκδοχή του πατέρα του.
  • Μέσα στην πρώτη εβδομάδα των γυρισμάτων, ο Russell έσπασε τον αριστερό του αστράγαλο, και τέσσερις ημέρες μετά, χτύπησε άσχημα το δεξί του πόδι. Αυτό επέφερε έναν επαναπρογραμματισμό, ξεκινώντας πλέον να γυρίζονται οι σκηνές που ο ηθοποιός ήταν ξαπλωμένος, ακολουθούμενες από αυτές που καθόταν κ.ο.κ.
  • Μεγάλη εμπορική αποτυχία. Έχοντας κόστος 60 εκατομμύρια δολάρια (ο μισθός μόνο του Kurt Russell ήταν 20), έβγαλε από τα ταμεία μόλις 14,6. Στη χώρα μας αυτό προφανώς τρόμαξε τους διανομείς, με το φιλμ εδώ να κυκλοφορεί απευθείας σε βιντεοκασέτα (ήταν όμως και από τα πρώτα DVD που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα).

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 4/3/2014

Το “Soldier” παρουσιάζει το κλασικό πρόβλημα των περισσότερων ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Έχουμε μια ενδιαφέρουσα σεναριακή σύλληψη και το πρώτο μέρος του φιλμ κυλάει πολύ καλά, αλλά από ένα σημείο και μετά καταντάει νταηλίδικη περιπέτεια και μάλιστα όχι πολύ καλή. Κρίμα, γιατί και κεντρική ιδέα εξαιρετική είχε, αλλά και πολύ καλό πρωταγωνιστή.

Νομίζω αξίζουν εύσημα στον Ράσελ για την ερμηνεία του. Ερμηνεύοντας στην ουσία μόνο με τα μάτια του, ο Ράσελ μεταδίδει στο θεατή την ψυχοσύνθεση του χαρακτήρα του, κάνοντάς μας να τον συμπονέσουμε και να αναρωτηθούμε πώς μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος που του στερούν τα συναισθήματα. Ένας άνθρωπος που γεννήθηκε για να γίνει μηχανή θανάτου. Δεν αγάπησε, δεν αγαπήθηκε, δεν γέλασε, δεν έκλαψε, παρά μόνο σκότωνε. Ο Ράσελ τα καταφέρνει μία χαρά με τον χαρακτήρα του Τοντ, όπως ονομάζεται ο ήρωας, αλλά δυστυχώς αυτό δεν αρκεί για να γίνει το φιλμ μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ούτε για να λειτουργήσει σαν αντιμιλιταριστικό σχόλιο, κάτι που φαίνεται στο πολύ βάθος να επιχειρείται.

Το ενδιαφέρον με τον “Βετεράνο του Μέλλοντος” δεν βρίσκεται τόσο στην οθόνη, όσο πίσω από αυτή. Η κεντρική του ιδέα και όσα ειπώθηκαν την εποχή που γυρίζονταν το φιλμ μοιάζουν σήμερα σημαντικότερα και ίσως δίνουν αφορμή σε κάποιους να αναζητήσουν την ταινία και να την παρακολουθήσουν. Ο σεναριογράφος David Webb Peoples είναι ο άνθρωπος που ευθύνεται για το σενάριο του Blade Runner. Ο ίδιος έγραψε το σενάριο του “Soldier”, λέγοντας μάλιστα ότι οι δύο ταινίες κινούνται στο ίδιο σύμπαν. Αυτό φαίνεται και μέσα στο φιλμ από τοποθεσίες που αναφέρονται, οι οποίες είναι υπαρκτές, και στις δύο ταινίες, αλλά κι από αντικείμενα όπως ένας τεράστιος στροβιλιστής. Οι αναφορές σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας -και όχι μόνο- δεν σταματούν στο Blade Runner. Ένα αεροσκάφος τύπου Στελθ, το F-117X (από την ταινία Executive Decision, με πρωταγωνιστή τον Ράσελ πάλι), ένα κομμάτι του διαστημόπλοιου Lewis and Clark (από την προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη, το πιο γνωστό και επιτυχημένο από το “Soldier”, Event Horizon) διακρίνονται στον σωρό των σκουπιδιών της αποικίας.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινίας αποτελούν οι ατάκες του Κερτ Ράσελ. Ο Ράσελ βρίσκεται στην οθόνη για το 85% της συνολικής διάρκειας της ταινίας και όμως ακούμε από το στόμα του μόλις 104 λέξεις! Εκπληκτικό; Παρόλ’ αυτά, ο Ράσελ σηκώνει το φιλμ άνετα στις πλάτες του, αλλά τι να το κάνεις; Ο Anderson δεν το στήριξε όσο μπορούσε και μοιάζει απλώς να το διεκπεραίωσε, ίσως γιατί ήταν αφοσιωμένος περισσότερο στο Event Horizon, το οποίο είχε κυκλοφορήσει έναν χρόνο πριν (1997).

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *