Σχέδιο Απόδρασης 2: Άδης
- Escape Plan 2: Hades
- 2018
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Δράσης, Θρίλερ
- 12 Ιουλίου 2018
Ο Ρέι Μπρέσλιν είναι αρχηγός μιας επίλεκτης ομάδας ειδικών ασφαλείας που εκπαιδεύεται στην τέχνη της δραπέτευσης από τις πιο αδιαπέραστες φυλακές του κόσμου. Όταν ο πιο αξιόπιστος πράκτοράς του, Σου Ρεν, πέφτει θύμα απαγωγής και εξαφανίζεται μέσα στην πιο περίτεχνη φυλακή που κατασκευάστηκε ποτέ, ο Ρέι πρέπει να κάνει τα πάντα για να τον εντοπίσει.
Σκηνοθεσία:
Steven C. Miller
Κύριοι Ρόλοι:
Sylvester Stallone … Ray Breslin
Dave Bautista … Trent DeRosa
Xiaoming Huang … Shu Ren
Jaime King … Abigail Ross
50 Cent … Hush
Jesse Metcalfe … Lucas ‘Luke’ Graves
Wes Chatham … Jaspar Kimbral
Titus Welliver … Gregor Faust
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Miles Chapman
Παραγωγή: Robbie Brenner, Mark Canton, Randall Emmett, George Furla, Qiu Jie, Zack Schiller, Su Xing
Μουσική: The Newton Brothers
Φωτογραφία: Brandon Cox
Μοντάζ: Carsten Kurpanek, Vincent Tabaillon
Σκηνικά: Niko Vilaivongs
Κοστούμια: Bonnie Stauch
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Escape Plan 2: Hades
- Ελληνικός Τίτλος: Σχέδιο Απόδρασης 2: Άδης
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Σχέδιο Απόδρασης (2013)
- Προσωπική Υπόθεση: Σχέδιο Απόδρασης (2019)
Σεναριακή Πηγή
- Στόρι (χαρακτήρες): Σχέδιο Απόδρασης του Miles Chapman.
Παραλειπόμενα
- Στις ΗΠΑ, η ταινία βγήκε κατευθείαν για το Home Cinema.
- Η ταινία γυρίστηκε μέσα σε 20 ημέρες.
- Παρότι αναγράφεται ως ο κεντρικός πρωταγωνιστής, ο Sylvester Stallone εμφανίζεται μονάχα για 15 λεπτά.
- Παρά την κριτική και εμπορική αποτυχία (κέρδη 16,1 εκατομμύρια δολάρια, με μπάτζετ 20), ανακοινώθηκε άμεσα ένα ακόμα σίκουελ.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 25/6/2018
Το πρώτο Σχέδιο Απόδρασης ήταν μια ενδιαφέρουσα ταινία. Είχε μια καλή κεντρική ιδέα, είχε καλές ερμηνείες και καλή διαχείριση του υλικού από τον σκηνοθέτη, Μίκαελ Χάφστρομ, ο οποίος φρόντισε να παραδώσει περισσότερο ένα θρίλερ απόδρασης παρά μια ταινία δράσης, έχοντας ωστόσο δύο τεράστιους αστέρες των ταινιών δράσης στο καστ του. Οι Σταλόνε και Σβαρτζενέγκερ συμπρωταγωνιστούν, ενώ ο Τζιμ Καβίζελ στο ρόλο του κακού δεν ήταν… κακός! Η συνέχεια αυτού του αξιοπρεπούς φιλμ ήρθε φέτος και δυστυχώς η αξιοπρέπεια πήγε περίπατο.
Ο Ρέι Μπρέσλιν επιστρέφει στη δράση και τώρα πρέπει να βοηθήσει ένα μέλος της ομάδας του να αποδράσει από μια φυλακή υψίστης ασφαλείας. Επιπρόσθετη δυσκολία ο εξαιρετικά προηγμένος τεχνολογικός εξοπλισμός που χρησιμοποιεί η φυλακή για να ελέγχει τους κρατούμενους.
Διαφορετικός σκηνοθέτης σε αυτό το δεύτερο φιλμ και διαφορετική προσέγγιση. Εδώ επιλέγεται το γρήγορο έως βιαστικό μοντάζ, η συνεχής κίνηση της κάμερας που όμως εδώ χρησιμοποιείται με λάθος τρόπο και αντί για ένταση στο θεατή προκαλεί εκνευρισμό ενώ η ταινία είναι πλέον περισσότερο μια ταινία δράσης παρά μια περιπέτεια φυλακών με στοιχεία θρίλερ. Αυτή η ταινία δράσης όμως δεν έχει καλά στοιχεία και πέρα από μια-δυο στιγμές δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό στο θεατή. Δεν είναι διασκεδαστικό, δεν είναι αγωνιώδες, δεν είναι ούτε θεαματικό σε στιγμές που θα μπορούσε να είναι, όπως είναι αυτές των σκηνών μάχης σώμα με σώμα που φαίνεται να μπορεί να χειριστεί λίγο καλύτερα ο σκηνοθέτης, Στίβεν Σ. Μίλερ. Ο Μίλερ είναι ο σκηνοθέτης μερικών από τις τελευταίες ταινίες που πρωταγωνίστησε ο Μπρους Γουίλις, όπως το First Kill, το Extraction και το Marauders, ασήμαντες περιπέτειες που φέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που σημαδεύουν και αυτό το φιλμ.
Από πλευράς ερμηνειών, για να κατανοήσετε το πόσο κακή είναι η απόδοση όλων των ηθοποιών, φανταστείτε ότι πριν δω το φιλμ δεν περίμενα τίποτα μα τίποτα ιδιαίτερο και παρ’όλα αυτά απογοητεύτηκα. Οι Σταλόνε και Μπατίστα που προβάλλονται ως οι πρωταγωνιστές της ταινίας στην ουσία έχουν πολύ μικρή συμμετοχή. Ο πρώτος περνά την ώρα του πίσω από ένα γραφείο όπου αναλύει καταστάσεις και μόνο στο τέλος μπαίνει ενεργά στη δράση ενώ ο δεύτερος έχει μόνο δύο σκηνές στην ταινία. Πιο πολύ το φιλμ επικεντρώνεται στη νεαρή ομάδα του Μπρέσλιν και στον Κινέζο σταρ, Σιαόμινγκ Χουάνγκ, ο οποίος είναι ίσως αυτός που μπορούμε να ονομάσουμε πρωταγωνιστή, καθώς έχει το μεγαλύτερο χρόνο στην οθόνη, αφού η ταινία ουσιαστικά ποντάρει στην Κινεζική αγορά. Στην Αμερική περνάει κατευθείαν στο VOD και στις streaming υπηρεσίες. Κινηματογραφική διανομή εκτός από την Κίνα, βρήκε μόνο σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες ακόμα, όπως η δικιά μας.
Τριλογία θα έχουμε και στην περίπτωση του Escape Plan, κάτι που φαίνεται και από την εξέλιξη αυτού του δεύτερου φιλμ. Προσωπικά, παρότι φίλος του Σταλόνε, δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για τη συνέχεια της ιστορίας του Ρέι Μπρέσλιν. Η πρώτη ταινία με ώθησε να δω και τη συνέχεια αλλά η συνέχεια απομακρύνει το ενδεχόμενο να παρακολουθήσω το τρίτο μέρος, ή τουλάχιστον με αφήνει αδιάφορο το άκουσμα του τρίτου μέρους που έρχεται μάλλον σε ένα χρόνο από τώρα. Για κατανάλωση στο σπίτι, αυτή η συνέχεια του Σχεδίου Απόδρασης, ίσως έχει ένα κάποιο λόγο ύπαρξης, αλλά κινηματογραφικά δεν έχει να προσφέρει τίποτα. Σε περίπτωση πάντως που θέλετε να δώσετε μια ευκαιρία, στις 5 Ιουλίου κυκλοφορεί σε κινηματογράφους της χώρας μας.
Βαθμολογία: