Ο Νταν Μπερνς είναι αφοσιωμένος στις τρεις κόρες του, τις οποίες μεγαλώνει μόνος. Η δουλειά του είναι να γράφει μια δημοφιλή στήλη όπου προσφέρει συμβουλές. Η οικογένειά του οργανώνει επανασύνδεση σε ένα παραθαλάσσιο σπίτι, κι εκεί γνωρίζει τη Μαρί, τη γυναίκα των ονείρων του. Η Μαρί είναι όμορφη, έξυπνη, αστεία και… κοπέλα του αδερφού του. Τι γίνεται όταν ένας άντρας που έχει όλες τις απαντήσεις, ανακαλύπτει πως στον έρωτα δεν ξέρει τι του γίνεται;

Σκηνοθεσία:

Peter Hedges

Κύριοι Ρόλοι:

Steve Carell … Dan Burns

Juliette Binoche … Marie Diamond

Dane Cook … Mitch Burns

John Mahoney … John ‘Poppy’ Burns

Marlene Lawston … Lilly Burns

Alison Pill … Jane Burns

Dianne Wiest … Nana Burns

Norbert Leo Butz … Clay Burns

Jessica Hecht … Amy Burns

Amy Ryan … Eileen Burns

Frank Wood … Howard Wilson

Emily Blunt … Δρ Ruthie ‘Pigface’ Draper

Amy Landecker … Cindy Lamson

CJ Adams … Elliot Burns

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Pierce Gardner, Peter Hedges

Παραγωγή: Brad Epstein, Jon Shestack

Μουσική: Sondre Lerche

Φωτογραφία: Lawrence Sher

Μοντάζ: Sarah Flack

Σκηνικά: Sarah Knowles

Κοστούμια: Alix Friedberg

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Dan in Real Life

Ελληνικός Τίτλος: Ο Νταν Έφαγε Κόλλημα

Παραλειπόμενα

  • Ο 10χρονος εδώ Lucas Hedges κάνει κινηματογραφικό ντεμπούτο ως παρτενέρ της μικρής Λίλι.
  • Το στόρι βασίζεται κατά μεγάλο του μέρος σε προσωπικά βιώματα του Pierce Gardner.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 15/12/2007

Πόσο πια μπορούμε να διαφωνούμε με αυτή την εικόνα που κατά κόρον μας προσφέρουν οι Αμερικανοί στις ταινίες τους; Γιατί να μας ενοχλεί που το οικογενειακό πρότυπο αποκτά ιδεατή αξία και αντικείμενο προς παράδειγμα; Η απάντηση είναι διττή και έχει ως εξής: όταν ο κορμός είναι τόσο συμβατικός, τότε και η ταινία δε μπορεί να πάει παραπέρα, να απογειωθεί, κυρίως όταν μιλάμε για κωμωδία. Δεύτερον και κυριότερο, αυτό που εκεί ονομάζεται αμερικανικό όνειρο… πωλείται. Δηλαδή, η εικόνα της οικογενειακής τελειότητας ανταποκρίνεται στην εικόνα που θέλει η υπερδύναμη να περάσει στον υπόλοιπο κόσμο: της τέλειας κοινωνίας κατ’ ουσία. Και αν το σύνολο αυτής της χώρας ζούσε με αυτές τις συνθήκες ή αν απλά η αυθυπαρξία της οικογένειας εξοικονομούσε και ευτυχία, τότε γιατί όχι. Αλλά όλοι οι νοήμονες άνθρωποι ξέρουμε πως και τα δύο δεν ισχύουν και έτσι απλά καλούμαστε να συγχωρήσουμε την προβολή του αμερικανικού ονείρου, αλλά όχι και να την «καταπιούμε».

Αυτά θα μπορούσαν ακόμα και να αρκούν για μια επιτομή της ελαφριάς κωμωδίας και του αμερικανικού ονείρου, ταυτόχρονα, χωρίς καμία διάθεση για σάτιρα. Από εκεί και πέρα, υπάρχει καλός ρυθμός και ελάχιστα σκαμπανεβάσματα στη διανομή των αστείων, ενώ το ρομάντζο δεν επιβάλλεται της κωμικής ατμόσφαιρας. Δεν υπάρχει όμως ουσιαστική κορύφωση, το έργο κινείται σαν ένα μονοδιάστατο ανέκδοτο, που δεν θα εμβαθύνει πουθενά, ούτε καν στα ερωτικά αισθήματα των δύο ηρώων. Ομαδικά οι ερμηνείες είναι συμπαθητικές, αν και η Juliette Binoche είναι πολύ πιο προσαρμοσμένη στην αμερικανική κατάσταση από όσο θα θέλαμε, και είναι πολλοί οι χαρακτήρες για να τραβήξουν την προσοχή αυτόνομα.

Αν είστε άνθρωπος που κρύβει τα συναισθήματα του ή λάτρης της οικογενειακής θαλπωρής, ίσως και να το βρείτε απόλυτα διασκεδαστικό, ίσως πάλι και να συγκινηθείτε. Έτσι κι αλλιώς, η υποκειμενικότητα γυρίζει τον πλανήτη και όχι η αντικειμενικότητα…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

21 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.