Βρισκόμαστε στο 1969 και ο Ιντιάνα Τζόουνς είναι έτοιμος να αποχωρήσει από την ενεργό δράση. Έχοντας περάσει πάνω από µία δεκαετία διδάσκοντας στο Hunter College της Νέας Υόρκης, ο καταξιωμένος καθηγητής αρχαιολογίας ετοιμάζεται να αποσυρθεί στο ταπεινό και μοναχικό του διαμέρισμα. Όλα αλλάζουν µε την απρόσμενη επίσκεψη της αποξενωμένης βαφτιστήρας του, Έλενα Σόοου, η οποία αναζητά ένα ανεκτίμητο αρχαίο εύρημα που είχε εμπιστευτεί ο πατέρας της στον Ίντι πριν χρόνια. Πρόκειται για τον δίσκο του πεπρωμένου, έναν μηχανισμό του Αρχιμήδη που μπορεί να αλλάξει την ιστορία. Ως έμπειρη απατεώνισσα, η Έλενα κλέβει τον μηχανισμό και αποχωρεί γρήγορα από τη χώρα για να τον πουλήσει σε όποιον προσφέρει τα περισσότερα χρήματα. Μην έχοντας άλλη επιλογή από το να την κυνηγήσει, ο Ιντιάνα ξεκινάει µία τελευταία επική διαδρομή. Εντωμεταξύ, ο παλιός εχθρός του, ο πρώην ναζί Γιούργκεν Βόλερ, έχει τα δικά του τρομαχτικά σχέδια για τον μηχανισμό µε σκοπό να αλλάξει τη ροή της παγκόσμιας ιστορίας.

Σκηνοθεσία:

James Mangold

Κύριοι Ρόλοι:

Harrison Ford … Δρ Henry Walton ‘Indiana-Indy’ Jones, Jr.

Phoebe Waller-Bridge … Helena Shaw

Mads Mikkelsen … Jurgen Voller

Antonio Banderas … Renaldo

John Rhys-Davies … Sallah Mohammed Faisel el-Kahir

Toby Jones … Basil Shaw

Boyd Holbrook … Klaber

Ethann Isidore … Teddy Kumar

Shaunette Renee Wilson … πράκτορας Mason

Thomas Kretschmann … συνταγματάρχης Weber

Karen Allen … Marion Ravenwood

Olivier Richters … Hauke

Mark Killeen … Pontimus

Corrado Invernizzi … Luigi

Martin McDougall … Durkin

Nasser Memarzia … Αρχιμήδης

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jez Butterworth, John-Henry Butterworth, David Koepp, James Mangold

Παραγωγή: Simon Emanuel, Kathleen Kennedy, Frank Marshall

Μουσική: John Williams

Φωτογραφία: Φαίδων Παπαμιχαήλ

Μοντάζ: Andrew Buckland, Michael McCusker, Dirk Westervelt

Σκηνικά: Adam Stockhausen

Κοστούμια: Joanna Johnston

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Indiana Jones and the Dial of Destiny
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Indiana Jones και ο Δίσκος του Πεπρωμένου
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ μουσικής.

Παραλειπόμενα

  • Για πρώτη φορά μια ταινία με τον Ιντιάνα Τζόουνς δεν έχει στη σκηνοθεσία τον Steven Spielberg και στα σεναριακά κρέντιτ τον George Lucas. Αμφότεροι βέβαια υπάρχουν ακόμα στο team της παραγωγής, ο πρώτος ως εκτελεστής παραγωγής και ο δεύτερος μέσω της συμπαραγωγού Lucasfilm Ltd. Είναι επίσης το πρώτο που η Paramount δεν έχει την παγκόσμια διανομή, δίνοντας τη θέση της στη Walt Disney Pictures. Η μεν Paramount διατήρησε τα δικαιώματα των τεσσάρων πρώτων ταινιών, αλλά πλέον κάθε σίκουελ και αναφορά στον ήρωα ανήκει στην Disney (που άλλωστε αγόρασε και τη Lucasfilm το 2012).
  • Το 1979, ο George Lucas με τον Steven Spielberg είχαν υπογράψει συμφωνία με την Paramount Pictures για 5 ταινίες. Αυτό εντέλει έγινε πραγματικότητα, απλά χρειάστηκε να περάσουν 44 έτη.
  • Με την έξοδο του 4ου Ιντιάνα Τζόουνς το 2008, ο Harrison Ford είχε μιλήσει για ακόμα ένα σίκουελ με τον ίδιον πρωταγωνιστή, αρκεί να μην περνούσαν πάλι 20 χρόνια για να πραγματοποιηθεί. Ο Lucas είχε ρίξει τότε την ιδέα να αναλάμβανε ως κεντρικός ήρωας της σειράς ο γιος του Ιντιάνα (με το πρόσωπο φυσικά του Shia LaBeouf), αλλά ήταν και ο ίδιος που το μετάνιωσε, λέγοντας ότι ο Harrison Ford μπορούσε εύκολα να κάνει μία ταινία ακόμα.
  • Ο Lucas ξεκίνησε από το 2008 να αναζητεί ένα κατάλληλο σενάριο, δηλώνοντας ότι ο Spielberg ήταν ανοιχτός στο να το σκηνοθετήσει. Στο νου του είχε να βρει ένα νέο πολύτιμο αντικείμενο προς ανεύρεση, που θα συνδύαζε το μεταφυσικό και την αρχαιολογία. Ακολούθησε δήλωση του που έλεγε πως ενώ ο Spielberg ήθελε να επιστρέψει τον ήρωα στις ρίζες του, εκείνος ήθελε να τον προχωρήσει στο μέλλον, επικαλούμενος μια ένταση ανάμεσα τους. Ο Ford βρέθηκε με την πλευρά του Lucas, λέγοντας ότι αυτό που σκέφτονταν ήταν “τρελό αλλά σπουδαίο”. Το 2012, όμως, ο παραγωγός Frank Marshall αποκάλυψε ότι δεν είχε γίνει η παραμικρή κίνηση επί ενός σεναρίου, αγνοώντας αν το σχέδιο προχωράει καν. Τότε ήταν που μπήκε στο προσκήνιο η Walt Disney Pictures, και έδωσε το σχέδιο στην πρόεδρο της νεοαποκτηθείσας Lucasfilm, την Kathleen Kennedy. Πρώτο όμως μέλημα ήταν να προχωρήσει το franchise του Star Wars και έπειτα ένα πέμπτο Ιντιάνα. Το 2015 ανακοινώθηκε και επίσημα η δημιουργία της ταινίας, μαζί με τη συμμετοχή του Harrison Ford, που αισθάνονταν ότι δεν είχε κλείσει με τον χαρακτήρα, παρά το happy-end του 4ου μέρους.
  • Αρχές του 2016, η Disney ανακοίνωσε ημερομηνία εξόδου μέσα στο 2019, με τον Spielberg ξανά σκηνοθέτη. Ο David Koepp ξεκίνησε να γράφει το σενάριο, ενώ για το νέο “αντικείμενο του πόθου” η ιδέα ήταν συνεταιρική με τον Spielberg (ο όποιος και έσπευσε να αποκαλύψει ότι ο Ιντιάνα δεν θα πέθαινε ούτε τώρα επί της πλοκής). Το επόμενο έτος η ημερομηνία εξόδου πήγε έναν χρόνο αργότερα, με τον Spielberg να βάζει σε προτεραιότητα άλλα του σχέδια. Και πάλι τα γυρίσματα του 2019 αναβλήθηκαν, μια και δεν είχε εγκριθεί ένα τελικό σενάριο. Ο Jonathan Kasdan αντικαθιστά σε αυτό το σημείο τον David Koepp. Με τη σχεδόν άμεση αποχώρηση του, ο Koepp επέστρεψε και συνέγραψε δύο νέες εκδοχές, και πάλι δίχως έγκριση. Τον Φεβρουάριο του 2020, ο Spielberg αποφάσισε να εγκαταλείψει, θεωρώντας ότι έπρεπε να αναλάβει κάποιος με πιο φρέσκια ματιά. Με την ημερομηνία εξόδου να πηγαίνει πια στο 2022 και έπειτα στο 2023, ήρθε η ώρα του James Mangold να αναλάβει τα ηνία, έχοντας ήδη συνεργαστεί με τον Ford στο Κάλεσμα της Άγριας Φύσης (2020), υπό το πόστο του παραγωγού. Ο Koepp αποχώρησε εκ νέου με την έξοδο του Spielberg, και ο νέος σκηνοθέτης προσέλαβε τους σεναριογράφους Jez και John-Henry Butterworth, με τους οποίους είχε δουλέψει για το Κόντρα σε Όλα (2019).
  • Ο Mangold είχε ως κύρια έμπνευση του το Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού, και για αυτό άντλησε συμβουλές από τους Lucas και Spielberg. Συγκεκριμένα από τον δεύτερο πήρε και τη συμβουλή πως έπρεπε να είναι “ένα trailer από την αρχή ως το τέλος, να μη σταματάει να συγκινεί”.
  • Παρότι λόγω ηλικίας Marshall και Spielberg εξέτασαν το γεγονός να αλλάξει ηθοποιό ο κεντρικός ήρωας, ο Harrison Ford είχε ως απάντηση το: “Εγώ είμαι ο Ιντιάνα Τζόουνς. Όταν θα φύγω εγώ, θα φύγει κι αυτός”.
  • Η Karen Allen εξέφρασε ενδιαφέρον να επιστρέψει στον ρόλο της Μάριον, πόσο μάλλον αφού είχε παντρευτεί πια τον διάσημο αρχαιολόγο. Το ίδιο ενδιαφέρον είχε εκφράσει και ο Jim Broadbent για τον ρόλο του Τσαρλς από το 4ο κεφάλαιο. Εντέλει η Allen μπήκε στο καστ, κάτι που είχε παραμείνει άγνωστο ως και την κυκλοφορία της ταινίας.
  • Ο Mangold απέρριψε την τεχνολογία StageCraft της Industrial Light & Magic, που ξεκίνησε να χρησιμοποιείται με τη σειρά The Mandalorian, επιμένοντας να βασιστεί σε πρακτικά εφέ.
  • Ο Ford δήλωσε παράλληλα τρομαγμένος και εντυπωσιασμένος από τη δουλειά που έγινε μέσω ψηφιακών εφέ για να μοιάζει νεότερος στην αρχική σκηνή.
  • Η συμμετοχή του διάσημου έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ (μόνιμου συνεργάτη του Mangold) συνδυάζεται με την καίρια εμφάνιση επί της πλοκής του περίφημου “πρώτου κομπιούτερ της ανθρωπότητας”, του Μηχανισμού των Αντικυθήρων.
  • Η έναρξη γυρισμάτων έγινε στα Pinewood Studios του Λονδίνου, και έγινε επέκταση τους σε διάφορες τοποθεσίες σε Αγγλία και Σκωτία. Ακολούθησαν γυρίσματα στη Σικελία, με ένα επιτελείο μόλις 600ων ανθρώπων. Έπειτα μεταφέρθηκαν στο Μαρόκο, για να ολοκληρωθούν εκεί που ξεκίνησαν, στα Pinewood Studios.
  • Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στο φεστιβάλ Κανών, εκτός συναγωνισμού, συνδυαζόμενη με βραβείο καριέρας στον Harrison Ford.
  • Με κόστος 300 εκατομμύρια δολάρια, έγινε η ακριβότερη ταινία της σειράς. Τα κέρδη όμως σταμάτησαν στα 384, με την Disney να αναφέρει ζημιά περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Η αποτυχία κρίθηκε από τους ειδικούς επί του ότι δεν μπόρεσε να τραβήξει το φιλμ μεγάλη γκάμα ηλικιών.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο John Williams δήλωσε πως αυτή είναι η έσχατη κινηματογραφική του σύνθεση, θέλοντας πλέον να αποσυρθεί. Άλλωστε είναι 91 ετών.
  • Μια και η πλοκή το επιβάλει, στο σάουντρακ υπάρχουν θέματα με τίτλους τα: To Athens, Polybius Cypher, The Grafikos, Archimedes’ Tomb και Battle of Syracuse.
  • Στο Helena’s Theme, όπως ακούγεται στους τίτλους τέλους για βιολί και ορχήστρα, ερμηνεύτρια στο βιολί είναι η γερμανίδα Anne-Sophie Mutter.

Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος

Έκδοση Κειμένου: 28/6/2023

Με πέντε αυτόνομες ταινίες σε διάστημα 42 χρόνων, δεν μπορούμε να προσεγγίζουμε το saga του Ιντιάνα Τζόουνς με τους σύγχρονους κανόνες ενός franchise, που συνήθως ξεδιπλώνεται σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Οι “Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού” καθόρισαν μια ατμόσφαιρα που διέπει και τα σίκουέλ της και ο “Δίσκος του Πεπρωμένου” έχει να επιτελέσει το δύσκολο έργο να το αναβιώσει σε μια σύγχρονη ταινία.

Υπάρχουν πολλές παράμετροι που θα με έκαναν να αντιληφθώ διάφορα προβλήματα στη νέα ταινία του Ιντιάνα Τζόουνς και ταυτόχρονα να τα αγνοήσω, καθώς η προσέγγιση στον σχεδιασμό της γίνεται με ουσιαστικό τρόπο. Παρότι η απουσία του Steven Spielberg από τη σκηνοθεσία είναι εμφανής, ο James Mangold είναι ένας ικανότατος σκηνοθέτης και κατορθώνει να δημιουργήσει ένα νέο και συνεπές ύφος όπου η ένταξη των κλασικών στοιχείων είναι ένα καλοδεχούμενο συμπλήρωμα αντί ενός συνονθυλεύματος βεβιασμένων αναφορών.

Η δράση φυσικά έχει αυξηθεί κατακόρυφα και ο Mangold την αντιμετωπίζει με δημιουργικό τρόπο σεβόμενος τις αρχές του Spielberg, αλλά χωρίς να τον περιορίζουν. Παρότι το σενάριο ακολουθεί την εξελικτική δομή της πλοκής των προηγούμενων ταινιών, δεν μπορούσα να μην εκτιμήσω τη σύντομη απλότητα των σεναρίων τους, όπου ο ίδιος όγκος σκηνών εκτυλισσόταν με πιο άμεσο τρόπο και με μεγαλύτερο αντίκτυπο. Εδώ όλα παίρνουν περισσότερο χρόνο για να παρουσιαστούν, αν και τις περισσότερες φορές το θέαμα που προσφέρουν είναι ικανό να δικαιολογήσει τα 140 λεπτά της διάρκειας.

Γι’ αυτό και μου έκανε εντύπωση πώς παρά το μεστό και διασκεδαστικό αποτέλεσμα, καμία σκηνή δεν με εντυπωσίασε ούτε είχε τη δύναμη να μείνει στη συνείδησή μου. Υπάρχουν σημεία στη δράση που αμφισβητούν τους κανόνες της φυσικής, καλοδεχούμενα μεν λόγω των χαρακτηριστικών της saga, αλλά σε πρώτη όψη αταίριαστα με το σοβαρό ύφος του στιλ του Mangold. Το οποίο παραδόξως είναι ο λόγος που κάνει το εξωφρενικό στοιχείο φαντασίας που επιστρατεύεται στην τρίτη πράξη να φαντάζει πιστευτό και το πιο ενδιαφέρον σημείο της ταινίας.

Ο Harrison Ford παραμένει η κινητήρια δύναμη της ταινίας με μια ισχυρή ερμηνεία που μετουσιώνει το αυτάρεσκο πείσμα του Ιντιάνα Τζόουνς στην ηλικιωμένη του εκδοχή, εντοπίζοντας όλες τις φθορές και τις αλλαγές στην εξωτερίκευσή του που έχει επιφέρει ο χρόνος. Είναι ευτύχημα που πλαισιώνεται από ένα αντίστοιχα ικανό καστ με εξέχουσα τη Phoebe Waller-Bridge σε έναν ιδιαίτερο γυναικείο χαρακτήρα ξεχωριστής δυναμικής που προσφέρει τα μέγιστα στην αποτελεσματικότητα, και τον σταθερά εκπληκτικό Toby Jones. Για ακόμα μια φορά ο Mads Mikkelsen αναλαμβάνει να γίνει πιστευτός ως ενσάρκωση του κακού σε έναν ρόλο με ελάχιστες προεκτάσεις που ζητά από αυτόν το 1/10 της ερμηνείας που έδωσε ως ΛεΣιφρ στο “Casino Royale”.

Στο μεγαλύτερο κομμάτι του, ο “Δίσκος του Πεπρωμένου” με έκανε να αναγνωρίσω το μεγαλείο της “Κιβωτού”. Οι αναδρομές σε εμβληματικά στοιχεία ομογενοποιούνται όμορφα χάρη στην προσέγγιση του Mangold, αλλά το χιούμορ περισσότερο προκύπτει περιστασιακά παρά αποτελεί πηγαίο στοιχείο της ατμόσφαιρας. Η διαφοροποίηση του ύφους παραμένει σεβαστή, κυρίως επειδή το αποτέλεσμα κατορθώνει να λειτουργεί στο σύγχρονο πλαίσιο της εποχής και ολοκληρώνει όμορφα την πορεία του ήρωα, εντείνοντας την αίσθηση ότι με αυτή την ταινία πρέπει να μπει ένα οριστικό τέλος στον Ιντιάνα Τζόουνς.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

36 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

6 Σχόλια

  1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΟΤΙΝΑΝΑΙ!!! 19 Ιουλίου 2023

    1) Η πρωταγωνίστρια (Phoebe Waller-Bridge) δεν είναι εγγονή του και 2) Ο κακός (Mads Mikkelsen) δεν εργάζεται για τη NASA... Μάλλον άλλη ταινία είδατε!

    1. Σταύρος Γανωτής 19 Ιουλίου 2023

      Χίλια συγνώμη μια και δεν το έχω να είμαι επιθετικός, αλλά διαχειρίσου εσύ ένα σάιτ με τέτοιον όγκο, και μετά έλα να ειρωνευτείς πάλι.

      1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΟΤΙΝΑΝΑΙ!!! 20 Ιουλίου 2023

        Δηλαδή αν είχατε όγκο σαν και αυτόν που έχει το IMDB τι θα κάνατε; Και επειδή ούτε εγώ έχω όρεξη να είμαι επιθετικός, αλλά ότι γράφω το γράφω με καλές προθέσεις καλό είναι να είστε πιο προσεκτικοί σε αυτά που ανεβάζετε!

        1. Σταύρος Γανωτής 20 Ιουλίου 2023

          Ούτε καν εξαρχής δεν μου φάνηκες σαν ο κοινός "ό,τι να 'ναι" που σχολιάζει, και ακριβώς για αυτό σε "πήρα από τα μούτρα". Βασικά αν ήμουν στο IMDB θα καθόμουν και θα εισέπραττα, μια και ένα κάρο άτομα εκεί μέσα απλά εγκρίνουν ό,τι τυχόν βάζει ο κάθε distributor, με τα λάθη, μικρά ή μεγάλα, να τα εντοπίζω -λόγω πολλών χρόνων στη δουλειά- με τους τόνους (άσε την απανταχού έλλειψη σινεφιλισμού εκεί μέσα -δεν μιλάω καν για τα σχόλια του κοινού- που έχει ζημιώσει άσχημα την έβδομη τέχνη). Αλλά ποιος ασχολείται να κατακρίνει έναν ολότελα απρόσωπο οργανισμό δεδομένων, που απαρτίζεται κατά το 90% από τεχνικούς που μπορεί -όπως αποδεικνύουν και οι ίδιοι- να μην κάνουν κέφι καν το σινεμά; Εδώ όμως τίποτα δεν είναι μηχανικό, τίποτα δεν είναι αποτέλεσμα "εις υγείας του κάθε λογής πορωμένου", αλλά αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, που τουλάχιστον για μένα αφορά 40 χρόνια κινηματογραφικής λατρείας (αν άρχισα στα 10 μου περίπου να πορώνομαι όσο θυμάμαι), 20 χρόνια επαγγελματικής πορείας στον χώρο, και 365 ημέρες τον χρόνο από 8 έως 10 ώρες καθημερινής δουλειάς, μη εξαιρουμένων όλων των αργιών (για το συγκεκριμένο site αυτό ισχύει επί 6 συναπτά χρόνια). Καμαρώνω λοιπόν που λες για τη δουλειά που γίνεται εδώ, μου αρέσει απίστευτα ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα το αντίστοιχο μια και είναι δουλειά που δεν αποδίδει δεκάρα με το καλημέρα αλλά μόνο με την επιμονή χρόνων και ακατάπαυστο μεράκι, και περηφανεύομαι για την τελειομανία μου. Όταν όμως ένα ανθρώπινο ον μιλάει για "τελειομανία", αυτό συνεπάγεται ουκ ολίγα λάθη. Μια παρατήρηση προς διόρθωση είναι χρυσάφι για μένα, και πάντα την εκτιμώ και δεν αναζητώ καμία δικαιολογία στον εαυτό μου. Όταν όμως εσύ μου αναφέρεσαι δίχως προφανώς να έχεις ψάξει εάν γενικά το φίλμι είναι των λαθών ή όχι, φυσικά ρε συ και θα αρπαχτώ αντί να πω άμεσα κι ένα μεγάλο ευχαριστώ. Εν κατακλείδι, είναι εξαρχής στους κανόνες που έχω θέσει το να είμαστε όσο πιο προσεκτικοί γίνεται. Στην εν λόγω περίπτωση μάλιστα αυτή ήταν η πλοκή στη wikipedia (δεν την κατέβασα από μόνος μου δηλαδή ή την πήρα από όπου κάτσει), απλά αμέλησα να τσεκάρω όταν πλέον βγήκε στις Κάνες η ταινία αν ήταν όντως και η σωστή (έκανα το μέγα λάθος το συγκεκριμένο να το θέλω νωρίς στην υπηρεσία των αναγνωστών). Εάν κατάλαβες, στην ουσία σού απολογούμαι αυτή τη στιγμή, αλλά και πράγματι επίσης συνέβαλες θετικά με το σχόλιο σου. Απλά πάντα έχει ένα μεγάλο άδικο αυτός που επιτίθεται πρώτος (δεν νομίζω να ήμουν εγώ), κι αναγκάζεις τον άλλον να αντεπιτεθεί εφόσον αισθάνεται ότι έχει ένα δίκιο. Είναι απλά ρε συ αυτά.

          1. ΚΩΣΤΑΣ 20 Ιουλίου 2023

            Τότε οφείλω να ζητήσω ένα "συγνώμη" και να ευχηθώ καλή δύναμη σε ότι κάνετε. Τουλάχιστον υπάρχει και ένα Ελληνικό site για να μπορούμε να διαβάζουμε κάποιες απόψεις, άσχετα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με αυτές. Η αλήθεια πάντως ότι πλέον τις βαθμολογίες στο IMDB δεν τις λαμβάνω σχεδόν καθόλου υπόψιν μου όπως παλιότερα, απλά το ανέφερα σαν μέτρο σύγκρισης. Ευχαριστώ για τον χρόνο όπως και να έχει. Φιλικά Κώστας.

          2. Σταύρος Γανωτής 20 Ιουλίου 2023

            Κι από εμένα ένα μεγάλο συγνώμη, μια και πράγματι δεν μιλούσα στον καθένα, και ένα εξίσου μεγάλο Ευχαριστούμε, μια και αυτά που έγραψες τώρα είναι η ουσιαστικότερη πληρωμή σε αυτό που κάνουμε. Και στο "φιλικά" σου απαντώ ότι μόλις έκανες έναν φίλο!