Καλώς ήρθατε στην πόλη Κεχόε, η θερμοκρασία είναι 10 βαθμοί υπό το μηδέν, και συνεχώς κατεβαίνει σε αυτό το γκλαμουράτο χειμερινό θέρετρο στα Βραχώδη Όρη. Η τοπική αστυνομία συνήθως δεν έχει δουλειά, μέχρι την ημέρα που ο γιος του Νελς, ενός ταπεινού οδηγού εκχιονιστικού μηχανήματος του δήμου, δολοφονείται ύστερα από εντολή του “Βίκινγκ”, του τοπικού βαρόνου των ναρκωτικών. Οργισμένος και εξοπλισμένος με βαριά μηχανήματα, ο Νελς αποφασίζει να εξολοθρεύσει το καρτέλ ξεπαστρεύοντας ένα-ένα τα μέλη του, αλλά το μόνο που γνωρίζει από φόνους είναι ό,τι έχει διαβάσει από αστυνομικά μυθιστορήματα. Καθώς τα πτώματα στοιβάζονται, ένας πόλεμος ξεσπά μεταξύ του βαρόνου των ναρκωτικών “Βίκινγκ” και του αρχιμαφιόζου “ Λευκού Ταύρου”, και οι πλαγιές της μικρής πόλης από ολόλευκες βάφονται κόκκινες.

Σκηνοθεσία:

Hans Petter Moland

Κύριοι Ρόλοι:

Liam Neeson … Nelson ‘Nels’ Coxman

Laura Dern … Grace Coxman

Emmy Rossum … ντετέκτιβ Kim Dash

Tom Bateman … Viking

William Forsythe … Brock ‘Wingman’ Coxman

Michael Eklund … Speedo

John Doman … Gip

Julia Jones … Aya

Domenick Lombardozzi … Mustang

Raoul Max Trujillo … Thorpe

David O’Hara … Sly

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Frank Baldwin

Παραγωγή: Finn Gjerdrum, Stein B. Kvae, Michael Shamberg, Ameet Shukla

Μουσική: George Fenton

Φωτογραφία: Philip Ogaard

Μοντάζ: Nicolaj Monberg

Σκηνικά: Jorgen Stangebye Larsen

Κοστούμια: Anne Pedersen

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Cold Pursuit

Ελληνικός Τίτλος: Ψυχρή Καταδίωξη

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Με Σειρά Εξαφάνισης (2014)

Σεναριακή Πηγή

Παραλειπόμενα

  • Ο Liam Neeson δήλωσε ότι αυτή είναι η τελευταία φορά που παίζει σε ταινία δράσης.
  • Ο Καναδάς αρνήθηκε στην παραγωγή τα γυρίσματα στο εθνικό πάρκο Μπανφ. Η εξήγηση που δόθηκε ήταν ότι δεν ενέκριναν ότι ο ένας κακός της ιστορίας είναι αβοριγίνος Καναδός. Ακόμα και ο ίδιος ο ηθοποιός, ο δημοφιλής αβιριγίνος καναδός Tom Jackson, δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την απόφαση.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Πάρις Μνηματίδης 

Έκδοση Κειμένου: 7/2/2019

Το αυθεντικό «Με Σειρά Εξαφάνισης» συγκαταλέγεται στις πολλές ευχάριστες κινηματογραφικές εκπλήξεις που έχουν ξεπεταχτεί από τη Νορβηγία την τελευταία δεκαετία. Ένα άσχημο ριμέικ θα άφηνε μια πικρή γεύση στην ανάμνηση του συγκεκριμένου φιλμ και από αυτήν την άποψη η επιλογή του να βρεθεί στο σκηνοθετικό τιμόνι και πάλι ο Hans Petter Moland ώστε να διατηρηθεί το πνεύμα του πρωτότυπου είναι ολόσωστη. Εδώ συμβαίνει κάτι που λειτουργεί αμφίδρομα: πρόκειται για μια πιστή αναπαραγωγή της ταινίας στην οποία βασίζεται με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, ο κορμός της ιστορίας ουσιαστικά παραμένει ολόιδιος. Από τη μία είναι ευχάριστο να βλέπει κανείς μια ως επί το πλείστον αμερικάνικη παραγωγή να ακολουθεί το μονοπάτι μιας ιδιοσυγκρασιακής μαύρης κωμωδίας, κοενικής σε σύλληψη αλλά με ένα ολοφάνερα σκανδιναβικό φίλτρο. Από την άλλη, η οδός της «φωτοτυπίας» όταν αποφασίζεται η επανανάγνωση ενός προϋπάρχοντος φιλμ παραείναι ασφαλής καλλιτεχνικά και περιέχει τον κίνδυνο να χαρακτηριστεί η καινούρια εκδοχή ως περιττή λόγω υπερβολικής ομοιότητας. Αν και η «Ψυχρή Καταδίωξη» φλερτάρει επικίνδυνα με αυτόν τον χαρακτηρισμό, ο σκηνοθέτης της επιφυλάσσει κάποιες ενδιαφέρουσες παραλλαγές που κάνουν το τελικό αποτέλεσμα να έχει μια δική του ταυτότητα και να μην εξαρτάται πλήρως από τον προκάτοχό του, με πιο ουσιαστικό το εύρημα να αλλάξει η εθνοτική ταυτότητα του κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών που ανταγωνίζεται το επικρατόν σε ινδιάνικη παρέχοντας ένα εξαιρετικά εύστοχο κοινωνικό σχόλιο που απουσίαζε από την πρωτότυπη ταινία. Άλλες πινελιές όπως ο χαρακτήρας της Emmy Rossum που μοιάζει να αποκτά σημασία από το πουθενά κρίνονται ως λιγότερο επιτυχημένες.

Το ύφος γενικότερα που ακολουθείται είναι ελαφρώς αβέβαιο: στο ξεκίνημα μοιάζει να έχει επηρεαστεί από τη σφραγίδα «ταινία δράσης με τον Liam Neeson» ακολουθώντας έναν πιο σοβαροφανή και χολιγουντιανό δρόμο μέχρι να πάρει από ένα σημείο κι έπειτα το πάνω χέρι το μαύρο χιούμορ καταλήγοντας να είναι ένα πιστό ριμέικ όχι μόνο ως προς την ιστορία αλλά και ως προς τον τόνο. Συγκριτικά πάντως χάνει ελαφρώς σε σχέση με τον πρώτο διδάξαντα επειδή οι κωμικές στιγμές είναι πιο έντονα υπογραμμισμένες ελέω και του κοινού στο οποίο απευθύνεται (τρανταχτό παράδειγμα η σκηνή στο ταξί στην οποία ακούγεται το «Barbie Girl» των Aqua), τη στιγμή που στην προηγηθείσα χρονικά ταινία ήταν πιο υπόγειες και για αυτό πιο ιδιαίτερες και ξεχωριστές. Απρόσμενα, αυτό που επιτυγχάνεται εδώ σε μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με το «Με Σειρά Εξαφάνισης» είναι μια πιο στιβαρή και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σκηνοθεσία. Ο Moland εδώ φαίνεται να έχει μια καλύτερη γνώση του μέσου και περισσότερη σιγουριά στο πως θα στήσει το σύμπαν του, έχει αποκτήσει τον αέρα ενός πιο ώριμου κινηματογραφιστή που αν τον είχε όταν γύριζε την ταινία που ενέπνευσε αυτήν τη διασκευή θα παρέδιδε κάτι ακόμη πιο δυνατό.

Πολύ «ψωμί» έχει και η ερμηνευτική κόντρα που δημιουργείται εδώ μεταξύ Neeson και Skarsgard. Αμφότεροι διακρίνονται από μια στωικότητα και μια εσωστρέφεια που υπάρχει στις ερμηνείες τους ακόμη και όταν υπερβαίνουν αυτήν την κατάσταση. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι ο πρώτος ενεργεί υπό τη σκιά του τύπου του ήρωα δράσης που έχει καθιερώσει από την «Αρπαγή» και ύστερα, πότε ακολουθώντας τα βήματά του και πότε ανατρέποντας τη συνταγή του σε ένα χαριτωμένο παιχνίδι με τις προσδοκίες του θεατή που διεκπεραιώνεται με τις ευλογίες του σκηνοθέτη. Με κάποιες σαρκαστικές αναφορές στην πολιτική ορθότητα να προστίθενται στο μείγμα, το σύνολο καταφέρνει να είναι μια επανεκτέλεση με δική της άποψη, αν και δεν γίνεται παρά να φανταστεί κάποιος με δεδομένη τη φόρμα του δημιουργού του πόσο ανώτερο θα ήταν αν προσπαθούσε διατηρώντας την ατμόσφαιρα του αυθεντικού να πάρει διαφορετικές διαδρομές από άποψη πλοκής. Έστω κι έτσι, το αποτέλεσμα βλέπεται με ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος και αν παρακινήσει μια μερίδα του κοινού που δεν είχε προσέξει τη στιγμή της κυκλοφορίας της τη δημιουργία στην οποία βασίστηκε αυτό το ριμέικ να την ανακαλύψει τόσο το καλύτερο.

Βαθμολογία:


>>>>>>>>> Συνολικές Επισκέψεις: 219 || Επισκέψεις Βδομάδας: 3

Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.