
1967 κι ένας φοιτητής από το Πεκίνο, ο Τσεν Ζεν, στέλνεται να ζήσει ανάμεσα στις νομαδικές φυλές της κινεζικής επαρχίας της Εσωτερικής Μογγολίας, ώστε να διδάξει βοσκούς. Αντί για αυτό, θα βρεθεί ο ίδιος να διδάσκεται από τους βοσκούς και τον δεσμό που μοιράζονται με τους παραδοσιακούς τους εχθρούς, τους λύκους. Ένας δεσμός που απειλείται από κυβερνητικές αποφάσεις.
Σκηνοθεσία:
Jean-Jacques Annaud
Κύριοι Ρόλοι:
Shaofeng Feng … Chen Zhen
Shawn Dou … Yang Ke
Ankhnyam Ragchaa … Gasma
Baasanjav Mijid … Bilig
Zhusheng Yin … Bao Shunghi
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Alain Godard, Jean-Jacques Annaud, Wei Lu, John Collee
Παραγωγή: Jean-Jacques Annaud, Yin Cao, Xavier Castano, William Kong, Peikang La, Alan Wang, Jianshai Xu, Duojia Zhao
Μουσική: James Horner
Φωτογραφία: Jean-Marie Dreujou
Μοντάζ: Reynald Bertrand
Σκηνικά: Rongzhe Quan
Κοστούμια: Ma Ying Bo
Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Τηλεόραση.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Le Dernier Loup
Ελληνικός Τίτλος: Wolf Totem
Διεθνής Τίτλος: Wolf Totem
Εναλλακτικός Τίτλος: Lang Tu Teng [Κίνα]
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Wolf Totem του Jiang Rong.
Παραλειπόμενα
- Οι κινεζικές αρχές ήθελαν αρχικά να αποτελέσει η ταινία ατραξιόν για την Ολυμπιάδα του 2008 στο Πεκίνο.
- Πρώτα, το 2005, οι κινέζοι παραγωγοί είχαν προσεγγίσει τον Peter Jackson, ώστε να αναλάβει την παραγωγή. Η γενική τους απαίτηση ήταν να μην το αναλάβει ούτε κινέζος, ούτε αμερικανός σκηνοθέτης.
- Η ταινία αρχικά ανακοινώθηκε ως υποψηφιότητα της Κίνας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Όταν όμως η λίστα της ακαδημίας οριστικοποιήθηκε, η Κίνα είχε αλλάξει την πρόταση της.
- Η ταινία είναι τρισδιάστατη.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 19/9/2016
Μπορεί ο Ζαν-Ζακ Ανό να βρίσκεται και πάλι στο στοιχείο του (ζώα και Ασία), ίσως όμως θα έπρεπε να κάνει μια βουτιά σε εκείνες τις εποχές που του έφτιαξαν το τόσο καλό όνομα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε μια περιπέτεια που με ανθρώπινους όρους και δίχως πολλά-πολλά πετυχαίνει να σε κρατήσει δυνατά στη θέση σου. Η μάχη ανάμεσα στον άνθρωπο και το άγριο ζώο έχει κάτι από πολύ παλιό σινεμά, και αν πράγματι γυρίζονταν, πχ, στα 1950, θα δίνονταν η ευκαιρία στον Ανό να σοκάρει το κοινό του. Αλλά στο σήμερα, είναι αδύνατον να μην επιζητάς κι ένα δεύτερο επίπεδο, κι εκεί ο γάλλος δημιουργός έχει ελάχιστα ως τίποτα να προσφέρει. Όμορφο να το παρακολουθείς, αλλά με μια αίσθηση κενού να το διακατέχει στα περισσότερα του σημεία.
Βαθμολογία: