Βιογραφία του νονού της σόουλ Τζέιμς Μπράουν, που από την απόλυτη φτώχεια στη Τζόρτζια έφτασε στο απόγειο της διασημότητας τη δεκαετία του 1960. Η ιστορία ακολουθεί και τη μητέρα του, Σούζι, που τον εγκατέλειψε στην ηλικία των έξι, και τη θεία του, Χάνεϊ, που τον μεγάλωσε σε ένα μπορντέλο.
Σκηνοθεσία:
Tate Taylor
Κύριοι Ρόλοι:
Chadwick Boseman … James Brown
Nelsan Ellis … Bobby Byrd
Dan Aykroyd … Ben Bart
Viola Davis … Susie Brown
Lennie James … Joseph ‘Joe’ Brown
Fred Melamed … Syd Nathan
Craig Robinson … Maceo Parker
Jill Scott … Deidre ‘DeeDee’ Brown
Octavia Spencer … Honey Washington
Brandon Mychal Smith … Little Richard
Tika Sumpter … Yvonne Fair
Aunjanue Ellis … Vicki Anderson
Nick Eversman … Mick Jagger
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jez Butterworth, John-Henry Butterworth
Στόρι: Steven Baigelman, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth
Παραγωγή: Brian Grazer, Erica Huggins, Mick Jagger, Victoria Pearman, Tate Taylor
Μουσική: Thomas Newman
Φωτογραφία: Stephen Goldblatt
Μοντάζ: Michael McCusker
Σκηνικά: Mark Ricker
Κοστούμια: Sharen Davis
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Get on Up
Ελληνικός Τίτλος: Get on Up
Παραλειπόμενα
- Ο πρώτος σκηνοθέτης που είχε ακουστεί ότι θα το αναλάβει ήταν ο Spike Lee. Ήταν το 2006, όταν όμως η παραγωγή κόλλησε σε θέματα δικαιωμάτων και πάγωσε μέχρι το 2012.
- Αρχικά το μπάτζετ είχε ανακοινωθεί στα 70 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η Universal το έριξε στα 30. Ακόμα κι έτσι, η ταινία δεν έβγαλε χρήματα, μια και τα έσοδα σταμάτησαν στα 30,6.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Ο Chadwick Boseman τα κατάφερε επί της χορευτικής ερμηνείας (πέρασε δύο μηνών εκπαίδευση), αλλά πρόσφερε λίγα επί του τραγουδιού. Στα περισσότερα μέρη είναι ζωντανές ηχογραφήσεις του ίδιου του James Brown.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Νάνσυ Μιχαηλίδου
Έκδοση Κειμένου: 15/10/2014
Το «Get on Up» αφηγείται αποσπασματικά τη ζωή του Τζέιμς Μπράουν από τα δύσκολα παιδικά χρόνια μέχρι την απόλυτη επιτυχία και καταξίωση, έχοντας για μπροστάρη τον Τσάντγουικ Μπόουζμαν και την καταιγιστική ερμηνεία του. Η αφήγηση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση γραμμική, καθώς αποτελείται από στιγμιότυπα που σημάδεψαν τη ζωή του και την καριέρα του, τα οποία παρουσιάζονται με μπερδεμένη σειρά, με τον σκηνοθέτη να προσθέτει σε στιγμές, σχεδόν δεικτικά, βιώματα από το παρελθόν του, ώστε να βοηθήσει τον θεατή να κατανοήσει τη σκληρότητά του και το απρόβλεπτο της συμπεριφοράς του. Από τα πρώτα λεπτά της βιογραφίας γίνεται αντιληπτό πως ο Τέιτ Τέιλορ δεν ενδιαφέρεται τόσο να παρουσιάσει την πορεία ενός μουσικού θρύλου προς τη δόξα, όσο να εστιάσει στην ψυχοσύνθεσή του, δίνοντας μεγαλύτερο βάρος και συναισθηματική ένταση στις σκηνές που αφορούν τα τραύματα της παιδικής του ηλικίας και τον τρόπο που αυτά επηρέασαν και διαμόρφωσαν την προσωπικότητά του και τον χαρακτήρα του. Η αφηγηματική δομή μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, εξαιτίας της χαοτικής γραμμής που ακολουθείται, ενώ ατυχής είναι η επιλογή του σκηνοθέτη να βάλει τον πρωταγωνιστή να μιλάει στην κάμερα απευθυνόμενος στους θεατές της ταινίας, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση μοιάζει περιττό και παράταιρο από το υπόλοιπο ύφος της βιογραφίας.
Το αξεπέραστο ταλέντο του Τζέιμς Μπράουν καταφέρνει να αποτυπώσει ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν, ο οποίος ανταποκρίνεται περίφημα σε έναν απαιτητικό ρόλο, κλέβοντας την παράσταση είτε βρίσκεται πάνω στη σκηνή βάζοντας φωτιά στο πάλκο, είτε κάτω από αυτήν, μεταφέροντας τον ιδιαίτερο ψυχικό κόσμο του χαρακτήρα που υποδύεται. Στους δεύτερους ρόλους ξεχωρίζουν οι Νταν Ακρόιντ, Νέλσαν Έλις και Βαϊόλα Ντέιβις, με την Οκτάβια Σπένσερ να εμφανίζεται ελάχιστα, τιμώντας ίσως τον σκηνοθέτη που της χάρισε Όσκαρ β` γυναικείας ερμηνείας για τις Υπηρέτριες.
Μια βιογραφία, πλούσια σε μουσική κι απαιτητικές χορευτικές φιγούρες, που προσπαθεί μέσα από ένα μωσαϊκό στιγμιοτύπων να μας συστήσει καλύτερα σε μια εκκεντρική προσωπικότητα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής κι έναν πρωταγωνιστή δυναμίτη, που μέσα από την αξιοπρόσεχτη ερμηνεία του καταφέρνει να σώσει αυτή τη βιογραφία από τυχόν παραφωνίες.
Βαθμολογία: