Με αφορμή την κηδεία του πατέρα του, ένας μοναχικός άντρας επιστρέφει ύστερα από χρόνια απουσίας στον τόπο όπου μεγάλωσε. Ενώ βρίσκεται εκεί, θα αναζητήσει τα ίχνη μιας μυστηριώδους γυναίκας από το παρελθόν του, που τον σημάδεψε.
Σκηνοθεσία:
Bi Gan
Κύριοι Ρόλοι:
Jue Huang … Luo Hongwu
Wei Tang … Wan Qiwen/Kaizhen
Sylvia Chang … η μητέρα του Wildcat/η κοκκινομάλλα
Hong-Chi Lee … Wildcat
Chloe Maayan … Pager
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Bi Gan
Παραγωγή: Zuolong Shan
Μουσική: Chih-Yuan Hsu, Giong Lim
Φωτογραφία: David Chizallet, Jingsong Dong, Hung-i Yao
Μοντάζ: Yanan Qin
Σκηνικά: Qiang Liu
Κοστούμια: Hua Li, Chu-Chen Yeh
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Diqiu Zuihou de Yewan
- Ελληνικός Τίτλος: Μακρύ Ταξίδι της Μέρας Μέσα στη Νύχτα
- Διεθνής Τίτλος: Long Day’s Journey into Night
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Το Μεγάλο Ταξίδι της Μέρας στη Νύχτα [φεστιβάλ]
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ Κανών.
Παραλειπόμενα
- Τα τελευταία 59 λεπτά είναι ένα τρισδιάστατο μονόπλανο. Χρειάστηκε 2 μήνες προετοιμασίας και γυρίστηκε με RED κάμερα.
- Μπορεί ο διεθνής τίτλος να παραπέμπει στο διάσημο θεατρικό του Eugene O’Neill, η ταινία όμως δεν έχει κάποια σχέση με αυτό. Ο κινεζικός μεταφράζεται ως “τα τελευταία βράδια στη Γη”, μια παραπομπή σε διήγημα του χιλιανού Roberto Bolano. Ο σκηνοθέτης δήλωσε πως αναζητούσε τίτλους που να σχετίζονται θεματικά, αλλά κυρίως είναι δύο έργα που θαύμαζε.
- Ουσιαστική έμπνευση αντλήθηκε από τους πίνακες του Marc Chagall και τα μυθιστορήματα του Patrick Modiano.
- Η ταινία κόβεται οπτικά σε τρία μέρη, τα οποία ανέλαβαν διαφορετικοί διευθυντές φωτογραφίας.
- Στην Κίνα προωθήθηκε ως ρομαντική ταινία και ιδανική για την πρωτοχρονιά όπου και ξεκίνησε διανομή. Η στρατηγική αυτή δούλεψε, αφού η ταινία συγκέντρωσε άμεσα 42 εκατομμύρια δολάρια, αλλά μέσα σε 3 βδομάδες όλα άλλαξαν. Στα social-media κυκλοφόρησε ένα hashtag που έλεγε “δεν καταλαβαίνω το Long Day’s Journey Into Night”, και οι πωλήσεις εισιτηρίων έπεσαν ξαφνικά πολύ χαμηλά.