Όλιβερ Τουίστ
- Oliver Twist
- 2005
- Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Δραματική, Εποχής
- 03 Νοεμβρίου 2005
Λονδίνο, 19ος αιώνας. Ο ορφανός δεκάχρονος Όλιβερ Τουίστ, μην αντέχοντας τις απάνθρωπες συνθήκες του ιδρύματος στο οποίο βρίσκεται τρόφιμος, κατορθώνει να αποδράσει. Πηγαίνει με τα πόδια ταλαιπωρημένος και πεινασμένος στο Λονδίνο, όπου εκεί μπλέκεται με μια παρέα ανήλικων πορτοφολάδων που βρίσκονται υπό την εποπτεία του ιδιόρρυθμου ηλικιωμένου Φέιγκιν. Αυτός σκοπεύει να μεταμορφώσει τον μικρό Όλιβερ σε κλέφτη με σκοπό να πλουτίσει ο ίδιος. Η μοίρα όμως έχει άλλα σχέδια για το ορφανό αγόρι.
Σκηνοθεσία:
Roman Polanski
Κύριοι Ρόλοι:
Barney Clark … Oliver Twist
Ben Kingsley … Fagin
Jamie Foreman … Bill Sykes
Leanne Rowe … Nancy
Edward Hardwicke … Κος Brownlow
Mark Strong … Toby Crackit
Ian McNeice … Κος Limbkins
Paul Brooke … Κος Grimwig
Alun Armstrong … ειρηνοδίκης Fang
Ophelia Lovibond … Bet
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ronald Harwood
Παραγωγή: Robert Benmussa, Roman Polanski, Alain Sarde
Μουσική: Rachel Portman
Φωτογραφία: Pawel Edelman
Μοντάζ: Herve de Luze
Σκηνικά: Allan Starski
Κοστούμια: Anna B. Sheppard
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Oliver Twist
- Ελληνικός Τίτλος: Όλιβερ Τουίστ
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Όλιβερ Τουίστ (1948)
- Όλιβερ (1968)
- Ο Διάσημος Κλέφτης (2021)
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Oliver Twist του Charles Dickens.
Παραλειπόμενα
- Ο Roman Polanski δικαιολόγησε την πολλοστή διασκευή του διάσημου βιβλίου του 1838, λέγοντας ότι ήθελε να κάνει μια ταινία που θα απολάμβαναν τα παιδιά του. Την ιδέα αυτή του την έδωσε η σύζυγος του, Emmanuelle Seigner.
- Λόγω της περιπλοκότητας του βιβλίου, κάποιοι χαρακτήρες και γεγονότα εξαιρέθηκαν από το σενάριο.
- Ο διασκεδαστής “πορτοφολάς” James Freedman και ο επαγγελματίας μάγος Martyn Rowland χορογράφησαν τις σκηνές των μικρών πορτοφολάδων, για περισσότερη αυθεντικότητα.
- Ο Edward Hardwicke αντικατέστησε τον Frank Finlay.
- Γυρίστηκε εξολοκλήρου στην Τσεχία.
- Τα δύο παιδιά του σκηνοθέτη, η Morgane Polanski και ο Elvis Polanski, έχουν μικρούς ρόλους.
- Δεν πήγε καλά η ταινία του πολωνού δημιουργού στα ταμεία. Με μπάτζετ των 60 εκατομμυρίων δολαρίων, έβγαλε 42,6.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 5/9/2006
Ο Πολάνσκι είναι σκιά του παλιού του μεγαλείου εδώ και 20 χρόνια, με μόνη εξαίρεση τον Πιανίστα. Εδώ ο πολωνός δημιουργός κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια «ανάστασης» του κλασικού έργου του Κάρολου Ντίκενς. Θέλει να το κάνει μοντέρνο στη διαδικασία παραγωγής του, αλλά και παραδοσιακό στον τρόπο γραφής του. Τελικά θα δείξει μια σαφή έλλειψη έμπνευσης και προσθήκης νέων ιδεών, παράγοντας μια «εικαστική» άποψη του έργου. Μια ορθή ως κατασκευή παραγωγή, με ρεαλιστικά σκηνικά-κοστούμια, μια περισσότερο από ό,τι έπρεπε φωτεινή, αλλά όμορφα γκρίζα φωτογραφία από τον Πάουελ Έντελμαν, κι ένα καλοστημένο μοντάζ του σταθερού Ερβέ ντε Λουζ. Όλα αυτά λουσμένα από ένα ευχάριστα «αθώο» μουσικό θέμα της Ρέιτσελ Πόρτμαν. Όσο σπουδαία κι αν είναι η εμφάνιση και του Μπεν Κίνγκσλεϊ δεν προσπερνάει την κλασική του Όλιβερ Ριντ στο Oliver, όπου μαζί με το ομότιτλο του Ντέιβιντ Λιν παραμένουν δίχως να απειληθούν εδώ ως οι καλύτερες αποδόσεις του έργου.
Βαθμολογία: