Έχοντας χάσει επαφή με την τύχη του, ο καπετάνιος Τζακ Σπάροου βλέπει την κατάσταση να χειροτερεύει ακόμα περισσότερο όταν θανάσιμοι πειρατές φαντάσματα, οδηγημένοι από τον τρομερό καπετάνιος Σαλαζάρ, δραπετεύουν από το Τρίγωνο του Διαβόλου, αποφασισμένοι να σκοτώσουν κάθε πειρατή στη θάλασσα, μαζί φυσικά και τον Σπάροου. Η μόνη ελπίδα επιβίωσης βρίσκεται στην ανεύρεση της θρυλικής τρίαινας του Ποσειδώνα, ένα ισχυρότατο κατασκεύασμα που παρέχει στον κάτοχο της απόλυτο έλεγχο των θαλασσών. Για να τη βρει, θα χρειαστεί να συνεργαστεί με την Καρίνα Σμιθ, μια πανέξυπνη κι όμορφη αστρονόμο, και τον Χένρι, έναν ξεροκέφαλο νεαρό ναυτικό της βασιλικής ναυτικής ακαδημίας. Στο τιμόνι του Νεκρού Γλάρου, του θλιβερά μικρού και σκοροφαγωμένου πλοίου του, ο Τζακ αγωνίζεται να αλλάξει τη δυσοίωνη μοίρα του, αλλά και να σώσει τη ζωή του από τον πιο επικίνδυνο και μοχθηρό εχθρό που αντιμετώπισε ποτέ.

Σκηνοθεσία:

Joachim Ronning

Espen Sandberg

Κύριοι Ρόλοι:

Johnny Depp … καπετάνιος Jack Sparrow

Javier Bardem … καπετάνιος Armando Salazar

Geoffrey Rush … καπετάνιος Hector Barbossa

Brenton Thwaites … Henry Turner

Kaya Scodelario … Carina Smyth

Kevin McNally … Joshamee Gibbs

David Wenham … πλωτάρχης John Scarfield

Golshifteh Farahani … Shansa

Stephen Graham … Scrum

Martin Klebba … Marty

Orlando Bloom … καπετάνιος William ‘Will’ Turner Jr.

Keira Knightley … Elizabeth Swann

Paul McCartney … θείος Jack

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jeff Nathanson

Στόρι: Jeff Nathanson, Terry Rossio

Παραγωγή: Jerry Bruckheimer

Μουσική: Geoff Zanelli

Φωτογραφία: Paul Cameron

Μοντάζ: Roger Barton, Leigh Folsom Boyd

Σκηνικά: Nigel Phelps

Κοστούμια: Penny Rose

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Ελληνικός Τίτλος: Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ
  • Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Παραλειπόμενα

  • Όταν αποφάσισε να επιστρέψει στη σειρά ο Orlando Bloom, οι υπόνοιες ήθελαν και την επιστροφή της Keira Knightley. Αλλά η διάσημη ηθοποιός δήλωσε πως το franchise ήταν μεν μια θαυμάσια στιγμή στη ζωή της αλλά της πήρε και πέντε χρόνια από αυτήν και δεν θέλει να επιστρέψει. Παρόλα αυτά, εμφανίζεται αλλά για ελάχιστη διάρκεια.
  • Αρχικός βασικός κακός ήταν ο Christoph Waltz ως καπετάνιος Μπραντ. Αλλά όταν αποχώρησε κι ανέλαβε ο Javier Bardem, το όνομα του χαρακτήρα άλλαξε σε Σαλαζάρ, ώστε να δοθεί μια πιο μεσογειακή έμφαση λόγω της καταγωγής του ισπανού ηθοποιού. Για τον ρόλο του Χένρι Τάρνερ, υποψήφιοι ήταν οι: Ansel Elgort, Taron Egerton, George MacKay και Sam Keeley. Για αυτόν της Καρίνα Σμιθ: Lucy Boynton, Gabriella Wilde, Jenna Thiam, και Alexandra Dowling.
  • Πριν αναλάβει το δίδυμο από τη Νορβηγία, υποψήφιοι σκηνοθέτες ήταν οι: Fredrik Bond, Tim Burton, Alfonso Cuaron, Shawn Levy, Sam Raimi, Rupert Sanders και Chris Weitz.
  • Ο Johnny Depp τραυματίστηκε κατά τα γυρίσματα στην Αυστραλία και αναγκάστηκε να ταξιδέψει στις ΗΠΑ.
  • Η σιλουέτα του Ντάβι Τζόουνς εμφανίζεται σε post-credit σκηνή. Ο Bill Nighy όμως δήλωσε πως δεν είχε πληροφορηθεί ποτέ από την παραγωγή για αυτή του την “εμφάνιση”.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Πρώτη ταινία της σειράς, της οποίας τη μουσική δεν υπογράφει ο Hans Zimmer. Ο Geoff Zanelli που ανέλαβε, είχε δουλέψει βοηθός δίπλα στον Zimmer καθ’ όλη τη σειρά.

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης

Έκδοση Κειμένου: 22/5/2017

Το στοιχειωμένο πλήρωμα του καπετάνιου Salazar έχει μόλις αποδράσει από το Τρίγωνο του Διαβόλου στο οποίο βρισκόταν παγιδευμένο. Με τις οδηγίες του αρχηγού του είναι αποφασισμένο να βρει και να σκοτώσει τον υπαίτιο για τη συντριβή του πριν χρόνια, το διαβόητο καπετάνιο Jack Sparrow που πλέον δεν έχει καν στην κατοχή του το θρυλικό πλοίο Μαύρο Μαργαριτάρι. Ο ίδιος θα ξεκινήσει μια αναζήτηση αφού πιεστεί από τον Henry, γιο του Will Turner, που ορίστηκε ως καπετάνιος του στοιχειωμένου Ιπτάμενου Ολλανδού στα γεγονότα του «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου» και της Elizabeth Swann, για να βρουν την Τρίαινα του Ποσειδώνα προκειμένου να ακυρώσουν την κατάρα που δεσμεύει τον πατέρα του Henry, έχοντας και τη βοήθεια μιας νεαρής αστρονόμου, της Carina, που διαθέτει ένα ημερολόγιο από τον πατέρα της που δεν γνώρισε ποτέ, το οποίο περιέχει οδηγίες για την εύρεση του αντικειμένου.

Έξι χρόνια μετά το τελευταίο σίκουελ του franchise και κατά γενική ομολογία την πιο αδύναμη προσθήκη στην άκρως προσοδοφόρα σειρά των στούντιο Disney, το «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ» πήρε αρκετές αναβολές μέχρι την τελική του κυκλοφορία φέτος, αρχικά σχεδιαζόμενο να κυκλοφορήσει δυο χρόνια πριν. Η επιλογή ενός σκηνοθετικού ντουέτου που έχει καταπιαστεί πριν πέντε χρόνια με επιτυχία με μια ναυτικής θεματολογίας περιπέτεια («Kon-Tiki») δεν φαίνεται άσχημη ιδέα, και η απόπειρα σύνδεσης με παλιούς κι αγαπημένους χαρακτήρες της σειράς σηματοδοτεί μια μίνι επιστροφή στις ρίζες, σε αντίθεση με το «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά» που αποτελούσε ουσιαστικά μια περιπλάνηση σε ένα νέο σύμπαν απλά με πρωταγωνιστή τον Jack Sparrow.

Μακάρι βέβαια όλα αυτά να σήμαιναν και μια επιστροφή στο ποιοτικό επίπεδο των δύο πρώτων ταινιών, κάτι που δεν συμβαίνει δυστυχώς εδώ παρόλη τη θετική φημολογία που είχε αρχίσει να διαδίδεται ύστερα από preview της ταινίας. Διότι παρόλες τις απόπειρες να εμπλουτιστεί η μυθολογία του σύμπαντος με δημιουργίες συνδετικών κρίκων μεταξύ των ηρώων, που αποκτούν σημασία όσο προχωράει η εξέλιξη της πλοκής, το τελικό αποτέλεσμα είναι μία από τα ίδια, με τον Johnny Depp να έχει τυποποιηθεί όσο ποτέ άλλοτε καθιστώντας ένα χαρακτήρα που κάποτε ήταν μια πνοή φρέσκου αέρα ανάμεσα στον κυκεώνα συνηθισμένων και βαρετά «ορθόδοξων» ηρώων της μέσης χολιγουντιανής ταινίας ως ακόμη ένα ουδέτερο brand-name, έχοντας πλέον αποτινάξει τον παράγοντα του απρόβλεπτου και της τρέλας που τον χαρακτήριζε και τον ξεχώριζε από τον μέσο όρο. Υπάρχουν μετρημένες δύο σκηνές δράσης που είναι απρόσμενα ευρηματικές και για αυτό απολαυστικές, αυτή της ληστείας και αυτή με την γκιλοτίνα, που θυμίζουν ότι και οι δύο πρώτες (και καλύτερες) ταινίες της σειράς πατούσαν και σε ένα σλάπστικ στοιχείο που απέτιε φόρο τιμής μέχρι και στη χρυσή εποχή της βωβής κωμωδίας αλά Buster Keaton, με τις υπόλοιπες να χαρακτηρίζονται μεν από άρτια στην πλειοψηφία τους ψηφιακά εφέ, αλλά να είναι γυρισμένες με τον πλέον αναμενόμενο, εντός συνταγής τρόπο, εκπέμποντας μια αίσθηση ρουτίνας. Το φλας-μπακ που εξηγεί την ιστορία της έχθρας μεταξύ Salazar και Sparrow, που αποτελεί και μια μίνι ανάλυση του γιατί ο χαρακτήρας του δεύτερου είναι τόσο αγαπητός και με μεγάλη απήχηση διαχρονικά (ο λόγος είναι γιατί αποτελεί ένα βγάλσιμο της γλώσσας στο σύστημα, που εκπροσωπεί εδώ ο αρχικά με το μέρος του νόμου Salazar) είναι από τις κάποιες αξιόλογες στιγμές που βρίσκονται διάσπαρτες. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι οι νέοι ήρωες, οι οποίοι δυστυχώς είναι ξύλινοι κι αδιάφοροι, παρά την προσπάθεια της γνωστής κυρίως από την τηλεοπτική σειρά «Skins» Kaya Scodelario να κάνει έναν τυπικά «φεμινιστικής» κοπής χαρακτήρα να αποκτήσει λίγο περισσότερη ζωντάνια.

Λίγες εκπλήξεις υπάρχουν σε αυτή τη διαδρομή προς ένα αναμενόμενα καθησυχαστικό φινάλε, μαζί με κάποιες υποσχέσεις για περαιτέρω συνέχειες μετά από μια αμφίσημη σκηνή μετά τους τίτλους τέλους. Σίγουρα υπάρχουν αυτοί που θα τους συναρπάσει η νέα αυτή προσθήκη στη δημοφιλή σειρά, πιθανώς όμως είναι οι ίδιοι που μένουν ικανοποιημένοι με κάθε ταινία του franchise…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *