Ο Γoυονγκ Τσι-Μινγκ είναι επαγγελματίας δολοφόνος. Δέχεται εντολές από μια μυστηριώδη γυναίκα, την “ατζέντισσα” του, η οποία είναι κρυφά ερωτευμένη μαζί του. Αυτή σε τακτικά διαστήματα καθαρίζει το σπίτι του, και παίρνει μαζί της τα σκουπίδια του για να τα εξετάσει και να μάθει όσο το δυνατό περισσότερα για τον χαρακτήρα και τις συνήθειες του. Η πράκτορας συχνά φαντασιώνεται ερωτικά τον Γoυονγκ Τσι-Μινγκ…

Σκηνοθεσία:

Kar-Wai Wong

Κύριοι Ρόλοι:

Leon Lai … Wong Chi-Ming

Michelle Reis … η ατζέντισσα

Takeshi Kaneshiro … He Zhiwu

Charlie Yeung … Charlie/Cherry

Karen Mok … πανκιό/ξανθιά/μωρό

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Kar-Wai Wong

Παραγωγή: Jeffrey Lau

Μουσική: Frankie Chan, Roel A. Garcia

Φωτογραφία: Christopher Doyle

Μοντάζ: William Chang, Ming Lam Wong

Σκηνικά: William Chang

Κοστούμια: William Chang

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Do Lok Tin Si
  • Ελληνικός Τίτλος: Έκπτωτοι Άγγελοι
  • Διεθνής Τίτλος: Fallen Angels
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Χαμένοι Άγγελοι [φεστιβάλ]

Κύριες Διακρίσεις

  • Βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου (Karen Mok), μουσικής και φωτογραφίας στα εθνικά βραβεία του Χονγκ Κονγκ. Υποψήφιο σε ακόμα 6 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και καλύτερης ταινίας.

Παραλειπόμενα

  • Το σενάριο του γράφτηκε για να αποτελεί το τρίτο κεφάλαιο του Chungking Express (1994). Επειδή όμως ο δημιουργός του αποφάσισε ότι θα πλάτειαζε πολύ την ταινία, το γύρισε εδώ ως αυτόνομο.
  • Ο Kar-Wai Wong αποφάσισε μαζί με τον φωτογράφο του, Christopher Doyle, να γυριστεί σχεδόν όλη η ταινία μέσα στο βράδυ, αλλά και να χρησιμοποιηθούν ακραία ευρυγώνιοι φακοί (9.8mm) με την κάμερα δίπλα στα πρόσωπα, για να αποδοθεί η αποκοπή τους από την πραγματικότητα γύρω τους.
  • Στη χώρα μας πρωτοπροβλήθηκε το 2003 στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, και έπρεπε να έρθει το 2010 για να πάρει διανομή.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Κρίσιμη είναι η χρήση του κομματιού Forget Him με τη φωνή της Shirley Kwan, και όχι με την ορίτζιναλ της Teresa Teng. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σύγχρονα τραγούδια της Καντόνας που χρησιμοποίησε ποτέ ο Kar-Wai Wong.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 23/4/2010

Ο Kar Wai συνεχίζει να περιπλανιέται στη νύχτα του Χονγκ Κονγκ, κι αποδεικνύει πως είναι αυτός που μπορεί να την περπατήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια. Μετά κι από το Chungking Express, γίνεται ακόμα πιο σαφές πως δεν «ψαρώνει» με τις ακρότητες του σκοταδιού, ούτε τις κοιτάει με δέος. Το έργο του παρόλα αυτά δεν χάνει πόντους από τη φιλοσοφία του ποιητή απέναντι στο σύνολο του έργου του, αλλά επειδή δεν μπορεί να συνδυάσει την τεχνική με την ουσία του. Η συνέχεια του Chungking δεν είναι Chungking…

Ο κινέζος δημιουργός κάνει ακόμα μια πρόβα φόρμας, παίζοντας με χρωματισμούς και πλάνα. Μέσα σε αυτό το παιχνίδι, αναπτύσσει διαφορετικούς χαρακτήρες, σχετικά ασύνδετους μεταξύ τους και κυρίως από διαφορετικές επιρροές. Ο David Lynch θα συναντήσει τους αδελφούς Coen κι αυτοί θα έρθουν κοντά στον John Woo. Μαζί, ο ρομαντισμός λοξοκοιτάει το αστυνομικό θρίλερ κι αυτά τα δύο βλέπουν την μπουρλέσκ κωμωδία. Πώς τα ενώνει αυτά ο δημιουργός; Κάπως άτσαλα, χωρίς να χάνει όμως και τη συνολική του γοητεία. Ο φορμαλισμός υπερβαίνει της όποιας πλοκής, και οι χαρακτήρες καταλήγουν να μένουν μετέωροι στη μοίρα τους. Θα μου πείτε, αυτός δεν είναι ο νόμος της νύχτας; Σίγουρα ναι, αλλά αυτός δεν αποτυπώνεται εύκολα σε ταινία μυθοπλασίας…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.