
Αγάπη και Θύελλα
- Αγάπη και Θύελλα
- Love and Tempest
- 1961
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Αισθηματική, Δραματική, Πολεμικό Δράμα
- 13 Μαρτίου 1961
Δυο φίλοι στρατιώτες επιστρέφουν στην Αθήνα από το μέτωπο του εμφυλίου πολέμου. Συναντούν μια κοπέλα με την οποία ο ένας από τους δύο είχε γνωριμία και αλληλογραφούσε από πριν. Τα πράγματα περιπλέκονται καθώς η κοπέλα δείχνει ενδιαφέρον για τον δεύτερο στρατιώτη, κι έτσι ανάμεσα στους δύο φίλους μοιραία επέρχεται κάποια ρήξη.
Σκηνοθεσία:
Σωκράτης Καψάσκης
Κύριοι Ρόλοι:
Ξένια Καλογεροπούλου … Άννα Ραΐση
Στέφανος Ληναίος … Τάσος Καφτατζής
Μάρθα Βούρτση … Σάσα
Γιάννης Φέρτης … Δημήτρης
Λαυρέντης Διανέλλος … Κος Ραΐσης
Σαπφώ Νοταρά … Ελπινίκη
Θόδωρος Κατσαδράμης … υπολοχαγός
Τόλης Χάρμας … Τζώτης
Βασίλης Μαλούχος … στρατιώτης
Δημήτρης Κατσούλης … στρατιώτης
Κώστας Σαντοριναίος … αμαξάς
Ζαννίνο … χωρικός
Νάνα Μούσχουρη … τραγουδίστρια
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος
Παραγωγή: Χρήστος Μανιάτης, Μεμάς Παπαδάτος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Φωτογραφία: Παύλος Φιλίππου
Μοντάζ: Μεμάς Παπαδάτος
Σκηνικά: Γιώργος Στεργίου, Τάσος Ζωγράφος
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μη αρκούντα στοιχεία.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Αγάπη και Θύελλα
- Διεθνής Τίτλος: Love and Tempest
Παραλειπόμενα
- Ο Γιάννης Φέρτης κάνει εδώ το κινηματογραφικό του ντεμπούτο (και όχι στο Ποια Είναι η Μαργαρίτα, όπως συχνά αναφέρεται), και στο πλάι μάλιστα της μέλλουσας -πρώτης- συζύγου του (από το 1962), Ξένιας Καλογεροπούλου.
- Με 7.566 εισιτήρια, ήρθε στην 51η θέση ανάμεσα σε 58 ελληνικές ταινίες της σαιζόν.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Νάνα Μούσχουρη ερμηνεύει ζωντανά το Πίσω απ’ τις Τριανταφυλλιές, ενώ ο Αδαμάντιος Πανάρετος εμφανίζεται να ερμηνεύει το Αχ Λεμονιά, και το κλασικό Είμαι Αητός Χωρίς Φτερά. Και τα τρία είναι συνθέσεις του Μάνου Χατζιδάκι, ενώ τα δύο είναι σε στίχους της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου (εκτός από το Πίσω απ’ τις Τριανταφυλλιές, που το έγραψε ο Χατζιδάκις).
Οι στολές ,εξαρτήσεις δεν δείχνουν στρατιώτες του Αλβανικού Μετωπου αλλα της Ανταρσιας 1946-49.
Η παρατηρητικότητα σου επιβεβαιώνεται. Είδα προσεκτικά μεγάλο μέρος του φιλμ, και πράγματι αναφέρεται ξεκάθαρα στον εμφύλιο (οι στολές θα μπορούσαν να αφορούν μόνο τη διαθεσιμότητα του βεστιάριου). Για να δικαιολογήσω όμως και όλες τις πηγές που μιλούν πάντα για αλβανικό μέτωπο, η ταινία δεν το "μαρτυράει" ποτέ ξεκάθαρα, όσο κι αν παράλληλα δεν το κρύβει (αναφέρονται ως πεδία μάχης οι Μουριές και ο Προφήτης Ηλίας). Χαρακτηριστικά, όταν πάει να διαβαστεί ένα γράμμα που ξεκινάει με ημερομηνία, η αναφορά στη χρονιά προσπερνάται.