Μετά από 22 χρόνια στην ψυχιατρική κλινική, ο Νόρμαν Μπέιτς αφήνεται ελεύθερος αφού θεωρείται θεραπευμένος. Η αδελφή της Μάριον, η Λίλα, επιμένει πως αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. Επιστρέφοντας πίσω, ο Μπέιτς βρίσκει τη φιλία στο πρόσωπο της Μαίρης, μια νεαρής σερβιτόρας, και μοιάζει να προσαρμόζεται στην κοινωνία. Παράλληλα όμως, νέοι στυγνοί φόνοι περιτριγυρίζουν το μοτέλ. Είναι όμως ο Μπέιτς ο υπαίτιος κι αυτού του νέου κύκλου αίματος;
Σκηνοθεσία:
Richard Franklin
Κύριοι Ρόλοι:
Anthony Perkins … Norman Bates
Meg Tilly … Mary Loomis
Vera Miles … Lila Loomis
Robert Loggia … Δρ Bill Raymond
Dennis Franz … Warren Toomey
Hugh Gillin … σερίφης John Hunt
Robert Alan Browne … Ralph Statler
Claudia Bryar … Emma Spool
Lee Garlington … Myrna
Virginia Gregg … Norma Bates (φωνή)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Tom Holland
Παραγωγή: Hilton A. Green
Μουσική: Jerry Goldsmith
Φωτογραφία: Dean Cundey
Μοντάζ: Andrew London
Σκηνικά: John W. Corso
Κοστούμια: Peter V. Saldutti, Marla Denise Schlom
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Psycho II
- Ελληνικός Τίτλος: Ψυχώ Νο 2: Η Επιστροφή
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ψυχώ 2
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Ψυχώ (1960)
- Ψυχώ 3: Στον Τόπο του Εγκλήματος (1986)
- Ψυχώ (1998)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα (χαρακτήρες): Psycho του Robert Bloch.
Παραλειπόμενα
- Παρότι ο Robert Bloch έγραψε το 1982 το Psycho II, η ταινία είναι άσχετη με αυτό. Ο λόγος που η Universal αποφάσισε να γραφτεί ορίτζιναλ σενάριο, ήταν επειδή το βιβλίο επί της ουσίας σατίριζε τα σλάσερ του Χόλιγουντ, που πλέον είχαν γίνει μόδα.
- Ο σκηνοθέτης που επιλέχτηκε, ο αυστραλός Richard Franklin, ήταν μαθητής του Hitchcock, και στις πρώτες του δουλειές ακολουθούσε τη φόρμουλα του μαιτρ. Αυτή ήταν η πρώτη του αμερικανική δουλειά.
- Το στούντιο ήρθε σε επικοινωνία με τον Hilton A. Green, τον βοηθό του Hitchcock στην ορίτζιναλ Ψυχώ, και του ζήτησε να αναλάβει χρέη παραγωγού. Εκείνος δεν ήταν σίγουρος αν ο Hitchcock θα έδινε ποτέ την έγκριση του για κάτι τέτοιο, και στράφηκε στην κόρη του, Patricia Hitchcock. Εκείνη όχι μόνο του έδωσε τις ευλογίες της, αλλά είπε κι ότι ο πατέρας της θα το λάτρευε κάτι τέτοιο.
- Η πρώτη σκέψη της Universal ήταν να γίνει τηλεταινία για την καλωδιακή τηλεόραση.
- Ο Anthony Perkins αρχικά αρνήθηκε να επιστρέψει στον ρόλο, αλλά όταν διάβασε το σενάριο του Tom Holland, άλλαξε αμέσως στάση. Πριν δώσει την τελική έγκριση, ανάμεσα στους υποψήφιους αντικαταστάτες ήταν και ο Christopher Walken.
- Η Jamie Lee Curtis ήταν η πρώτη επιλογή για τη Μαίρη.
- Ο John Gavin δεν ήταν δυνατόν να επιστρέψει στον ρόλο του Σάμιουελ Λούμις, μια και διατελούσε πρέσβης στο Μεξικό.
- Το σπίτι του Μπέιτς βρίσκονταν εκεί που το είχαν αφήσει στα Universal Studios. Το μοτέλ όμως χρειάστηκε ανακατασκευή, αλλά εντούτοις βρέθηκαν πολλά από τα αυθεντικά αντικείμενα της πρώτης ταινίας.
- Ως φόρος τιμής αλλά και εσωτερικό αστείο, η σιλουέτα του Alfred Hitchcock γίνεται ορατή στον τοίχο του δωματίου της μητέρας του Νόρμαν.
- Η τελική σκηνή με τον Νόρμαν να στέκεται μπροστά από το σπίτι του χρησιμοποιήθηκε από πολλά μέλη του επιτελείου ως χριστουγεννιάτικη κάρτα. Όταν η Universal παρουσίασε την αφίσα της ταινίας, ο σκηνοθέτης δεν την ανέκρινε, με τον μοντέρ Andrew London να αντιπροτείνει την κάρτα ως τελική αφίσα.
- Με μπάτζετ 5 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ πέτυχε να εισπράξει 34,7 κι ενώ άνοιξε πλάι στην Επιστροφή των Τζεντάι.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Ο John Williams ήταν ο βασικός υποψήφιος για τη μουσική, αλλά προτιμήθηκε ο Jerry Goldsmith ως παλιός φίλος του Bernard Herrmann.