Ο Τζο Μπακ μεταναστεύει από το Τέξας στη Νέα Υόρκη προκειμένου να αποκτήσει μεγάλη περιουσία πουλώντας ερωτικές απολαύσεις. Στη Νέα Υόρκη συναντά τον απατεωνάκο ‘Ράτσο’, ο οποίος του «κλέβει» χρήματα με την υπόσχεση πως θα γίνει ο μάνατζέρ του. Οι δυσκολίες της ζωής σε μια απρόσωπη και σκληρή πόλη φέρνουν κοντά τους δύο άντρες, σε ένα απρόβλεπτο ταξίδι…

Σκηνοθεσία:

John Schlesinger

Κύριοι Ρόλοι:

Jon Voight … Joe Buck

Dustin Hoffman … Enrico Salvatore ‘Ratso’ Rizzo

Sylvia Miles … Cass

John McGiver … Κος O’Daniel

Brenda Vaccaro … Shirley

Barnard Hughes … Towny

Ruth White … Sally Buck

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Waldo Salt

Παραγωγή: Jerome Hellman

Μουσική: John Barry

Φωτογραφία: Adam Holender

Μοντάζ: Hugh A. Robertson

Σκηνικά: John Robert Lloyd

Κοστούμια: Ann Roth

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Midnight Cowboy
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Καουμπόυ του Μεσονυχτίου
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Midnight Cowboy του James Leo Herlihy.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και διασκευασμένου σεναρίου. Υποψήφιο για πρώτο αντρικό ρόλο (Dustin Hoffman και Jon Voight), δεύτερο γυναικείο ρόλο (Sylvia Miles) και μοντάζ.
  • Χρυσή Σφαίρα πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού (Jon Voight). Υποψήφιο για καλύτερη ταινία (δράμα), σκηνοθεσία, πρώτο αντρικό ρόλο (Dustin Hoffman και Jon Voight) σε δράμα, δεύτερο γυναικείο ρόλο (Brenda Vaccaro) και σενάριο.
  • Βραβείο Bafta καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρώτου αντρικού ρόλου (Dustin Hoffman), υποσχόμενου σταρ (Jon Voight) και σεναρίου.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου.

Παραλειπόμενα

  • Χαρακτηρίστηκε αυστηρώς ακατάλληλη, κι έκανε πρεμιέρα σε 2 μόλις αίθουσες στις ΗΠΑ, μία στο Λος Άντζελες και μία στη Νέα Υόρκη (25 Μαΐου 1969). Τη δέκατη όμως βδομάδα κυκλοφορίας, έφτασε στο νο 1 της χώρας. Συνολικά, το φιλμ έβγαλε 44,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το κόστος ήταν στα 3,2.
  • Είναι η πρώτη και μοναδική χαρακτηρισμένη ως ακατάλληλη ταινία που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
  • Η Sylvia Miles προτάθηκε για Όσκαρ ενώ εμφανίζεται μόλις 6 λεπτά.
  • Ο Dustin Hoffman φοβόταν ότι το καθαρό του ίματζ θα του στερούσε τον ρόλο. Έτσι, κάλεσε τον υπεύθυνο για τις οντισιόν να τον συναντήσει σε μια γωνιά του Μανχάταν, και τον περίμενε ντυμένος με κουρέλια ως ζητιάνος.
  • Ο μισός προϋπολογισμός της ταινίας ήταν για την αμοιβή του Dustin Hoffman, η οποία έφτασε το 1,5 εκατομμύριο δολάρια. Από την άλλη, παρότι πρωταγωνιστής, ο Jon Voight, στην τρίτη ταινία της καριέρας του αλλά πρώτη που τον ανέδειξε, πήρε τον χαμηλότερο μισθό που πρόβλεπε η ένωση του.
  • Ντεμπούτο σε ρόλο φοιτητή για τον Bob Balaban. Ντεμπούτο και για τον M. Emmet Walsh, σε ακόμα μικρότερο ρόλο επιβάτη λεωφορείου.
  • Ο Warren Beatty έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τον ρόλο του Τζο, αλλά ο σκηνοθέτης δεν ήθελε κάποιον τόσο διάσημο, μια και κανείς δεν θα πίστευε ότι ήταν ένας αφελής επαρχιώτης του δρόμου.
  • Αναφέρθηκε ότι ο John Schlesinger ήθελε να γυρίσει και μια ερωτική σκηνή ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές, αλλά δεν τον άφησαν.
  • Ο Harrison Ford δοκιμάστηκε για τον ρόλο του Τζο.
  • Ο Hugh A. Robertson έγινε ο πρώτος αφρο-αμερικανός που προτάθηκε ποτέ για Όσκαρ μοντάζ.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το Everybody’s Talkin με τη φωνή του Harry Nilsson έμελλε να σημαδέψει ηχητικά την ταινία. Παρόλα αυτά, ήταν μια επανεκτέλεση του προηγούμενου χρόνου, με το αυθεντικό να ανήκει στον Fred Neil από το 1967.
  • Υποψήφια να ντύσουν τραγουδιστικά την ταινία ήταν τα: I Guess the Lord Must Be in New York City (Nilsson), Cowboy (Randy Newman) και Lay Lady Lay (Bob Dylan). Το τελευταίο είχε μεν επιλεχτεί, αλλά δεν πρόλαβε τις ημερομηνίες.

Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *