Tα ζόμπι έχουν μολύνει με την παρουσία τους όλο τον πλανήτη. Οι επιζώντες έχουν δημιουργήσει μια οχυρωμένη πολιτεία, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ένας πολυτελής ουρανοξύστης. Εμπνευστής του οχυρού αλλά κι ενός σκληρού ταξικού συστήματος είναι ο Κάουφμαν, που ζει πολυτελώς στο κτίριο μαζί με άλλους λίγους τυχερούς, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούν απλά να επιβιώσουν έχοντας εναποθέσει την ασφάλειά τους σε μια ομάδα μισθοφόρων με αρχηγό τον Τσόλο, που ελπίζει κάποια στιγμή να κερδίσει το δικαίωμα της πολυτελούς ζωής. Την ίδια στιγμή, τα ζόμπι έχουν αρχίσει να επικοινωνούν έστω και σε ένα βασικό επίπεδο, κι οργανώνονται γύρω από έναν -σαπισμένο- ηγέτη, τον Big Daddy.

Σκηνοθεσία:

George A. Romero

Κύριοι Ρόλοι:

Simon Baker … Riley Denbo

John Leguizamo … Cholo DeMora

Dennis Hopper … Paul Kaufman

Asia Argento … Slack

Robert Joy … Charlie Houk

Eugene Clark … Big Daddy

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: George A. Romero

Παραγωγή: Mark Canton, Bernie Goldmann, Peter Grunwald

Μουσική: Reinhold Heil, Johnny Klimek

Φωτογραφία: Miroslaw Baszak

Μοντάζ: Michael Doherty

Σκηνικά: Arvinder Grewal

Κοστούμια: Alex Kavanagh

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Land of the Dead
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Γη των Ζωντανών Νεκρών
  • Εναλλακτικός Τίτλος: George A. Romero’s Land of the Dead

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Παραλειπόμενα

  • Τέταρτη ταινία του franchise και επιστροφή των ζόμπι του Romero από το 1985. Αυτό που ενέπνευσε τον δημιουργό να κάνει το μεγάλο comebuck, ήταν η επιτυχία του 28 Μέρες Μετά (2002) που αναθέρμανε το ενδιαφέρον για τα κινηματογραφικά ζόμπι.
  • Ο George A. Romero είχε πει ότι η 20th Century Fox, ως πιθανός χρηματοδότης, ήθελε ο τίτλος να είναι Night of the Living Dead. Ο σκηνοθέτης όμως αντιπαράθεσε το Dead Reckoning. Όπως αποδείχτηκε, η Fox ήθελε μέσω του τίτλου να αποκτήσει τα δικαιώματα ολόκληρου του franchise, κάτι που δεν ήθελε όμως ο Romero.
  • Εν μέρει, βασίστηκε στο -κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είχε βγει στις αίθουσες- σενάριο του Η Μέρα των Ζωντανών Νεκρών (1985).
  • Ο Simon Pegg και ο Edgar Wright εμφανίζονται ως κάμεο σαν ζόμπι σε φωτογραφικό θάλαμο. Αυτό έγινε μετά από πρόσκληση του Romero, που είχε εντυπωσιαστεί με το Ξύσιμο των Νεκρών.
  • Πρώτη ταινία του franchise που χρησιμοποιεί ψηφιακά εφέ.
  • Η διανομή της ταινίας απαγορεύτηκε στην Ουκρανία.
  • Η ταινία ήταν η πλέον ακριβή του Romero. Στοίχισε 19 εκατομμύρια δολάρια, αλλά και έβγαλε 46,8.

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 11/7/2010

Ο κινηματογραφικός πατέρας των ζόμπι και, ούτως ή άλλως, μαέστρος του τρόμου Τζορτζ Ρομέρο συνεχίζει την παράδοση ξεχωρίζοντας από άλλους σεναριογράφους-σκηνοθέτες, γιατί ποτέ δεν στέκεται απλά σε μια ηδονοβλεπτική ματιά πάνω στο τερατώδες, αλλά μιλάει με σατιρική διάθεση για υπαρκτά κοινωνικά προβλήματα. Στον ουρανοξύστη όπου ζουν οι προνομιούχοι διαφημίζεται η ίδια η ζωή τους, ενώ υποτίθεται ότι στόχος μιας διαφήμισης είναι η πώληση προϊόντων. Ποιων προϊόντων εν προκειμένω; Μήπως και στον πραγματικό κόσμο οι διαφημίσεις εμμέσως υποστηρίζουν όλες μαζί ένα πρότυπο ζωής που θετικοποιεί και δικαιώνει τον καπιταλισμό ως φυσική κατάσταση; Επιπροσθέτως, δείχνει και μια κατώτερη τάξη έξω από το κτίριο που έχουν αναλάβει και τον ρόλο της αστυνόμευσης. Όταν όμως ένα όργανο διεκδικεί μια θέση στον «παράδεισο» των προνομιούχων, εισπράττει άρνηση και επαναστατεί συμπαρασύροντας κι άλλους. Από την άλλη μεριά, τα ζόμπι δεν είναι πια σκέτα φυτά, αλλά αναπτύσσουν μια κάποια νοημοσύνη και βούληση διεκδικώντας κι αυτά ένα κομμάτι της ζωής, όπως και στην πραγματικότητα ο Τρίτος Κόσμος. Αυτά όλα, πάντα με την απαραίτητη δόση ασεβούς χιούμορ.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *