Περιπέτειες Νεόπλουτων
- Rich and Strange
- East of Shanghai
- 1931
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Δραμεντί, Κομεντί
Μετά από οκτώ χρόνια γάμου, ο Φρεντ νιώθει πως τον πνίγει η ρουτίνα της καθημερινότητας και λαχταράει να ταξιδέψει και να γνωρίσει την «αληθινή ζωή». Όταν ένας πλούσιος θείος τού προσφέρει τα χρήματα που θα κληρονομούσε μετά τον θάνατό του, παροτρύνοντάς τον να τα χαρεί όπως θέλει, αποφασίζει να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι μέχρι την Άπω Ανατολή μαζί με τη γυναίκα του, Έμιλι. Στη διάρκεια του ταξιδιού, οι άνθρωποι που συναντούν και οι πρωτόγνωρες εμπειρίες αλλάζουν τους δύο συζύγους, απομακρύνοντας συνεχώς τον έναν από τον άλλον. Μόνο ένα ισχυρό κι απρόσμενο σοκ θα μπορούσε να τους ενώσει ξανά, και η μοίρα κατορθώνει να τους αιφνιδιάσει, απειλώντας την ίδια τη ζωή τους.
Σκηνοθεσία:
Alfred Hitchcock
Κύριοι Ρόλοι:
Henry Kendall … Fred Hill
Joan Barry … Emily Hill
Percy Marmont … διοικητής Gordon
Betty Amann … η πριγκίπισσα
Elsie Randolph … Δις Imrie
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Alfred Hitchcock, Alma Reville, Val Valentine
Παραγωγή: John Maxwell
Μουσική: Adolph Hallis
Φωτογραφία: Jack E. Cox, Charles Martin
Μοντάζ: Winifred Cooper, Rene Marrison
Σκηνικά: C. Wilfred Arnold
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Rich and Strange
- Ελληνικός Τίτλος: Περιπέτειες Νεόπλουτων
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: East of Shanghai [ΗΠΑ]
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Rich and Strange του Dale Collins.
Παραλειπόμενα
- Η Hitchcock προβάρει εδώ τεχνικές που θα χρησιμοποιήσει σε επόμενες ταινίες του. Μεταξύ αυτών τη δημιουργία ενός πλοίου κανονικών διαστάσεων εντός τεράστιας δεξαμενής νερού, νέες συνθέσεις πλάνων και τεχνικές με την κάμερα, όπως κι ένα τραβηγμένο μονόπλανο δίχως διάλογο ακολουθούμενο από ένα αντίστοιχο κωμικό.
- Ο τίτλος προήλθε από το τραγούδι της Άριελ, στην Τρικυμία του Shakespeare.
- Δεν ήταν αυτή μια επιτυχημένη περίοδος για το μετρ, και η εν λόγω ταινία δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Ούτε στη Βρετανία ούτε στις ΗΠΑ κέρδισε τα ταμεία, με πολλούς κριτικούς να παρατηρούν ότι το φιλμ ρέπει προς τον βωβό κινηματογράφο (τα τρία τέταρτα της ταινίας δεν έχουν διόλου διάλογο). Με τα χρόνια όμως η φήμη του καλυτέρεψε, κυρίως για τους πειραματισμούς που εντοπίστηκαν.