Στο σκληρότερο χρονικό σημείο του ψυχρού πολέμου, οι Ρώσοι παλεύουν να κατασκευάσουν ένα πυρηνικό υποβρύχιο ικανό να εκτοξεύσει πυρηνικούς πυραύλους. Στην κατασκευή του υποβρυχίου, ο κυβερνήτης Μιχαήλ Πολένιν προσπαθεί να εντοπίσει τις αδυναμίες και τα προβλήματα ώστε να μην υπάρξει κανένας κίνδυνος όταν το Κ-19 σαλπάρει. Διαπιστώνει όμως με λύπη του ότι το υποβρύχιο δεν είναι έτοιμο, παρά τις πιέσεις των πολιτικών για άμεση αναχώρησή του. Για τον λόγο αυτό, στέλνουν νέο κυβερνήτη, τον Αλεξέι Βοστρίκοφ, έναν άνθρωπο σκληρό και αποφασισμένο για να βγάλει το σκάφος στη θάλασσα ανεξάρτητα από το κόστος. Όταν όμως βρίσκονται στην ανοιχτή θάλασσα, σοβαρά προβλήματα θα εμφανιστούν βάζοντας τον Βοστρίκοφ στο δίλημμα να επιλέξει μεταξύ του να ακολουθήσει τις εντολές του ή να σώσει το πλήρωμά του.

Σκηνοθεσία:

Kathryn Bigelow

Κύριοι Ρόλοι:

Harrison Ford … πλοίαρχος Alexei Vostrikov

Liam Neeson … πλοίαρχος Mikhail ‘Misha’ Polenin

Peter Sarsgaard … πλωτάρχης Vadim Radtchinko

Joss Ackland … στρατάρχης Zelentsov

John Shrapnel … ναύαρχος Bratyeev

Donald Sumpter … Δρ Gennadi Savran

Tim Woodward … αντιναύαρχος Konstantin Partonov

Ravil Isyanov … πλοίαρχος Igor Suslov

Christian Camargo … υπαξιωματικός Pavel Loktev

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Christopher Kyle

Στόρι: Louis Nowra

Παραγωγή: Kathryn Bigelow, Edward S. Feldman, Sigurjon Sighvatsson, Christine Whitaker

Μουσική: Klaus Badelt

Φωτογραφία: Jeff Cronenweth

Μοντάζ: Walter Murch

Σκηνικά: Karl Juliusson, Michael Novotny

Κοστούμια: Marit Allen

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: K-19: The Widowmaker
  • Ελληνικός Τίτλος: Υποβρύχιο Κ-19
  • Εναλλακτικός Τίτλος: K*19: The Widowmaker
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Υποβρύχιο Κ-19: Ο Φονιάς [Home Cinema]

Παραλειπόμενα

  • Πρώτη παραγωγή για τη National Geographic Films.
  • Το Widowmaker χρησιμοποιήθηκε ως “παρατσούκλι” του υποβρυχίου μονάχα για την ταινία. Στην πραγματικότητα, το Κ-19 το αποκαλούσαν Χιροσίμα, κι αυτό μόνο μετά τα καταληκτικά του γεγονότα.
  • Η παραγωγή έκανε μια προσπάθεια να δώσει το σενάριο σε μέλη του αυθεντικού πληρώματος του Κ-19, μήπως και παρείχαν κάποιες ιστορικές πληροφορίες να προσθέσουν. Κανένας όμως δεν αποδέχτηκε τη συμμετοχή του, αλλά και μετά από παράκληση τους άλλαξαν τα αληθινά τους ονόματα για την ταινία. Μετά τη θέαση τους, ενέκριναν την ιστορικότητα των γεγονότων, αλλά διασκέδασαν με τον χολιγουντιανό τρόπο που αυτά παρουσιάζονται.
  • Ντεμπούτο στο σινεμά για τον Sam Spruell.
  • Εμπορική αποτυχία, με εισπράξεις 65,7 εκατομμύρια δολάρια, έναντι ενός μπάτζετ των 90 (από τα υψηλότερα ποτέ για ανεξάρτητη ταινία).

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/9/2002

Το είδαμε μια στο «Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη», το ξαναείδαμε δυο στο «Κρίμσον Τάιντ», η τρίτη, του «κλέφτη», είναι και η κατώτερη. Όμως, η Κάθριν Μπίγκελοου είναι ικανή σκηνοθέτιδα στο να αναπαριστά τη θριλερική αγωνία μέσω λεπτομερειών, και οι πρώτοι ρόλοι ενσαρκώνονται από πρόσωπα που αγαπάμε να βλέπουμε (Χάρισον Φoρντ, Λίαμ Νίσον, αλλά και υπόλοιπο καστ είναι ταιριαστό). Η ελλιπής δράση συγκρούεται με τη μεγάλη διάρκεια, και γίνεται φανερό και πως η παραγωγή δεν είναι από τις ακριβότερες. Ή τουλάχιστον δεν είναι από τις σπουδαιότερες τεχνικά, κι ενώ οι παρόμοιες ταινίες ποντάρουν πολλά ακόμα και στα ηχητικά εφέ τους. Τέλος, το προσεγμένα ψυχροπολεμικό σενάριο μην το πάρετε κατά γράμμα, αφού επίσημα κανείς δεν έχει παραδεχτεί τίποτα, και κινείται περισσότερο στα όρια να αναχθεί σε συνωμοσιολογία. Τουλάχιστον, εδώ έχουμε την πιθανότερη εκδοχή του γεγονότος, αλλά δεν έχουμε και καμιά «μύγα» για σκάσουμε κιόλας περί του πώς έγιναν στην πραγματικότητα του συμβάντα. Ταινία αγωνίας είναι άλλωστε, όχι ιστορικό εγχειρίδιο.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *