
Ο Έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας
- Love in the Time of Cholera
- 2007
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Δραματική, Εποχής
- 29 Νοεμβρίου 2007
Στην Κολομβία του 19ου αιώνα, ο Φλορεντίνο Αρίσα, ένας ασήμαντος υπάλληλος των ταχυδρομείων, ερωτεύεται με την πρώτη ματιά την όμορφη Χιμπερνάντα. Παρότι θα υπάρξει ανταπόκριση, ο πατέρας της θα γίνει έξω φρενών με το νέο, και θα την πάρει μακριά. Τα χρόνια περνούν και ο Φλορεντίνο μεγαλώνει, ανάγοντας σε πάθηση την έλλειψη της. Του κάκου, όμως, αφού και με την επάνοδο της τα πράγματα δεν θα εξελιχτούν αισίως, και ενώ αυτή θα γνωρίσει και θα παντρευτεί τον Δρ. Χουβενάλ Ουρμπίνο, αυτός θα δώσει όρκο να την περιμένει ως τον θάνατο.
Σκηνοθεσία:
Mike Newell
Κύριοι Ρόλοι:
Javier Bardem … Florentino Ariza
Giovanna Mezzogiorno … Fermina Urbino
Benjamin Bratt … Δρ Juvenal Urbino
John Leguizamo … Lorenzo Daza
Fernanda Montenegro … Transito Ariza
Catalina Sandino Moreno … Hildebranda Sanchez
Alicia Borrachero … Escolastica
Liev Schreiber … Lotario Thugut
Laura Harring … Sara Noriega
Ana Claudia Talancon … Olimpia Zuleta
Hector Elizondo … Δον Leo
Unax Ugalde … Florentino Ariza (νεαρός)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ronald Harwood
Παραγωγή: Scott Steindorff
Μουσική: Antonio Pinto
Φωτογραφία: Affonso Beato
Μοντάζ: Mick Audsley
Σκηνικά: Wolf Kroeger
Κοστούμια: Marit Allen
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Love in the Time of Cholera
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: El Amor en los Tiempos del Colera του Gabriel Garcia Marquez.
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα τραγουδιού (Despedida).
Παραλειπόμενα
- Μετά από τρία χρόνια πιέσεων, ο Gabriel Garcia Marquez, που ζούσε βαριά άρρωστος στο Μεξικό, πείστηκε να πει το ναι στην κινηματογραφική μεταφορά τού ενός από τα δύο μεγαλύτερα μυθιστορήματα του (το άλλο είναι φυσικά το Εκατό Χρόνια Μοναξιάς). Ο παραγωγός Scott Steindorff τού έλεγε ότι αυτός ήταν ο Φλορεντίνο και δεν θα εγκατέλειπε αν δεν έπαιρνε τα δικαιώματα του. Σύμφωνα πάλι με τον παραγωγό, όταν του έδειξε μια πρώτη κόπια του έτοιμου φιλμ, ο γηραιός συγγραφέας εξέφρασε ένα “μπράβο” χαμογελώντας.
- Παρότι είναι το πολλαπλό που διασκευάζεται στη μεγάλη οθόνη, αυτό είναι το πρώτο έργο του Gabriel Garcia Marquez που έγινε ταινία για το Χόλιγουντ.
- Η Jennifer Lopez είχε δείξει ενδιαφέρον για κάποιον ρόλο.
- Πρώτη αγγλόφωνη δουλειά για την υποψήφια για Όσκαρ Fernanda Montenegro.
- Ο κύριος όγκος των γυρισμάτων έγινε στη Καρθαγένη της Κολομβίας, αν και υπήρχε φόβος για την εν λόγω χώρα και η Βραζιλία έστεκε ως η εναλλακτική λύση (το ζήτημα λύθηκε μετά από προσωπικό τηλεφώνημα στους παραγωγούς από τον αντιπρόεδρο της Κολομβίας). Εκεί δόθηκε στη Giovanna Mezzogiorno ένα όμορφο και παλιό σπίτι για να διαμένει μόνη της. Ένα βράδι όμως άκουσε περίεργους θορύβους σε μια ντουλάπα και φοβήθηκε επειδή πίστεψε ότι υπήρχε φάντασμα. Όταν έσπευσαν να τη βοηθήσουν, ανακάλυψαν ότι υπήρχε πίσω από το έπιπλο μια φωλιά με δύο μικρές κουκουβάγιες, που θα βαφτιστούν με τα ονόματα Φλορεντίνο και Φερμίνα!
- Δεν είχε γυριστεί καμία ταινία αμερικανικού στούντιο στην Κολομβία από την εποχή του Η Αποστολή (1986).
- Τα ταμεία δεν δικαίωσαν το αποτέλεσμα. Το φιλμ κόστισε 50 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έφερε πίσω μόνο τα 31.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Shakira έγραψε τους στίχους και συνέθεσε μαζί με τον Antonio Pinto το αυθεντικό Despedida και το Hay Amores (βασισμένο στο παραδοσιακό La Panaderita), όπου και ερμηνεύει η ίδια.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 14/11/2007
Παρότι η ιστορία δεν μπορεί να κρύψει το μεγαλείο της και η οπτική πλευρά της παραγωγής είναι εξαιρετικά προσεγμένη, η μεταφορά του έργου είναι μια παταγώδης αποτυχία, που σίγουρα θα στεναχωρήσει τον μεγάλο συγγραφέα. Κυριότερα όλων, δεν υπάρχει αυτή η δύναμη που προσέφερε απλόχερα το κείμενο. Τα γεγονότα είναι αποσπασματικά, λείπει η εσωτερικότητα των καταστάσεων, λείπει κι αυτή η ποιητικότητα του λόγου του Marquez, από την πολύ κακή διασκευή σεναρίου. Οι ερμηνείες είναι άνισες, η σκηνοθεσία πεζή, και η εναλλαγή από την ιστορία του ενός ήρωα και του άλλου σε λάθος χρόνους. Αυτό που μένει είναι ένα καλογυρισμένο ρομάντζο που θα συγκινήσει τις ευαίσθητες καρδιές, αλλά θα αποθαρρύνει όλους τους υπολοίπους. Περιέργως, και παρά την αμφισβητήσιμη ποιότητα του, θα ήθελα να το προτείνω, γιατί περιέχει ακόμα κι αυτό το μικρό κομμάτι από τη μαγεία ενός Gabriel Garcia Marquez.
Βαθμολογία:
Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης
Έκδοση Κειμένου: 19/2/2008
Το πώς ένα τέτοιο υπέροχο βιβλίο, στην κινηματογραφική του μεταφορά κατάφερε να βγάλει τόσο γέλιο είναι απορίας άξιο. Ο Mike Newell προφανώς υπερεκτίμησε τις ικανότητες του για να επιχειρήσει τη μεταφορά του ογκωδέστατου βιβλίου του Marquez στη μεγάλη οθόνη.
Από πού να το πιάσεις και που να το αφήσεις. Θέλεις η σκηνοθεσία; Που όντας αρκετά τηλεοπτική τον οδήγησε στην απόδοση μιας ψυχρής και άχαρης ιστορίας, για την οποία ουδέποτε έχεις την παραμικρή υπόνοια ότι αποτελεί ιστορία αγάπης, ιστορία ενός ανεκπλήρωτου έρωτα. Θέλεις οι νηπιακές ερμηνείες και η επιλογή των ηθοποιών για τους ρόλους; Όλοι τους μοιάζουν τόσο άχαροι, αδύνατοι να ανταπεξέλθουν στο έργο που τους ανατέθηκε, με επακόλουθο και οι χαρακτήρες τους οποίους υποδύονται να μην πείθουν στιγμή για τις προθέσεις τους. Θέλεις την εκτός κλίματος μουσική; Θέλεις τη χρήση της αγγλικής γλώσσας; Αυτό βέβαια θα ήταν το τελευταίο που θα πρόσεχε κάποιος.
Τα πάντα εδώ λειτουργούν ενάντια στο Newell και τα πάντα πηγαίνουν στραβά (με την ίδια σταθερότητα) από την αρχή έως και το τέλος. Τι να περιμένεις; Μεγάλο συγγραφικό δημιούργημα που μοιάζει σαν παραμυθάκι ή καλύτερα σαν μια κινηματογραφική καρικατούρα σε fast forward μορφή.
Βαθμολογία: