Ο υπαστυνόμος Κάτλερ της αντιτρομοκρατικής του Λος Άντζελες στέλνεται από την υπηρεσία σε μια αποστολή στο Ντιτρόιτ για να εκπαιδεύσει μια επίλεκτη ομάδα δράσης στη διάσωση ομήρων. Όλα όμως αλλάζουν όταν η ομάδα τα κάνει θάλασσα σε μια αποστολή, που καταλήγει με έναν όμηρο νεκρό και έναν μανιακό δολοφόνο που κυνηγά να εξολοθρεύσει τον Κάτλερ και την περίφημη ομάδα του.

Σκηνοθεσία:

Benny Boom

Κύριοι Ρόλοι:

Gabriel Macht … υπαστυνόμος Paul Cutler

Robert Patrick … Walter Hatch

Carly Pope … Kim Byers

Shannon Kane … Lori Barton

Giancarlo Esposito … επιθεωρητής Hollander

Kristanna Loken … Rose Walker

Nicholas Gonzalez … Justin Kellogg

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Reed Steiner

Στόρι: Reed Steiner, Randy Walker, Michael Albanese, Ed Arneson

Παραγωγή: Amanda Lewis, Neal H. Moritz

Μουσική: John Paesano

Φωτογραφία: Don Davis

Μοντάζ: David Checel

Σκηνικά: Bruton Jones

Κοστούμια: Francine Jamison-Tanchuck

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: S.W.A.T.: Firefight
  • Ελληνικός Τίτλος: S.W.A.T.: Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης 2

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Τηλεοπτική σειρά (χαρακτήρες): S.W.A.T. του Robert Hamner.

Παραλειπόμενα

  • Μια παραγωγή αποκλειστικά για το Home Cinema.
  • Κανένας συσχετισμός με την πρώτη ταινία, όχι μόνο επί του επιτελείου και του καστ, αλλά δεν γίνεται και καμία σεναριακή αναφορά.
  • Οι Randy Walker, Michael Albanese και Ed Arneson, που υπογράφουν το στόρι, ήταν όλοι συνταξιοδοτημένοι αστυνομικοί του Λος Άντζελες.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 2/2/2018

Το S.W.A.T. Firefight γυρίστηκε το 2011 και, παρότι ο Ελληνικός τίτλος της ταινίας είναι S.W.A.T. 2, η αλήθεια είναι ότι σε αυτή τη σειρά ταινιών, που ξεκίνησε με την επιτυχία της ταινίας που προβλήθηκε το 2003 στους κινηματογράφους (S.W.A.T.), το φιλμ του 2011 είναι το τρίτο κατά σειρά. Κι ενώ η σειρά συνεχίζεται μέχρι σήμερα, έχοντας πέντε ή έξι τίτλους ήδη και μία τηλεοπτική σειρά, εγώ αναρωτιέμαι με ποια αιτιολογία και δικαιολογία γυρίζουν ακόμα παρόμοιες ταινίες, πέρα από τη διαφήμιση των ειδικών μονάδων της Αμερικανικής αστυνομίας.

Δεν είμαι κι εγώ σίγουρος γιατί επέλεξα να παρακολουθήσω τη συγκεκριμένη ταινία, γιατί παρότι φίλος των φτηνών παραγωγών και των “δεύτερων” ταινιών δράσης, πάντα απέφευγα αυτές που ήταν φανερό από το περιεχόμενο ή ακόμα κι απ’ την αφίσα τους, ότι είχαν φιλομιλιταριστικό περιεχόμενο. Μάλλον εδώ με ξεγέλασε το όνομα του Ρόμπερτ Πάτρικ, είδα και τον Γκάμπριελ Μαχτ, που ήταν στα πάνω του λόγω Suits εκείνη την εποχή και έριξα μια ματιά ενώ έκανα την άσκοπη βόλτα μου στους διαδρόμους του Netflix. “Δε μπορεί να είναι πολύ κακό”, σκέφτηκα. Μια σκέψη που στα πρώτα δέκα λεπτά μετατράπηκε σε “μάλλον θα γίνει χειρότερο απ’ ότι ήδη είναι”. Δυστυχώς η δεύτερη σκέψη μου ήταν η σωστή.

Ο Γκάμπριελ Μαχτ παίζει έναν πολύ μάγκα και άψογο σε όλα του διοικητή ομάδας ειδικών δυνάμεων, που δεν έχει χάσει ποτέ του όμηρο και δεν έχει αποτύχει ποτέ σε επιχείρηση. Στο νέο του τμήμα όμως, εκεί που οι υφιστάμενοί του δεν τον καλοβλέπουν, στην πρώτη επιχείρηση κάτι πάει στραβά, μια γυναίκα πέφτει νεκρή και ο σύζυγός της βάζει στόχο να διαλύσει την ομάδα, σκοτώνοντας όλα τα μέλη της.

Αισθητική διαφημιστικού της αστυνομίας, σενάριο κακό, διάλογοι ακόμα πιο κακοί, δράση που εστιάζει στον εξοπλισμό των πρωταγωνιστών και κακές ερμηνείες από τους πάντες, σε ένα φιλμ που δεν είχε δα και ιδιαίτερες απαιτήσεις! Ο Μαχτ παίζει το ρόλο του απ’ το Suits χωρίς να αλλάξει τίποτα παρά μόνο την γκαρνταρόμπα του, ενώ ακόμα κι ο Πάτρικ, που συνήθως αυτούς τους ρόλους του κακού τους βγάζει μια χαρά πέρα, φαίνεται να βαριέται οικτρά.

Έχοντας γράψει για αρκετές ταινίες όλα αυτά τα χρόνια, θεωρώ πλέον ότι δεν είναι σωστό να λες σε κάποιον ξεκάθαρα να μην δει μια ταινία. Γράφεις τη γνώμη σου και ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο κακή ή πόσο καλή βρήκες μια ταινία και αποφασίζει μόνος του για το τι θα κάνει με το χρόνο (και τα χρήματά) του. Στιγμές όμως που βλέπω ταινίες σαν το S.W.A.T. Firefight κάτι αλλάζει μέσα μου. Θέλω να ουρλιάξω ένα τεράστιο ΌΧΙ σε οποιονδήποτε είναι διατεθειμένος να παρακολουθήσει την ταινία. Θέλω ακόμα περισσότερο να ουρλιάξω ένα τεράστιο ΌΧΙ σε οποιονδήποτε είναι διατεθειμένος να εμπλακεί στην παραγωγή μιας τέτοιας ταινίας, γιατί ακόμα χειρότερο από το να παρακολουθήσει ένα τέτοιο φιλμ, είναι το να το γυρίσεις, να έχεις δημιουργήσει… αυτό. Ένα εντελώς αχρείαστο, αντιαισθητικό δημιούργημα, που δεν σέβεται τους θεατές του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

11 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *