Τα σημάδια της επιστροφής του Βόλντεμορτ είναι πέρα για πέρα απειλητικά. Το Υπουργείο Μαγείας παρεισφρύει στο Χόγκουαρτς τοποθετώντας τη νέα καθηγήτρια Ντολόρες Άμπριτζ που θέλει να βάλει σε τάξη τη σχολή. Ο Χάρι Πότερ θα οργανώσει ένα μυστικό τάγμα με μαθητές έτοιμους να αντισταθούν.

Σκηνοθεσία:

David Yates

Κύριοι Ρόλοι:

Daniel Radcliffe … Harry Potter

Emma Watson … Hermione Granger

Rupert Grint … Ron Weasley

Michael Gambon … Albus Dumbledore

Alan Rickman … Severus Snape

Gary Oldman … Sirius Black

Ralph Fiennes … λόρδος Voldemort

Imelda Staunton … Dolores Umbridge

Helena Bonham Carter … Bellatrix Lestrange

Robbie Coltrane … Rubeus Hagrid

Brendan Gleeson … Alastor ‘MadEye’ Moody

Jason Isaacs … Lucius Malfoy

Richard Griffiths … Vernon Dursley

Fiona Shaw … Petunia Dursley

Maggie Smith … Minerva McGonagall

Emma Thompson … Sybil Trelawney

Warwick Davis … Filius Flitwick

David Thewlis … Remus Lupin

Julie Walters … Molly Weasley

Timothy Spall … Peter ‘Wormtail’ Pettigrew

Geraldine Somerville … Lily Potter

Katie Leung … Cho Chang

Afshan Azad … Padma Patil

Shefali Chowdhury … Parvati Patil

Tom Felton … Draco Malfoy

Mark Williams … Arthur Weasley

Robert Hardy … Cornelius Fudge

David Bradley … Argus Filch

Evanna Lynch … Luna Lovegood

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Michael Goldenberg

Παραγωγή: David Barron, David Heyman

Μουσική: Nicholas Hooper

Φωτογραφία: Slawomir Idziak

Μοντάζ: Mark Day

Σκηνικά: Stuart Craig

Κοστούμια: Jany Temime

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Harry Potter and the Order of the Phoenix
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Χάρι Πότερ και το Τάγμα του Φοίνικα

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Harry Potter and the Order of the Phoenix της J.K. Rowling.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Bafta σκηνικών και ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Μόνη ταινία της σειράς δίχως τον Steve Kloves στο σενάριο. Ο Michael Goldenberg, που αναπληρώνει εδώ το κενό, ήταν στους υποψήφιους να αναλάβει τη σειρά από το πρώτο επεισόδιο.
  • Πρώτο Χάρι Πότερ σε τρισδιάστατη φόρμα.
  • Πριν την τελική επιλογή σκηνοθέτη, Jean-Pierre Jeunet, Guillermo del Toro, Matthew Vaughn και Mira Nair αρνήθηκαν να το αναλάβουν.
  • Η Saoirse Ronan ήταν υποψήφια για τον ρόλο της Λούνα.
  • Για τον ρόλο της Μπελατρίξ ακούστηκαν και η Elizabeth Hurley με την Helen McCrory.
  • Τόσο ο Τόμπι, όσο και ο καθηγητής Λόκχαρτ (Kenneth Branagh) βρίσκονταν στο αρχικό σενάριο, αλλά προτιμήθηκαν να εξαιρεθούν.
  • Από το φιλμ κάνει πέρασμα η οικογένεια του διάσημου ποδοσφαιριστή Theo Walcott. Ήταν να εμφανιστεί και ο ίδιος, αλλά οι υποχρεώσεις του με την Άρσεναλ δεν τον άφησαν.
  • Κατατάχθηκε τότε στην έκτη θέση των εμπορικότερων ταινιών όλων των εποχών, με έσοδα 940 εκατομμύρια δολάρια, κι ενώ κόστισε 150.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 17/8/2007

Τα δύο πρώτα του Columbus ήταν παιδικά, το τρίτο του Cuaron ήταν το πλέον σκοτεινό, ενώ το τέταρτο του Newell κινούνταν στο «ανάμεσα». Τώρα, με νέο σκηνοθέτη τον τηλεοπτικό και σκηνοθετικά άπειρο David Yates, αλλά και καινούργιο σεναριογράφο, τον Michael Goldenberg, το πέμπτο μέρος δεν ξέρει και το ίδιο τι ακριβώς αντιπροσωπεύει.

Δεν υπάρχει ούτε μια αληθινά παιδική ή χιουμοριστική σκηνή. Τα παιδιά έχουν πια μεγαλώσει και τα γεγονότα αντιμετωπίζονται με απόλυτη σοβαρότητα. Ο Χάρι Πότερ μοιάζει, όλο και πιο πολύ, με έναν καταραμένο ήρωα που η μοίρα του τον σπρώχνει σε κάτι το μεγάλο, αλλά και τρομερά δύσβατο. Όχι πως η σειρά έχει ξεφύγει τελείως από την παιδική ψυχοσύνθεση, αλλά περιμένει και από τους θεατές της να ωριμάζουν μαζί της. Αν μάλιστα, μεσολαβούσαν περισσότερα χρόνια ανάμεσα στις ταινίες, θα ήταν σίγουρο πως θα στηρίζονταν μονάχα στο αρχικό της κοινό.

Πιστεύω δε, πως το φαινόμενο Χάρι Πότερ δεν στηρίχτηκε απλά στη συγγραφική δεινότητα της J.K. Rowlings ή τη δύναμη των οπτικών εφέ της κινηματογραφικής σειράς, αλλά κυρίως στο ότι παίρνει τα παιδιά σοβαρά. Παρουσιάζει μικρές ηλικίες προ μεγάλων ευθυνών, και δασκάλους να παίρνουν αληθινά στα σοβαρά, σαν συνομήλικους, τους μικρούς επίδοξους κυρίους με κεφαλαίο. Μάλιστα όλη αυτή η παραφιλολογία, περί επικινδυνότητας του Χάρι Πότερ, έδωσε ακόμα ένα πάτημα στα παιδιά, αρκούμενα πως επιτέλους τα υπολογίζουν στα σοβαρά. Σε αυτό το πέμπτο μέρος φοβάμαι πως θα απογοητευτούν οι συνοδοί που θέλουν να νιώσουν παιδιά, αλλά θα ενθουσιαστούν οι νεαροί που βλέπουν τον ήρωα τους να ωριμάζει.

Από νέα πρόσωπα δεν υπάρχει κάτι το σημαντικό, ακόμα κι αν υπάρχει αφθονία, πέρα από την πάντα συμπαθή Imelda Staunton. Η βρετανή ηθοποιός ερμηνεύει μια αντί-Μαίρη Πόπινς, όντας ντυμένη στα ροζ και βασανίζοντας τους μαθητές της σχολής. Μια ενδιαφέρουσα αντίθεση, που διακριτικά αντιτίθεται στο εκπαιδευτικό σύστημα, κάτι που δεν είχε συμβεί ως τώρα στη σειρά. Υπάρχει και η Helena Bonham Carter, αλλά θα απογοητεύσει λόγω του ότι εμφανίζεται ελάχιστα, και μάλιστα σχεδόν δεν βγάζει κουβέντα.

Πιο γενικά, η απόλυτη σοβαρότητα που επικρατεί θα απογοητεύσει αυτούς που θα επιθυμούσαν κάτι το πιο ξέγνοιαστο από τον νεαρό ήρωα. Δεν υπάρχει όμως και το σκοτάδι που θα συντρόφευε κατάλληλα τα γεγονότα που ρέπουν προς την απόλυτη σοβαρότητα. Είναι και η λιγότερο θεαματική ταινία της σειράς, με φειδωλή χρήση ψηφιακών εφέ και σκηνών δράσης, ακόμα κι αν ο χαρακτήρας της ταινίας είναι καθαρό μπλοκ-μπάστερ. Γενικά, για έναν ώριμο θεατή είναι η τρίτη καλύτερη της σειράς (μετά τη Τρίτη και την τέταρτη), για κάποιον που θα έρθει σε πρώτη επαφή φοβάμαι πως είναι αδιάφορη, ενώ για ένα φανατικό της σειράς ούτε κρύο ούτε ζέστη. Εν αναμονή του έκτου, όμως, ας δούμε κι αυτό το άνευ ταυτότητας επεισόδιο, έτσι για να μη μας πιάνουν αδιάβαστους…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

32 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *