Ο Πάρκερ είναι ένας σκληροτράχηλος κλέφτης με μοναδικό επαγγελματικό ήθος, αφού κλέβει από ανθρώπους που έχουν αποκτήσει τα λεφτά από βρωμοδουλειές και έχουν πλεόνασμα. Στην τελευταία ληστεία που συμμετείχε έπεσε θύμα προδοσίας από τους συνεργούς του που προσπάθησαν να τον σκοτώσουν. Ο Πάρκερ όμως έζησε και με νέα ταυτότητα και με σύμμαχο του την όμορφη Λέσλι προσπαθεί να εκδικηθεί παίρνοντας τα χρήματα από την τελευταία ληστεία των πρώην συνεργών του.
Σκηνοθεσία:
Taylor Hackford
Κύριοι Ρόλοι:
Jason Statham … Parker/Daniel Parmitt
Jennifer Lopez … Leslie Rodgers
Michael Chiklis … Melander
Wendell Pierce … Carlson
Clifton Collins Jr. … Ross
Bobby Cannavale … Jake Fernandez
Patti LuPone … Ascension
Emma Booth … Claire
Nick Nolte … Hurley
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: John J. McLaughlin
Παραγωγή: Les Alexander, Steven Chasman, Taylor Hackford, Sidney Kimmel, Jonathan Mitchell, Matthew H. Rowland
Μουσική: David Buckley
Φωτογραφία: James M. Muro
Μοντάζ: Mark Warner
Σκηνικά: Missy Stewart
Κοστούμια: Melissa Bruning
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Parker
- Ελληνικός Τίτλος: Parker
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Συνέβη στην Αμερική (1966)
- Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ (1967)
- Το Έγκλημα Είναι το Επάγγελμα μου (1968)
- Το Συνδικάτο (1973)
- Ανοιχτοί Λογαριασμοί (1999)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Flashfire του Donald E. Westlake.
Παραλειπόμενα
- Ο Πάρκερ είναι ο βασικός χαρακτήρας σε 24 από τα 28 μυθιστορήματα τα οποία έγραψε ο Donald E. Westlake υπό το ψευδώνυμο Richard Stark. Ο ήρωας έχει μεταφερθεί αρκετές φορές στον κινηματογράφο (την πρώτη φορά από τον Jean-Luc Godard), αλλά ποτέ πριν με το όνομα του κατά απαίτηση του συγγραφέα (το 2008 έφυγε από τη ζωή).
- Για τον Hackford ήταν σημαντική εξέλιξη της καριέρας του, αφού αποζητούσε την ευκαιρία να κάνει το πρώτο του νουάρ.
- Γυρίστηκε μία ερωτική σκηνή με τους Jennifer Lopez και Jason Statham, αλλά δεν υπάρχει στο τελικό μοντάζ.
- Ο Statham εκτέλεσε όλες τις δύσκολες σκηνές δίχως βοήθεια από σωσία-κασκαντέρ. Όπως ο ίδιος ανέφερε, “έφαγε πολύ ξύλο”.
- Για τα γυρίσματα χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακές κάμερες Red Epic, με αναμορφικούς φακούς Hawk V-Lite.
- Το φιλμ δεν τα πήγε καλά στα ταμεία, κόβοντας και τη φόρα για το franchise που είχε προγραμματιστεί. Κοστίζοντας 35 εκατομμύρια δολάρια, έβγαλε 46,2.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 20/5/2016
Ο θρυλικός μυθιστορηματικός ήρωας του Ντόναλντ Γουεστλέικ έχει τύχει καλής μεταχείρισης στο παρελθόν («Point Blank», «Payback»), αλλά ο Τέιλορ Χάκφορντ τον προσγειώνει ανώμαλα σε μέτρια σημερινά δεδομένα. Όταν λογικά επέλεξαν τον καλιφορνέζο σκηνοθέτη, είχαν κατά νου την πείρα του από άλλες εποχές, και όταν έχεις γυρίσει το «The Devil’s Advocate» και το «Against All Odds», επιβάλλεται να φέρεις στο σήμερα κάτι από αυτά. Μα εδώ έχουμε μία ακόμα τυπική ταινία για τον Τζέισον Στέιθαμ, παρότι έχει παίξει και καλές ταινίες, κι η άφθονη δράση δεν συνοδεύεται από ανάλογο κείμενο, αλλά και δεν εκμεταλλεύεται τη νουάρ υπόσταση που είναι διάχυτη αλλά και μετέωρη ολόγυρα. Όλα κυλούν όπως τα περιμένει κι ο πλέον ανυποψίαστος θεατής, και κυρίως υπάρχουν πολλά σημεία που δυστυχώς βαριέσαι. Χαράμι πήγε και η επιστροφή της Τζένιφερ Λόπεζ σε ακριβούς ρόλους, αλλά και η συμμετοχή του Νικ Νόλτε που εμμένει διακοσμητική. Δείτε το μόνο σαν ένα αρκετά καλογυρισμένο φιλμ δράσης, χωρίς όμως καμία περαιτέρω απαίτηση.
Βαθμολογία: