1971. Μετά τον θάνατο της ηλικιωμένης Ματίλντ Σισνέρος, οι τρεις κόρες της βρίσκονται αντιμέτωπες με έναν γείτονα που θα τους γυρίσει την πλάτη, έναν ιερέα που έχει κηρύξει πόλεμο στην οικογένεια και την απρόσμενη άφιξη του μεγαλύτερου γιου.

Σκηνοθεσία:

Enrique Garcia

Κύριοι Ρόλοι:

Pablo Puyol … Eugenio

Cuca Escribano … Δόνα Julia

Juanma Lara … Δον Andres

Maria Alfonsa Rosso … Δόνα Matilde

Virginia Munoz … Emilia

Natalia Roig … Modesta

Noemi Ruiz … Mercedes

Virginia DeMorata … Manuela

Joaquin Nunez … Tomas

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Enrique Garcia, Isa Sanchez

Στόρι: Enrique Garcia

Παραγωγή: Dylan Moreno

Μουσική: Jesus Calderon

Φωτογραφία: Jose Antonio Crespillo

Μοντάζ: Ana Alvarez Ossorio

Σκηνικά: Sergio Hernandez

Κοστούμια: Florencia Gonzalez

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: La Mancha Negra
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Μαύρη Κηλίδα
  • Διεθνής Τίτλος: Black Stain

Παραλειπόμενα

  • Λόγω πανδημίας δεν πήρε διανομή ούτε προβλήθηκε σε κάποιο φεστιβάλ το 2020. Έκανε όμως πρεμιέρα ειδικά για τα βραβεία Goya.

Κριτικός: Λήδα-Ειρήνη Αδάμου

Έκδοση Κειμένου: 26/7/2021

Θα μπορούσε πράγματι να ξεκινήσει κανείς την ανάλυση της ταινίας του Enrique Garcia με τον εξής συλλογισμό: «Σε κάθε περίπτωση που ο πλούτος συσσωρεύεται στους λίγους, εκ των πραγμάτων δεν τους ανήκει. Γιατί είναι φύσει αδύνατον να παράξει κάποιος απ’ αυτούς, όσο χαρισματικός κι αν είναι, με μεγάλες αποκλίσεις από το μέσο άτομο. Βάσει του άνωθεν συλλογισμού προκύπτει η γνωστή φράση του Πιερ-Ζοζέφ Προυντόν πως «η ιδιοκτησία είναι κλοπή», η οποία έρχεται όμως να αντικατασταθεί στο φιλμ του Garcia από μια άλλη φράση, που συνοψίζεται στο γεγονός πως η ιδιοκτησία δεν συνιστά παρά… «κατάρα».

Και αυτό γιατί σύμφωνα με τη συλλογιστική των συντελεστών της Μαύρης Κηλίδας (να σημειώσουμε εδώ πως το σενάριο υπογράφει η Isa Sanchez), η «κατάρα» της ιδιοκτησίας δεν εστιάζει τόσο στις  τυχόν ανισότητες, οι οποίες και έχουν βρει γόνιμο έδαφος (κάπου στις αρχές των 1970) στη μικρή κοινωνία ενός  παραδοσιακού χωριού της Ανδαλουσίας, όπου και διαδραματίζεται η ιστορία. Ο κεντρικός άξονας της υπόθεσης δηλαδή δεν αφορά στο “all time classic” ζήτημα της συσσώρευσης του πλούτου από τους λίγους και το πόσο οι λοιποί (είτε αυτοί είναι οι συγχωριανοί είτε ο παπάς του χωριού) αναζητούν την κατάλληλη αντιμετώπιση με δράσεις, οι οποίες θα μπορούσαν πρακτικά να αποτρέψουν κάτι τέτοιο. Επικεντρώνεται εν αντιθέσει στα καλά κρυμμένα μυστικά μιας χαροκαμένης οικογένειας, των οποίων το «δράμα» κάνει όλο το μίσος, την απέχθεια και την απόγνωση του παρελθόντος να επιστρέψει.

Δεν έχουμε συνεπώς να κάνουμε στο ατμοσφαιρικό αυτό θρίλερ του Enrique Garcia, παρά με την εκ των έσω κατάρρευση του «Οίκου των Cisneros» (που συμπεριλαμβάνει τόσο τη γη όσο και την επιχείρηση/ελαιοτριβείο της οικογένειας), η τραγωδία του οποίου προσομοιάζει σε αρχαίο (ελληνικό) δράμα, πλαισιωμένο από τις ερμηνείες ενός ανδαλουσιανού, ως επί το πλείστον, καστ με ξεκάθαρη θεατρική παιδεία (προσωπικά ξεχώρισα ως πιο θεατρική την ερμηνεία της Manuela, που υποδύεται η Virginia de Morata).

Σύμμαχος σ’ όλα τα παραπάνω η κινηματογράφηση του Jose Antonio Crespillo, η οποία δίνει μια επιπρόσθετη φωτεινή διάθεση, στην όλη, αρκούντως σκοτεινή (ενισχυμένης ως προς αυτό κι από το εξίσου σκοτεινό σάουντρακ  του Jesus Calderon), ατμόσφαιρα του φιλμ. Και φυσικά, τέλος, το «λύσιμο» της κατάρας του Οίκου των Cisneros, όταν τα εναπομείναντα μέλη του αντιλαμβάνονται (μετρώντας πια τις  πληγές τους) την ιδιοκτησία τους, ως μια χρήσιμη πραγματικότητα για τη διαβίωση τους, η οποία ενέχει βέβαια τραγικό τίμημα…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *