Ένα συνεχώς αυξανόμενο έθνος γενετικά εξελιγμένων πιθήκων, με επικεφαλής τον περιβόητο Καίσαρα, απειλείται από μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι κατάφεραν να επιζήσουν από έναν θανατηφόρο ιό που σάρωσε τα πάντα μία δεκαετία πριν. Παρότι αρχικά τα δύο στρατόπεδο δείχνουν διατεθειμένα να συζήσουν σε συνθήκες ειρήνης, στην πορεία αναγκάζονται να συγκρουστούν αμετάκλητα, προκειμένου να αναδειχθεί μονάχα ένας νικητής και απόλυτος κυρίαρχος του πλανήτη Γη, εκτοπίζοντας πλήρως το αντίπαλο είδος.

Σκηνοθεσία:

Matt Reeves

Κύριοι Ρόλοι:

Andy Serkis … Caesar

Jason Clarke … Malcolm

Gary Oldman … Dreyfus

Keri Russell … Ellie

Toby Kebbell … Koba

Kodi Smit-McPhee … Alexander

Kirk Acevedo … Carver

Judy Greer … Cornelia

Nick Thurston … Blue Eyes

Terry Notary … Rocket

Karin Konoval … Maurice

Keir O’Donnell … Finney

Kevin Rankin … McVeigh

James Franco … Will Rodman (αρχείο)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Mark Bomback, Rick Jaffa, Amanda Silver

Παραγωγή: Peter Chernin, Dylan Clark, Rick Jaffa, Amanda Silver

Μουσική: Michael Giacchino

Φωτογραφία: Michael Seresin

Μοντάζ: William Hoy, Stan Salfas

Σκηνικά: James Chinlund

Κοστούμια: Melissa Bruning

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Dawn of the Planet of the Apes
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ ειδικών εφέ.
  • Υποψήφιο για Bafta ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Σίκουελ του reboot Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση, που τοποθετείται χρονικά 10 χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας. Δεν ήταν αποφασισμένο εξαρχής να γίνει κι αυτό σειρά, αλλά άμεσα με την κυκλοφορία του πρώτου μέρους είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις. Η επίσημη ανακοίνωση έγινε τον Μάιο του 2012.
  • Ενώ ο Rupert Wyatt ήταν ο πρώτος που είχε αναφέρει την πιθανή συνέχιση του franchise, αντικαταστάθηκε επειδή δεν συμφωνούσε με τα χρονοδιαγράμματα του στούντιο.
  • Ο Matt Reeves άφησε στην άκρη ένα σχέδιο για νέα ταινία πάνω στην cult σειρά Twilight Zone, ώστε να αναλάβει αυτό. Υποψήφιοι μαζί του ήταν οι: Jeff Nichols, Guillermo del Toro, Juan Carlos Fresnadillo, J.A. Bayona και J. Blakeson.
  • Ο James Franco απάντησε στις εικασίες περί επιστροφής του ότι ήταν αδύνατες από τη στιγμή που είχε αποχωρήσει ο Wyatt.
  • Η Weta Digital προέβη σε εκτεταμένη χρήση ψηφιακών εφέ, αλλά πάντα σε συνδυασμό με motion capture.
  • Η 20th Century Fox και η Vice Media συνεργάστηκαν για τη δημιουργία τριών online μικρού μήκους ταινιών, όπου εξιστορούνταν γεγονότα ανάμεσα στην πρώτη και αυτή την ταινία. Με την ίδια περίοδο ασχολήθηκε και το μυθιστόρημα Dawn of the Planet of the Apes: Firestorm από την Titan Books.
  • Σπουδαία πορεία στα ταμεία, με έσοδα 710,6 εκατομμύρια δολάρια, αλλά και υψηλό κόστος (170).
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη. Ήταν ο πρώτος Πλανήτης των Πιθήκων που βγήκε ποτέ τρισδιάστατος.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/10/2017

Παρότι η ταινία του Matt Reeves έχει τόσα καλά στοιχεία, πάλι δεν γίνεται η ουσιαστική διαφορά (είναι, μάλιστα, κατά κάτι κατώτερη του πρώτου μέρους). Από τη μία δουλεύεται πολύ καλά ο χαρακτήρας του Σίζαρ, ενώ θέματα ηθικής αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και στιβαρότητα. Από την άλλη, όμως, το έργο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα παραδοσιακής μορφής γουέστερν με ινδιάνους με σχηματικούς χαρακτήρες, κι αυτό επικαλυμμένο με τα σύγχρονα πρότυπα που επιτάσσουν οι μεγάλες εταιρίες του Χόλιγουντ. Η προσπάθεια για κάτι δημιουργικό κοντράρει πάνω στην ευκολία της γραφής του σεναρίου, που ακολουθάει την πλέον κλισέ μορφή ενός block-buster. Κάποιες φράσεις προσδίδουν κύρος, αλλά επί της πλοκής, ό,τι παρακολουθούμε είναι απόλυτα προβλέψιμο και εντός συνταγής. Μάλιστα, επειδή η ταινία δεν εξαντλεί τα ψηφιακά εφέ της (προς τιμή της αλλά προς απογοήτευση ενός φιλοθεάμον κοινού), πέρα από την επεξεργασμένη ως φυσική την παρουσία των πιθήκων, αυτό το σεναριακό πισωγύρισμα γίνεται απανταχού φανερό.

Η ταινία, πάλι, κουβαλάει πολλούς κωδικούς «κοινού», δηλαδή επενδύει έγκυρα πάνω στην έννοια της διαφορετικότητας, βγάζοντας και σωστά συμπεράσματα, κι εύκολα γίνεται αγαπητή από τη μάζα που έχει βαρεθεί τους ασπρόμαυρους πολέμους καλών-κακών. Μα αυτό, βέβαια, ούτε κάτι νέο δεν είναι, ούτε ακούγεται διαφορετικότερα από τόσες και τόσες άλλες ταινίες στην κινηματογραφική ιστορία. Εύκολα κανείς θα μπορούσε να υποθέσει ότι είναι ένα εμπορικό τρικ, μια και πάντα πιάνει στην ψυχολογία της μάζας (ευτυχώς, φυσικά, για το καλό όλων μας). Ερμηνευτικά, δε, οι πίθηκοι είναι σαν να ερμηνεύουν στο Μπρόντγουεϊ, ενώ οι άνθρωποι είναι σκάλες και σκάλες πίσω.

Κανείς δεν θα χάσει παρακολουθώντας το δεύτερο κεφάλαιο της εκ νέου αναβίωσης των Πιθήκων. Απλά η ταινία είναι υποταγμένη στον εύκολο τρόπο που αναπτύσσεται η πλοκή της, που ποτέ δεν απογειώνεται όπως θα ήταν το πεπρωμένο της: ως ένα έπος συνδυασμού δράσης και μηνύματος.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *