Χριστουγεννιάτικες Εκπλήξεις
- Happiest Season
- 2020
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Δραμεντί, Κομεντί
Δυο ερωτευμένα μεταξύ τους νέα κορίτσια, η Άμπι και η Χάρπι, επισκέπτονται το σπίτι της τελευταίας για τα Χριστούγεννα. Και ενώ η Άμπι , ποντάροντας στο πνεύμα των εορτών, είναι έτοιμη να κάνει πρόταση γάμου στην αγαπημένη της, η Χάρπι συνειδητοποιεί πως ούτε η ίδια αλλά ούτε η συντηρητική οικογένεια της είναι έτοιμη για ένα τόσο ανατρεπτικό βήμα.
Σκηνοθεσία:
Clea DuVall
Κύριοι Ρόλοι:
Kristen Stewart … Abby Holland
Mackenzie Davis … Harper Caldwell
Alison Brie … Sloane Caldwell
Aubrey Plaza … Riley Johnson
Dan Levy … John
Mary Steenburgen … Tipper Caldwell
Victor Garber … Ted Caldwell
Mary Holland … Jane Caldwell
Ana Gasteyer … Harry Levin
Jake McDorman … Connor
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Clea DuVall, Mary Holland
Στόρι: Clea DuVall
Παραγωγή: Marty Bowen, Isaac Klausner
Μουσική: Amie Doherty
Φωτογραφία: John Guleserian
Μοντάζ: Melissa Bretherton
Σκηνικά: Theresa Guleserian
Κοστούμια: Kathleen Felix-Hager
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Happiest Season
- Ελληνικός Τίτλος: Χριστουγεννιάτικες Εκπλήξεις
Παραλειπόμενα
- Η DuVall δήλωσε πως το σενάριο βασίστηκε σε βιογραφικές της εμπειρίες με την οικογένεια της, που ήθελε πολύ να τις δει επί της οθόνης.
- Ήταν να βγει στις αίθουσες τον Νοέμβριο του 2020, αλλά η υγειονομική κρίση επέτρεψε στο συνδρομητικό Hulu την αγορά του. Σε κάποιες όμως χώρες πήρε κανονική διανομή.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Το σάουντρακ περιέχει μια σειρά από ορίτζιναλ τραγούδια, με τις συμμετοχές των: Anne-Marie, Bebe Rexha, Shea Diamond, Sia, Brandy Clark, Carlie Hanson και Tegan and Sara. Από αυτά ξεχώρισε το Make You Mine This Season (Tegan and Sara).
Κριτικός: Λήδα-Ειρήνη Αδάμου
Έκδοση Κειμένου: 14/12/2020
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να ξεκινήσει κανείς να μιλάει για την πρόσφατη σκηνοθετική απόπειρα της δημιουργού Clea DuVall, ονόματι Happiest Season, από την τοποθέτηση της ραδιοφωνικής παραγωγού Θέκλα Τ., σχετικά με το «καινούργιο» (και το πώς αυτό αντιμετωπίζεται) σε κάθε έκφανση της τέχνης. Σύμφωνα με τη Θέκλα Τ., συνεπώς, «Το σύστημα έχει ένα ταλέντο. Ό,τι βλέπει που έχει ανταπόκριση στη νεολαία και εγκυμονεί κινδύνους, το αρπάζει, το γυαλίζει, του αφαιρεί τις αιχμές, το κάνει κουστουμάκι και στο πουλάει».
Ας ξετυλίξουμε όμως το νήμα και ας πιάσουμε το όλο πράγμα από την αρχή, ορμώμενοι από το γεγονός πως η δημιουργία της DuVall πραγματεύεται ένα θέμα, τον λεσβιακό δηλαδή έρωτα, που αφορά τη νεολαία του σήμερα αλλά παραμένει «ταμπού» για την κοινωνία, καθότι όπως και να ‘χει προσκρούει σ’ έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς της, την οικογένεια.
Η προβληματική που διαμορφώνεται επομένως εδώ, είναι ότι η DuVall θα επιχειρήσει με τη χριστουγεννιάτικη αυτή ρομαντική κομεντί να ενώσει δύο αντικρουόμενες, θεσμικά πάντα, έννοιες, καπελώνοντας αναγκαστικά μία από τις δύο. Και μαντέψτε ποια είναι αυτή που εντέλει καπελώνεται…
Το αποτέλεσμα είναι φυσικά πως κάθε τι ανατρεπτικό που χαρακτηρίζει τον έρωτα μεταξύ δύο γυναικών καθίσταται «θυσία» στο βωμό της «πρυτανείας» της καταρχήν συντηρητικής «οικογένειας», που αφού χορτάσει να κρατά τα ηνία και να τυραννά τις «αμαρτωλές λεσβίες», φτάνει εντέλει να τις συγχωρέσει…
Σ’ ό,τι αφορά στα λοιπά της δημιουργίας της, η Duvall είναι άψογη, συμπεριλαμβανομένων και των ευφυέστατων διαλόγων που υπογράφει από κοινού με τη Mary Holland, που κρατά κι έναν από τους βασικούς ρόλους και ίσως να αποτελεί και την πιο ευχάριστη, πρωτοεμφανιζόμενη έκπληξη στο Happiest Season.
Να αναφέρουμε εδώ πως το καστ συμπεριλαμβάνει επίσης τα ονόματα κι άλλων ταλαντούχων κυριών της υποκριτικής. Ξεχωρίζει κανείς εδώ λοιπόν, μαζί με τις all time classic Kirsten Stewart και Mackenzie Davis, και την “cult” Alison Brie, καθώς και την Aubrey Plaza (για τους πιο ψαγμένους), να ανταποκρίνονται πλήρως στους ξεκαρδιστικούς τους ρόλους, κάνοντας την ώρα να κυλά ακόμη πιο ευχάριστα.
Κερασάκι στην τούρτα η πετυχημένη παραγωγή, που δίνει τουλάχιστον εικονικά την αίσθηση του τι θα μπορούσε να συνιστά το πραγματικό πνεύμα των Χριστουγέννων (η σκηνή στο LGBT μπαρ είναι πολύ κοντά στο «πνεύμα» αυτό), το οποίο αν και διαισθανόμαστε σε κάποιες ανύποπτες στιγμές στη διάρκεια του φιλμ, δεν καλύπτει την αίσθηση του «κενού» που σου προκαλεί η ταινία στο σύνολο της. Γιατί είναι σχεδόν σίγουρο πως αν οι συντελεστές του Happiest Season είχαν προσεγγίσει το «πνεύμα» αυτό ως πνεύμα αλλαγής (που κατά το ήμισυ τουλάχιστον αυτό αξίωναν να κάνουν), όλα θα κατέληγαν διαφορετικά…
Βαθμολογία: