Στην Αμερική της δεκαετίας του 1920, κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης, η μικρή πόλη του Τέξας, Τζέρικο, βρίσκεται σε πολιορκία από δύο αντίπαλες συμμορίες λαθρεμπόρων. Η κατάσταση θα γίνει ακόμη χειρότερη όταν στην πόλη φτάσει ο αδίστακτος παράνομος Τζον Σμιθ, που θα προσπαθήσει να επωφεληθεί από την κατάσταση. Θα προσφέρει τις υπηρεσίες του διαδοχικά και στις δύο συμμορίες, πυροδοτώντας μια ανελέητη μάχη ανάμεσά τους, με στόχο να κρατήσει ο ίδιος όλα τα κέρδη από το παράνομο εμπόριο. Καθώς ο θάνατος του πλησιάζει απειλητικά, παίρνει τον νόμο στα χέρια του σε ένα θανάσιμο αγώνα επιβίωσης.

Σκηνοθεσία:

Walter Hill

Κύριοι Ρόλοι:

Bruce Willis … John Smith

Bruce Dern … σερίφης Ed Galt

William Sanderson … Joe Monday

Christopher Walken … Hickey

Karina Lombard … Felina

David Patrick Kelly … Doyle

Ned Eisenberg … Fredo Strozzi

Alexandra Powers … Lucy Kolinski

Michael Imperioli … Giorgio Carmonte

Ken Jenkins … αστυνόμος Tom Pickett

R.D. Call … Jack McCool

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Walter Hill

Παραγωγή: Walter Hill, Arthur M. Sarkissian

Μουσική: Ry Cooder

Φωτογραφία: Lloyd Ahern II

Μοντάζ: Freeman A. Davies

Σκηνικά: Gary Wissner

Κοστούμια: Dan Moore

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Last Man Standing

Ελληνικός Τίτλος: Ο Τελευταίος Επιζών

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Γιοζίμπο (1961)

Για Μια Χούφτα Δολάρια (1964)

Σεναριακή Πηγή

  • Στόρι: Γιοζίμπο του Akira Kurosawa.

Παραλειπόμενα

  • Τρίτη εκδοχή του Γιοζίμπο, μετά και από το σπαγγέτι γουέστερν Για Μια Χούφτα Δολάρια. Πριν κι από αυτά, όμως, υπήρχε το μυθιστόρημα Red Harvest του 1927 από τον Dashiell Hammett, που επηρέασε και τον ιάπωνα δημιουργό.
  • Ο ίδιος ο Kurosawa ήταν θετικός στην ύπαρξη ακόμα ενός ριμέικ.
  • Πριν τον τελικό τίτλο, είχαν περάσει οι: Gundown, Gangster και Welcome to Jericho.
  • Το αρχικό μοντάζ ήταν πάνω από δύο ώρες. Πριν γίνει το τελικό μοντάζ, το πρώτο trailer είχε ήδη βγει στις οθόνες, περιέχοντας στιγμιότυπα που δεν υπάρχουν στην τελική μορφή.
  • Η New Line Cinema ήθελε αρχικά μια sci-fi εκδοχή του Γιοζίμπο, αλλά ο Walter Hill θεώρησε πως ήταν πιο κατάλληλο για την εποχή του 1920, και μάλιστα σε επαρχία, έχοντας και εμπειρία από γουέστερν.
  • Ο James Remar ήταν η επιλογή του σκηνοθέτη για τον Χίκεϊ, αλλά το στούντιο προτιμούσε τον Christopher Walken.
  • Εμπορική αποτυχία, με έσοδα 47,2 εκατομμύρια δολάρια που δεν υπερκάλυψαν το μπάτζετ των 67.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Elmer Bernstein είχε ήδη γράψει τη μισή μουσική της ταινίας, όταν ο Walter Hill τον απέλυσε. Ο λόγος ήταν ότι η μουσική δεν ήταν αυτή που επιζητούσε ο σκηνοθέτης.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 17/2/2015

Ο Γουόλτερ Χιλ όταν έχει όρεξη μάς δίνει έργα όπως το θρίλερ «48 Ώρες» ή το ιστορικό δράμα «Τζερόνιμο». Όταν δεν είναι σε φόρμα, αυτή η ταινία είναι χαρακτηριστικό αποτέλεσμα. Ωραία, είπε να πάρει την ιδέα του αριστουργηματικού «Γιοζίμπο» του Κουροσάβα (που διασκεύασε έξοχα κι ο Σέρτζιο Λεόνε το 1964 ως «Για Μια Χούφτα Δολάρια») και να κάνει τι; Μια μεταμοντέρνα εκδοχή; Υποτίθεται ότι στη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης, σε μια πολίχνη-σκηνικό με ξυλόσπιτα τύπου 1880 και αυτοκίνητα του 1920, χωρίς κατοίκους εκτός από τους συμμορίτες, τον νεκροθάφτη, τον μπάρμαν και τον σερίφη, με πεθαμένα χρώματα σέπια, χωρίς ιδιαίτερες σεναριακές εξηγήσεις, ο Τζον Σμιθ (Μπρους Γουίλις) κάνει… ασκήσεις ύφους στο ξεπάστρεμα όποιου τολμάει να του τη βγει. Έτσι απλά! Ναι, αλλά και ο φορμαλισμός πρέπει να έχει έναν στόχο… Θα μπορούσε να είναι μια τεράστια σε διάρκεια διαφήμιση για ένα προϊόν life-style -ποτό, αυτοκίνητο κ.λπ.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.