Η Μάρνι, μια κλεπτομανής ψεύτρα, αρχίζει να εργάζεται για λογαριασμό του Μαρκ και αποπειράται να τον ληστέψει. Αφού παντρεύεται τη βασανισμένη καλλονή, ο παρορμητικός Μαρκ προσπαθεί να ανακαλύψει τους λόγους της ψυχαναγκαστικής συμπεριφοράς της. Όταν ένα τρομερό ατύχημα σπρώχνει τη σύζυγό του στα άκρα, ο Μαρκ υποχρεώνει τη Μάρνι να αντιμετωπίσει τις φοβίες και το παρελθόν της.

Σκηνοθεσία:

Alfred Hitchcock

Κύριοι Ρόλοι:

Tippi Hedren … Margaret ‘Marnie’ Edgar-Rutland

Sean Connery … Mark Rutland

Diane Baker … Lil Mainwaring

Martin Gabel … Sidney Strutt

Louise Latham … Bernice Edgar

Bob Sweeney … ξάδελφος Bob

Alan Napier … Κος Rutland

Mariette Hartley … Susan Clabon

Kimberly Beck … Jessica ‘Jessie’ Cotton

Bruce Dern … ο ναύτης

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jay Presson Allen

Παραγωγή: Alfred Hitchcock

Μουσική: Bernard Herrmann

Φωτογραφία: Robert Burks

Μοντάζ: George Tomasini

Σκηνικά: Robert F. Boyle

Κοστούμια: Edith Head

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Marnie
  • Ελληνικός Τίτλος: Μάρνι
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Alfred Hitchcock’s Marnie

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Marnie του Winston Graham.

Παραλειπόμενα

  • Ο Hitchcock ξεκίνησε τον σχεδιασμό της ταινίας αυτής τη ίδια χρονιά που εκδόθηκε και το βιβλίο, το 1961. Το σενάριο ανατέθηκε στον Joseph Stefano του Ψυχώ, αλλά η καθυστέρηση που επέφερε η απόφαση να γυριστούν πρώτα τα Πουλιά, ανάγκασε τον σεναριογράφο να αποχωρήσει για μια τηλεοπτική δουλειά. Έτσι πήγε χαμένη μια εργασία 161 σελίδων, με τον Evan Hunter των Πουλιών να αναλαμβάνει. Δεν έγινε γνωστός ο λόγος και της δικής του απομάκρυνσης, αλλά το γεγονός ήταν ότι ήρθε σε αντιπαράθεση με τον Hitchcock για τη σκηνή βιασμού, που ο Hunter δεν ήθελε να συμπεριλάβει. Το παράδοξο ήταν ότι η τελική σεναριογράφος, η Jay Presson Allen, γνώρισε αρκετά αργότερα πως ήταν η τρίτη που έπιανε το ίδιο κείμενο.
  • Ο λόγος που ο βρετανός δημιουργός έκανε πρώτα τα Πουλιά αφορούσε τη μη συμμετοχή της Grace Kelly. Πριγκίπισσα πλέον του Μονακό, αναγκάστηκε από τους πολίτες του πριγκιπάτου να μην αποδεχτεί τον ρόλο της Μάρνι (ενώ ήθελε να πει το ναι, σύμφωνα με τον βιογράφο της), ειδικά με τον χαρακτήρα που ο ρόλος κουβαλούσε. Επιπλέον, όμως, είχε ακόμα ανοιχτό συμβόλαιο με την MGM, και δεν μπορούσε να εργαστεί για άλλο στούντιο.
  • Η Marilyn Monroe είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ρόλο, με τον Hitchcock να μην το θεωρεί κακή ιδέα. Από την άλλη, ένα στέλεχος της Paramount Pictures αντιπρότεινε τη Lee Remick, ενώ επιπλέον ο σκηνοθέτης είχε στη διάθεση του μέσω συμβολαίων τις Vera Miles και Claire Griswold. Στο κυνήγι του ρόλου μπήκαν ανεπιτυχώς και η Eva Marie Saint με τη Susan Hampshire. Ο Hitchcock προτίμησε εντέλει τη Hedren, κάνοντας της την πρόταση καθόσον γυρίζονταν τα Πουλιά.
  • Ο Sean Connery ήταν δεμένος με συμβόλαιο από την Eon Productions (την εταιρία των 007), αλλά εξέφρασε τη θέληση να εμφανιστεί και σε κάτι διαφορετικό. Όταν καθόρισε πως αυτό το κάτι ήταν ο Hitchcock, η Eon συμφώνησε και έκανε η ίδια τις διαπραγματεύσεις. Κι ενώ κανείς ως τότε δεν ζητούσε να διαβάσει πρώτα το σενάριο σε μια ταινία του μαιτρ για να πει το τελικό ναι, ο Connery το έπραξε, φοβούμενος μήπως αφορούσε ρόλο πράκτορα, κάτι που θα τον οδηγούσε σε τυποποίηση.
  • Η Μάρνι έθεσε τίτλους τέλους σε αρκετά από αυτά που χαρακτήριζαν το σινεμά του Hitchcock. Ήταν καταρχάς η τελευταία εμφάνιση μιας “χιτσκοκικής ξανθιάς”, αλλά και η έσχατη του συνεργασία με τον διευθυντή φωτογραφίας Robert Burks, τον μοντέρ George Tomasini και κυρίως τον συνθέτη Bernard Herrmann.
  • Το κάμεο του Alfred Hitchcock λαμβάνει χώρα στο 5ο λεπτό του φιλμ, όπου τον βλέπουμε περαστικό σε διάδρομο ξενοδοχείου.
  • Η έναρξη γυρισμάτων αναβλήθηκε για τέσσερις μήνες, λόγω της δολοφονίας του John F. Kennedy.

Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *