Μόλις μετακόμισε στα προάστια της Μασαχουσέτης η οικογένεια Χολ, και ήδη έχει αναστατώσει με τα καμώματα της την ηρεμία των κατοίκων της περιοχής. Ο λόγος είναι πως ο πάτερ φαμίλιας Μπάντι, ένας πολυλογάς πωλητής αυτοκινήτων, επιζητώντας να πραγματοποιήσει επιτέλους στη ζωή του κάτι μεγαλεπήβολο, θα θελήσει να στολίσει το σπίτι του με τόσα πολλά χριστουγεννιάτικα λαμπάκια, ώστε να γίνει ορατό από το διάστημα. Σχέδιο που δεν αρέσει διόλου στον φιλήσυχο γείτονα του, τον Στιβ Φιντς, έναν μη μου άπτου οφθαλμίατρο που θα κινήσει γη και ουρανό για να οδηγήσει τη φιλοδοξία του Μπάντι στην αποτυχία.

Σκηνοθεσία:

John Whitesell

Κύριοι Ρόλοι:

Danny DeVito … Buddy Hall

Matthew Broderick … Steve Finch

Kristin Davis … Kelly Finch

Kristin Chenoweth … Tia Hall

Alia Shawkat … Madison Finch

Dylan Blue … Carter Finch

Kelly Aldridge … Ashley Hall

Sabrina Aldridge … Emily Hall

Jorge Garcia … Wallace

Fred Armisen … Gustave

Lochlyn Munro … Ted Beckham

Kal Penn … Amit Sayid

Sean O’Bryan … δήμαρχος Young

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Matt Corman, Chris Ord, Don Rhymer

Παραγωγή: Michael Costigan, Arnon Milchan, John Whitesell

Μουσική: George S. Clinton

Φωτογραφία: Mark Irwin

Μοντάζ: Paul Hirsch, James Start

Σκηνικά: Bill Brzeski

Κοστούμια: Carol Ramsey

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Deck the Halls
  • Ελληνικός Τίτλος: Χριστούγεννα στην Πρίζα

Παραλειπόμενα

  • Αρχικά ήταν να τιτλοφορηθεί All Lit Up.
  • Για την παραγωγή χρησιμοποιήθηκαν 14.300 αληθινά λαμπάκια, και καταναλώθηκαν μονάχα 7.150 βατ, λόγω της χρήσης LED.
  • Έβγαλε από τα ταμεία λιγότερα από όσα κόστισε. Το μπάτζετ ήταν στα 51 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα στα 46,8.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 27/12/2023

Είναι από τις ταινίες που ακόμα κι αν η κριτική έχει «κατσαδιάσει», είσαι σίγουρος πως θα αποτελέσει μια ευχάριστη θέαση για τις ημέρες των Χριστουγέννων. Η αλήθεια είναι πως από x-mas κλίμα μια χαρά πάει με τόσα λαμπάκια, αλλά επίσης είναι από τις ατυχέστερες περιπτώσεις που καλύπτουν παρόμοιες προσδοκίες.

Ο Danny DeVito είναι ο γνωστός αγαπητός DeVito, και από την άλλη ο Matthew Broderick είναι ο γνωστός μετριότατος Broderick που μετά τον Φέρις Μπιούλερ ποτέ δεν ανταποκρίθηκε στον στιγμιαίο ντόρο του (ώρες-ώρες νομίζεις ότι σε κοροϊδεύει). Οι δυο τους οπτικά έχουν χημεία, αλλά επί της ταινίας φαντάζει σαν να παίζει ο καθένας σε διαφορετική. Σε αυτό βέβαια φταίει το σενάριο, αφού οι χαρακτήρες δεν ακολουθούν κάποια γραμμική πορεία λογικής, και ελίσσονται από την ακραία αντίδραση στην τρυφερότητα δίχως οι πράξεις τους εντέλει να σημαίνουν κάτι, ακόμα και οι ακραίες.

Πάνω σε αυτό το τελευταίο κρύβεται και το μέγα πρόβλημα του φιλμ. Η έλλειψη ρυθμού παράγεται από την έλλειψη ορθής ψυχολογίας των ηρώων, αφού κανείς «εκεί ψηλά» στην παραγωγή δεν έχει αποφασίσει αν θέλει μια καθαρή κωμωδία ή μια εορταστική ταινία με μήνυμα. Το περίβλημα φωνάζει για κάτι του στιλ Γκρίσγουολντ, αλλά η πράξη εμπεριέχει τόσες συναισθηματικές παύσεις, που μόνο σε τηλεταινία επιτρέπονται. Κι ενώ κανείς δεν ήθελε με το ζόρι κάτι παραπάνω από ένα ξέφρενο φινάλε ακόμα και κλισέ, το ότι ούτε αυτό έρχεται με εξαίρεση το κλισέ σε χαλαρώνει και σου δίνει την ευκαιρία να συνειδητοποιήσεις το ότι έχασες τον χρόνο σου.

Βέβαια όλο αυτό δεν χρειάζεται να το ρίξεις στο σενάριο, μια και στη σκηνοθετική καρέκλα κάθεται ένας φερέγγυα αποτυχημένος John Whitesell, που το ότι του έδωσαν μπάτζετ 51 εκατομμυρίων δολαρίων να διαχειριστεί είναι από τα λάθη που πληρώνονται. Κρατάμε λοιπόν, αν την πατήσαμε, ελάχιστα στιγμιότυπα που γελάς με το ζόρι μια και το σηκώνει το κλίμα, και αναζητάς μια καλή εορταστική κωμωδία για να φτιάξει η διάθεση σου που εδώ δέχτηκε πλήγμα.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *