Δεκαετία του 1970. Ο Βαλ Ρέζνικ και ο Πόρτερ, δύο μικροκακοποιοί, ληστεύουν μια κινέζικη συμμορία, αποσπώντας το ποσό των 140 χιλιάδων δολαρίων. Όμως, ο Βαλ χρειάζεται 130.000 δολάρια, αφού τα χρωστάει στον Οργανισμό, ένα πανίσχυρο συνδικάτο εγκλήματος. Έτσι, στήνει παγίδα στον Πότερ και με τη βοήθεια της Λιν, συζύγου του τελευταίου, τον πυροβολεί δύο φορές στην πλάτη, αφήνοντάς τον αιμόφυρτο να πεθάνει. Παρόλα αυτά, ο Πόρτερ καταφέρνει να επιβιώσει και μετά από έξι μήνες ανάρρωσης, επιστρέφει στην «ενεργό δράση». Οργισμένος, τυφλά εκδικητικός και απαιτώντας να λάβει το μερίδιό του από τη ληστεία, αναζητά τον Βαλ. Όταν τελικά τον βρίσκει, ο Πόρτερ συνειδητοποιεί πως τώρα πια δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τον πρώην φίλο του, αλλά για να αποκτήσει το μερίδιό του, πρέπει να τα βάλει με τον ίδιο τον Οργανισμό. Με τη βοήθεια της Ρόζι, μιας φίλης του και πόρνης πολυτελείας, ο Πόρτερ αποφασίζει να ξεκαθαρίσει την κατάσταση.

Σκηνοθεσία:

Brian Helgeland

Κύριοι Ρόλοι:

Mel Gibson … Porter

Gregg Henry … Val Resnick

Maria Bello … Rosie

Lucy Liu … Pearl

Deborah Kara Unger … Lynn Porter

David Paymer … Arthur Stegman

Bill Duke … ντετέκτιβ Hicks

Jack Conley … ντετέκτιβ Leary

John Glover … Phil

William Devane … Carter

Kris Kristofferson … Bronson

James Coburn … Justin Fairfax

Freddy Rodriguez … κούριερ

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Brian Helgeland, Terry Hayes

Παραγωγή: Bruce Davey

Μουσική: Chris Boardman

Φωτογραφία: Ericson Core

Μοντάζ: Kevin Stitt

Σκηνικά: Richard Hoover

Κοστούμια: Ha Nguyen

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Payback
  • Ελληνικός Τίτλος: Ανοιχτοί Λογαριασμοί

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Συνέβη στην Αμερική (1966)
  • Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ (1967)
  • Το Έγκλημα Είναι το Επάγγελμα μου (1968)
  • Το Συνδικάτο (1973)
  • Parker (2013)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: The Hunter του Donald E. Westlake.

Παραλειπόμενα

  • Βασίζεται στο ίδιο pulp μυθιστόρημα του 1963 με το cult νουάρ Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ (Point Blank) με τον Lee Marvin.
  • Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Brian Helgeland, που ήταν ήδη γνωστός ως σεναριογράφος.
  • Όταν παρέδωσε την ταινία ο σκηνοθέτης της, το στούντιο τη βρήκε υπερβολικά σκοτεινή. Έτσι, ακολούθησε απόλυση του Helgeland (δύο μόλις ημέρες αφού πήρε το Όσκαρ σεναρίου για το Λος Άντζελες Εμπιστευτικό), ανακατασκευή του σεναρίου από τον Terry Hayes, και το 30% της ταινίας γυρίστηκε εκ νέου, αυτή τη φορά από τον υπεύθυνο παραγωγής John Myhre. Μετά από 10 ημέρες επαναληπτικών γυρισμάτων, προστέθηκε νέα εναρκτήρια σεκάνς και voiceover, ενώ ο Kris Kristofferson ήρθε ως ένας ακόμα από τους κακούς. Η απάντηση του Helgeland ήταν το Straight Up: The Director’s Cut (90 λεπτά), που έκανε ντεμπούτο το 2006 στο φεστιβάλ του Όστιν και ακολούθως κυκλοφόρησε στο Home Cinema.
  • Στο director’s cut υπάρχει μεν ο Μπρόνσον (ο Kris Kristofferson της θεατρικής εκδοχής), αλλά είναι γυναίκα και ακούγεται μόνο μέσω της φωνής της Sally Kellerman.
  • Ο Mel Gibson είχε δηλώσει ότι θα ήταν ιδεατό να γυρίζονταν το φιλμ αυτό σε ασπρόμαυρο.
  • Το στοίχημα για το στούντιο κερδήθηκε, μια και η ταινία επέφερε από τα ταμεία 161,6 εκατομμύρια δολάρια. Το κόστος της βέβαια είχε φτάσει στα 90.

Γκαλερι φωτογραφιων

26 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *