Ο Τζέιμς πιάνει δουλειά ως δάσκαλος σε σχολείο κωφών. Η τάξη του τον αγαπάει αμέσως, αλλά όχι η Σάρα που κινείται μοναχικά στο ίδρυμα. Οι δύο τους θα βρουν τον έρωτα, αλλά τίποτα δεν έχει έρθει σε μια ευθεία κυρίως λόγω του αντισυμβατικού χαρακτήρα της Σάρα και της εμμονής της να μη διαβάζει χείλια.

Σκηνοθεσία:

Randa Haines

Κύριοι Ρόλοι:

William Hurt … James Leeds

Marlee Matlin … Sarah Norman

Piper Laurie … Κα Norman

Philip Bosco … Δρ Curtis Franklin

Allison Gompf … Lydia

John F. Cleary … Johnny

Philip Holmes … Glen

Georgia Ann Cline … Cheryl

William D. Byrd … Danny

Bob Hiltermann … Orin Dennis

E. Katherine Kerr … Mary Lee Ochs

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Hesper Anderson, Mark Medoff

Παραγωγή: Patrick J. Palmer, Burt Sugarman

Μουσική: Michael Convertino

Φωτογραφία: John Seale

Μοντάζ: Lisa Fruchtman

Σκηνικά: Gene Callahan

Κοστούμια: Renee April

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Children of a Lesser God
  • Ελληνικός Τίτλος: Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Τα Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού

Σεναριακή Πηγή

  • Θεατρικό: Children of a Lesser God του Mark Medoff.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου (Marlee Matlin). Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, πρώτο αντρικό ρόλο (William Hurt), δεύτερο γυναικείο ρόλο (Piper Laurie) και διασκευασμένο σενάριο.
  • Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Marlee Matlin). Υποψήφιο για καλύτερη ταινία (δράμα) και πρώτο αντρικό ρόλο (William Hurt) σε δράμα.
  • Υποψήφιο για Bafta σεναρίου.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου. Ειδική Αργυρή Άρκτος στη σκηνοθέτιδα.

Παραλειπόμενα

  • Το βραβευμένο με Tony θεατρικό του 1979 είχε γραφτεί ειδικά για την κωφή ηθοποιό Phyllis Frelich, βασισμένο εν μέρει σε εμπειρίες δικές της με τον σύζυγο της, Robert Steinberg. Δεν ήταν όμως κωφή μόνο η Frelich που ερμήνευσε πρώτη το έργο σε Λος Άντζελες και Μπρόντγουεϊ, αλλά και η Elizabeth Quinn στην παράσταση του Λονδίνου. Η παράδοση διατηρήθηκε έτσι με τη Marlee Matlin, που μετά τους 18 πρώτους μήνες της ζωής της έμεινε κωφή.
  • Λόγω της μεγάλης επιτυχίας του θεατρικού, που έκλεισε στις ΗΠΑ μετά από 3 χρόνια συνεχόμενης παρουσίας, ο Mark Medoff αποφάσισε από μόνος του και το μετέτρεψε σε σενάριο, με τη βοήθεια της συνεργάτιδας του, Hesper Anderson. Οι αλλαγές ήταν αρκετές, αλλά ο πυρήνας της ιστορίας παρέμεινε ίδιος.
  • Η Marlee Matlin κέρδισε τον ρόλο όταν οι παραγωγοί παρακολούθησαν σε βιντεοκασέτα την ερμηνεία της ως Σάρα στην παράσταση του Σικάγο.
  • Δεν ήταν πρωτόγνωρο που μια πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός κέρδιζε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου (είχε συμβεί ακόμα τέσσερις φορές), αλλά η Marlee Matlin έγινε η νεότερη ηθοποιός -ανεξαρτήτως ντεμπούτου- που το πέτυχε (21ός ετών και 218 ημερών), και κυρίως η πρώτη κωφή στην ιστορία των βραβείων που κέρδισε οποιοδήποτε από τα αγαλματάκια.
  • Η Randa Haines, στο ντεμπούτο της, έγραψε ιστορία ως η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης που βρέθηκε ταινία της στην κατηγορία του Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
  • William Hurt και Marlee Matlin ξεκίνησαν δεσμό κατά τα γυρίσματα και ακολούθως συζούσανε στη Νέα Υόρκη. Μετά όμως από χρόνια, η ηθοποιός θα καταγγείλει τον Hurt για κακομεταχείριση της.
  • Όπως και το θεατρικό, η κοινότητα των κωφαλάλων αγκάλιασε την ταινία και πλέον θεωρείται κλασική ανάμεσα σε αυτές που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο θέμα (ειδικά επειδή υπάρχουν στο καστ αληθινοί κωφοί).
  • Με κόστος 10,5 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ ευτύχησε να εισπράξει 101,5. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι μετά την απονομή των Όσκαρ οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 164%.

Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *