Παγκόσμιος Κίνδυνος: Geostorm
- Geostorm
- 2017
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ισπανικά, Καντονεζικά, Ρωσικά, Ινδικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Καταστροφής, Περιπέτεια
- 19 Οκτωβρίου 2017
Μετά από μια σειρά απροσδόκητων φυσικών καταστροφών που απειλούν τον πλανήτη, οι ηγέτες του κόσμου συνεργάζονται για να δημιουργηθεί ένα δίκτυο δορυφόρων ώστε να ελεγχθεί το παγκόσμιο κλίμα και να είναι όλοι ασφαλείς. Αλλά τώρα κάτι πάει στραβά, αφού το σύστημα προστασίας επιτίθεται στη Γη και έχουμε μια κούρσα χρόνου να αποκαλυφθεί η πηγή του κινδύνου, πριν μια θύελλα επικών διαστάσεων καταστρέψει τα πάντα, μαζί και την ανθρωπότητα.
Σκηνοθεσία:
Dean Devlin
Κύριοι Ρόλοι:
Gerard Butler … Jake Lawson
Jim Sturgess … Max Lawson
Abbie Cornish … Sarah Wilson
Ed Harris … Leonard Dekkom
Andy Garcia … πρόεδρος Andrew Palma
Richard Schiff … γερουσιαστής Thomas Cross
Alexandra Maria Lara … Ute Fassbinder
Robert Sheehan … Duncan Taylor
Eugenio Derbez … Al Hernandez
Adepero Oduye … Eni Adisa
Amr Waked … Ray Dussette
Daniel Wu … Cheng Long
Zazie Beetz … Dana
Talitha Eliana Bateman … Hannah Lawson
Mare Winningham … Δρ Cassandra Jennings
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Dean Devlin, Paul Guyot
Παραγωγή: Dean Devlin, David Ellison, Dana Goldberg
Μουσική: Lorne Balfe
Φωτογραφία: Roberto Schaefer
Μοντάζ: Chris Lebenzon, John Refoua, Ron Rosen
Σκηνικά: Kirk M. Petruccelli
Κοστούμια: Susan Matheson
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Geostorm
- Ελληνικός Τίτλος: Παγκόσμιος Κίνδυνος: Geostorm
Παραλειπόμενα
- Το σχέδιο παραδόθηκε από τη Skydance Media στην Paramount Pictures, με την οποία είχε μόνιμη συνεργασία, αλλά εκείνη προτίμησε να το προσπεράσει. Έτσι, η Warner Bros ανέλαβε την παραγωγή.
- Κάποιες σκηνές που αφορούν τη ΝΑΣΑ γυρίστηκαν σε πραγματικές εγκαταστάσεις της διαστημικής υπηρεσίας στη Νέα Ορλεάνη.
- Μετά από απογοητευτικές δοκιμαστικές προβολές τον Δεκέμβριο του 2015, ξεκίνησαν συμπληρωματικά γυρίσματα. Σε αυτά είχε άμεση ανάμειξη ο μεγαλοπαραγωγός Jerry Bruckheimer, που προστέθηκε στην ομάδα της παραγωγής, και ο σκηνοθέτης Danny Cannon. Τα γυρίσματα αυτά κράτησαν δύο βδομάδες και φόρτωσαν τον προϋπολογισμό με επιπλέον 15 εκατομμύρια δολάρια.
- Στην αρχική εκδοχή έπαιζε και η Katheryn Winnick τη μητέρα της Χάνα. Αλλά στα συμπληρωματικά γυρίσματα κόπηκε τελείως και αντικαταστάθηκε ως μικρός πλέον ρόλος από την Julia Denton.
- Παρότι μάζεψε 210 εκατομμύρια δολάρια από τα ταμεία, ο υψηλός του προϋπολογισμός των 120 έφερε απογοήτευση στην παραγωγή. Συνυπολογίζοντας τα έξοδα προώθησης, η Warner Bros. μέτρησε ζημιά 74 εκατομμυρίων δολαρίων.
- Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης
Έκδοση Κειμένου: 17/10/2017
Η ταινία καταστροφής έχει ρίζες από τις απαρχές κιόλας της ύπαρξης του κινηματογράφου, ωστόσο ωρίμασε για να μετεξελιχθεί σε αυτό που έχει γίνει σήμερα τη δεκαετία του ’70, με κλασικά δείγματα του είδους όπως “The Poseidon Adventure”, “The Towering Inferno” και λοιπά άλλα. Επειδή πρόκειται για σινεμά που στην ουσία του είναι ξεκάθαρα λαϊκό και μαζικό, στη δομή του πάντοτε θα έχει μια πλειάδα χαρακτήρων που αγγίζουν διάφορες ξεχωριστές μεγάλες κατηγορίες κοινού για να πετύχει η διαδικασία της ταύτισης του θεατή με αυτό που βλέπει στην οθόνη και τα κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα είναι συχνά διατυπωμένα με ένα όσο το δυνατόν πιο απλό, σαφή και ξεκάθαρο τρόπο ώστε να γίνουν εύληπτα και τις περισσότερες φορές αυτά τα μηνύματα εκφράζουν οικουμενικές αλήθειες που δύσκολα θα προκαλούσαν διχασμό απόψεων ανάμεσα στον πολύ κόσμο. Εν ολίγοις, δεν πρόκειται για μια κατηγορία που έχει ιδιαίτερο βάθος σκέψης, άρα είναι αρκετά περιορισμένη σε καλλιτεχνικό επίπεδο, με αυτό που να μένει στο τέλος της ημέρας να είναι οι σκηνές όπου τα ειδικά εφέ παρελαύνουν και αναπαριστούν μια εντυπωσιακή θεομηνία, δηλαδή καθαρά το οπτικό θέαμα. Η ουσία κανονικά του κάθε φιλμ, δηλαδή το σενάριο, γίνεται η γαρνιτούρα, και η γαρνιτούρα, οι σεκάνς που αποτελούν καθαρά επίδειξη τεχνικής και χρημάτων του προϋπολογισμού, η ουσία. Ακόμη και με αυτά τα όρια και τους κανόνες, αν γίνουν όλα σωστά, κάλλιστα μπορεί να δημιουργηθεί κάτι αξιόλογο σε αυτό το πεδίο.
Ο Dean Devlin έχει σκηνοθετήσει για την τηλεόραση, αλλά η κύρια προϋπηρεσία του είναι αυτή του παραγωγού και συχνότερα από ότι με οποιονδήποτε άλλον έχει συνεργαστεί, διόλου τυχαία, με το διαβόητο Roland Emmerich. Κι αν οι δημιουργίες του δεύτερου αποτελούν τον ορισμό της ανεγκέφαλης και τσαπατσούλικα γραμμένης περιπέτειας που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα διασώζεται από την ολοκληρωτική αποτυχία λόγω του εντυπωσιακού καταιγισμού εικόνων ολέθρου που θα τη συνοδεύει, το “Geostorm” καταφέρνει με τρομερή ευκολία να προκαλέσει συναισθήματα νοσταλγίας για αυτές. Με έναν Gerard Butler που καταφέρνει να υποδυθεί έναν τόσο γενόσημο και αδιάφορο πρωταγωνιστή με τη γνωστή υποκριτική υπερβολή του, ένα τσούρμο κακογραμμένων κι εκνευριστικών δεύτερων ρόλων (ειδική μνεία στην ιδιοφυή κόρη του Butler που μιλάει και συμπεριφέρεται σαν να είναι τουλάχιστον δέκα χρόνια μεγαλύτερη από την ηλικία της και το ζεύγος Jim Sturgess και Abbie Cornish που πάσχει από παντελή έλλειψη χημείας όπως φαίνεται και από την ψεύτικη μέσα στο γλυκανάλατο στοιχείο της αλληλεπίδραση μεταξύ τους) και δείχνοντας εντελώς φτηνιάρικο σαν παραγωγή παρά τα πάνω από εκατό εκατομμύρια δολάρια του προϋπολογισμού, το τελικό αποτέλεσμα είναι σαν να έχει φορτωθεί όλα τα στραβά του ιδιώματος, σχεδόν χωρίς τίποτα θετικό που να μπορεί να γλυκάνει την πίκρα κατά τη θέαση. Αν όλα αυτά συνοδεύονταν από αξιομνημόνευτες, αγωνιώδεις και καλοφτιαγμένες σκηνές δράσης, ίσως και το προϊόν αυτό να καταπινόταν πιο εύκολα, ο Devlin όμως φαίνεται να μην έχει μάθει ούτε τα βασικά από το σκηνοθέτη με τον οποίο έχει δουλέψει μαζί. Πρόκειται για άκρως ρουτινιάρικες σεκάνς, χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση, με τα εφέ να φαίνονται εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου για μια παραγωγή με τόσο υψηλό μπάτζετ. Ακόμη και το μήνυμα κατά της αμερικάνικης παντοκρατορίας που περνιέται έμμεσα μέσω των κινήτρων του κακού της ιστορίας που αποκαλύπτεται προς το τέλος πνίγεται σε αυτόν τον ωκεανό βαρεμάρας, ανοησίας και κλισέ.
Σε μια χρονιά που το μπλοκμπάστερ έχει δώσει αξιόλογα δείγματα με πολιτική σκέψη (“War for the Planet of the Apes”) κι αισθητική άποψη (“Atomic Blonde”), το “Geostorm” μοιάζει να μην αφουγκράζεται καμία από τις τάσεις που επικρατούν στο mainstream κινηματογράφο την τρέχουσα στιγμή ενώ ταυτόχρονα αποτυγχάνει να προσφέρει έστω τα βασικά. Ούτε καν μια αίσθηση της αυτοπαρωδίας που αναπτύσσεται όσο εξελίσσεται η πλοκή δεν είναι αρκετή για να διασώσει από το Βατερλό το έργο. Κρίμα και για τον Ed Harris μεταξύ άλλων…
Βαθμολογία: