Επιτέλους Φτάσαμε Σπίτι
- Home
- 2015
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Γαλλικά
- Επιστημονικής Φαντασίας, Κινούμενα Σχέδια, Κωμωδία, Οικογενειακή, Περιπέτεια
- 02 Απριλίου 2015
Όταν τα μέλη της εξωγήινης φυλής των Μπουβ καταφτάσουν στη Γη, κυνηγημένοι από τον άσπονδο εχθρό τους, θα αποφασίσουν να διώξουν το ανθρώπινο είδος προκειμένου να αναδιοργανώσουν ολόκληρο τον πλανήτη και να τον μετατρέψουν σε νέο τους σπίτι. Ένα πολυμήχανο κορίτσι όμως, η Τιπ, θα καταφέρει να ξεφύγει από την ομηρία των Μπουβ και να βρει, από την πλευρά των εξωγήινων, έναν σημαντικό σύμμαχο, τον ταπεινό Ουπς. Οι δυο γλυκύτατοι φυγάδες, καθώς ξεκινούν για το πιο υπέροχο ταξίδι της ζωής τους, θα συνειδητοποιήσουν ότι γύρω τους διακυβεύονται πολύ περισσότερα από τις επιφανειακές διαγαλαξιακές σχέσεις.
Σκηνοθεσία:
Tim Johnson
Κύριοι Ρόλοι:
Jim Parsons … Oh (φωνή)
Rihanna … Gratuity ‘Tip’ Tucci (φωνή)
Steve Martin … κάπτεν Smek (φωνή)
Jennifer Lopez … Lucy Tucci (φωνή)
Matt Jones … Kyle (φωνή)
Brian Stepanek … κυβερνήτης Γκοργκ (φωνή)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Tom J. Astle, Matt Ember
Παραγωγή: Suzanne Buirgy, Christopher Jenkins, Mireille Soria
Μουσική: Lorne Balfe, Stargate
Μοντάζ: Nick Fletcher
Σκηνικά: Kathy Altieri
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Home
- Ελληνικός Τίτλος: Επιτέλους Φτάσαμε Σπίτι
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: The True Meaning of Smekday του Adam Rex.
Παραλειπόμενα
- Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό)
- Η DreamWorks Animation αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου το 2008, ακολούθως το 2011 οριστικοποίησε την παραγωγή, αλλά τον επόμενο χρόνο είχε ανακοινώσει ως τίτλο το Happy Smekday. Μετά την έλευση της 20th Century Fox ως διανομέα, ο τίτλος άλλαξε οριστικά.
- Η Τιπ αποτελεί τον πρώτο μαύρο χαρακτήρα σε καρτούν της DreamWorks.
- Επανεμφάνιση του Tim Johnson στη σκηνοθεσία από το 2006.
- Στην προώθηση βοήθησε το 4λεπτο καρτούν Almost Home (σε σκηνοθεσία του Todd Wilderman), που εμφανίζονταν αντί για trailer πριν από τις διανομές κινουμένων σχεδίων της 20th Century Fox.
- Θετικό το πρόσημο στα εισιτήρια, αφού με κόστος 135 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ εισέπραξε 386.
- Αντί για κινηματογραφικό σίκουελ, υπήρξε η σίκουελ τηλεοπτική σειρά Home: Adventures with Tip & Oh που έκανε πρεμιέρα το 2016 στο Netflix. Ήταν όμως παραδοσιακού σχεδίου, ενώ μόνο ο Matt Jones επέτρεφε για το φωνητικό καστ από την ταινία.
- Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
- Και στα ελληνικά, με τις φωνές των: Φοίβος Ριμένας (Ουπς), Στεφανία Φιλιάδη (Τιπ), Δημήτρης Κανέλος (κάπτεν Σμεκ), Άντρια Ράπτη (Λούσι Τούτσι), Αποστόλης Ψυχράμης (Κάιλ), Χρήστος Θάνος, Μαρία Ζερβού, Θοδωρής Σμέρος, Κατερίνα Γκίργκις, Ηλίας Ζερβός. Σκηνοθετική επιμέλεια: Ηλίας Ζερβός. Μετάφραση: Μαρία Μουρκούση.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Rihanna ανέλαβε την παραγωγή του σάουντρακ, που έβγαλε δύο σινγκλ: το Towards the Sun (Rihanna) και το Feel the Light (Jennifer Lopez).
Κριτικός: Γιώργος Δαβίτος
Έκδοση Κειμένου: 1/4/2015
Είναι άδικο να συγκρίνουμε τις animation ταινίες της DreamWorks και της Blue Sky με τον κολοσσό της Pixar. Μιας εταιρίας που κυριολεκτικά εφηύρε το είδος με τις μικρού μήκους ταινίες τη δεκαετία του 1980 και στη συνέχεια με το smash-hit «Toy Story» το 1995 και τα υπόλοιπα αριστουργήματα που ακολούθησαν. Η DreamWorks έχει γνωρίσει καλλιτεχνική κι εμπορική επιτυχία μόνο με τα «Σρεκ», τα «Kung Fu Panda» και τα «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας». Φέτος, βγαίνει στις αίθουσες το «Επιτέλους Φτάσαμε Σπίτι» και παρόλο που δεν είναι κακό, δεν αξίζει της σημασίας σας.
Από το «Ε.Τ. ο Εξωγήινος» μέχρι το «Λίλο & Στιτς», οι εξωγήινοι αποτελούσαν πάντα για το σινεμά κάτι το θελκτικό. Οι αξιολάτρευτοι παρείσακτοι από το διάστημα, χάρη στην ελκυστικότητα τους στον κόσμο, υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στο κινηματογράφο και όπως φαίνεται θα συνεχίσουν να δίνουν το παρόν. Η νεότερη προσπάθεια του στούντιο με το μισοφέγγαρο έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα των 3D animation που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια (π.χ. «Πλανήτης 51: Επισκέπτης από τη Γη», «Τέρατα κι Εξωγήινοι» κτλ.). Προσεκτικά μελετημένη έτσι ώστε να ελαχιστοποιεί τα στοιχεία που ενδεχομένως θα αποξένωναν τους θεατές, το «Επιτέλους Φτάσαμε Σπίτι» σηματοδοτεί το τέλος της δημιουργίας μια υψηλότερης μορφής κινουμένων σχεδίων από τη DreamWorks.
Προσαρμοσμένο από το παιδικό βιβλίο του Adam Rex με τον τίτλο «The True Meaning of Smekday», το έργο ακολουθεί τη «δυο ακατάλληλα άτομα σε ένα road trip» φόρμουλα. Αυτή η απλοϊκή πλοκή σαφέστατα και δεν είναι το χειρότερο έγκλημα που ένα παιδικό φιλμ μπορεί να διαπράξει, καθώς ακόμα και ταινίες ενηλίκων που λειτουργούν σε αυτό το οικείο πλαίσιο αποδεικνύονται εξαιρετικές. Αυτό που είναι απογοητευτικό, είναι ότι η συγκεκριμένη ταινία δείχνει πολύ λίγη πίστη ακόμα και στο ίδιο το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η πολύχρωμη παλέτα που υπάρχει διάχυτη σε όλη τη διάρκεια της δεν καταφέρνει να σε αποτρέψει από το να σκεφτείς ότι αυτό που βλέπεις είναι μια ελάχιστης προσπάθειας κατασκευασμένη μηχανή χρημάτων.
Η «ενώνω τις τέλειες» ιστορία κινείται από το κυνηγητό στην κωμική ανακούφιση και πίσω ξανά. Αυτό σε συνδυασμό με την απλή σχεδίαση του εξωγήινου ήρωα και τη βαριά χρήση του close-up χτίζει συγκινητικές στιγμές από τη χειραγώγηση του φωτισμού, της μουσικής και των καταστάσεων, αφήνοντας ξεχασμένους τους ελάχιστα προσεγμένους χαρακτήρες. Βέβαια, θα μου πείτε τι περισσότερο μπορείς να περιμένεις από μια ταινία που η φωνητική ύπαρξη της Rihanna στον πρωταγωνιστικό ρόλο την κατευθύνει πολύ περισσότερο από ό,τι οποιαδήποτε προθυμία για καινοτομία.
Είναι εύκολο λοιπόν να χρησιμοποιήσει κάποιος το παλιό ρητό «είναι για τα παιδιά» και να προσπεράσει το «Επιτέλους Φτάσαμε Σπίτι». Η αναγέννηση του animation την τελευταία δεκαετία μάς έχει όμως αποδείξει ότι μπορούν να δημιουργηθούν ταινίες που στοχεύουν πολύ υψηλότερα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα παιδία αξίζουν μια ψυχαγωγία που σέβεται τη νοημοσύνη τους, και τούτη εδώ η ταινία δεν το κάνει αυτό. Επομένως, συμβουλή μου είναι να παρακολουθήσετε αυτό το «Σπίτι»… σπίτι.
Βαθμολογία:
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 22/1/2016
Η DreamWorks παράγει το δικό της «Lilo & Stitch», κλείνοντας το μάτι στο παλιό, αγαπημένο «E.T. ο Εξωγήινος». Το αποτέλεσμα είναι συμπαθέστατο, αλλά χάνει μπροστά στο βάρος της τελειότητας στο σχέδιο που παρέχει η Disney και η Pixar. Και η σύγκριση αυτή γίνεται αναγκαστικά, επειδή το «Home» πασχίζει να πιάσει θέση στο πλάι αυτών των ακριβών συγγενών. Συνδυάζει το χιούμορ με την περιπέτεια, το συναίσθημα με την παιδικότητα, αλλά δεν διαφαίνεται πουθενά το ταλέντο που θα τα έδενε όλα αυτά ως κάτι που να στέκει ποιοτικά. Το κάθε ένα από τα συστατικά λειτουργεί ανά σκηνή αυτόνομα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει, αλίμονο, με «δοκιμασμένη συνταγή». Δεν είναι εύκολο από τις μεγαλύτερες ηλικίες να του χαρίσουν τον χρόνο τους, αλλά οι μικρότερες θα περάσουν μια χαρούλα.
Βαθμολογία: