Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες
- Astérix aux Jeux Olympiques
- Asterix at the Olympic Games
- 2008
- Γαλλία
- Γαλλικά, Πορτογαλικά
- Εποχής, Κωμωδία, Οικογενειακή, Περιπέτεια, Φαντασίας
- 30 Ιανουαρίου 2008
Ο Αστερίξ, ο Οβελίξ, ο Ιντεφίξ και ο ερωτοχτυπημένος Αλαφολίξ θα βρεθούν στην Αρχαία Ολυμπία, προκειμένου να συμμετάσχουν στο μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός όλων των εποχών, τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εκεί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα πανούργα σχέδια του γιου του Καίσαρα, Βρούτου, ο οποίος είναι αποφασισμένος να κερδίσει τη διοργάνωση. Το έπαθλο άλλωστε των αγώνων είναι η καρδιά της πανέμορφης πριγκίπισσας της Ελλάδας Ειρήνης.
Σκηνοθεσία:
Frederic Forestier
Thomas Langmann
Κύριοι Ρόλοι:
Clovis Cornillac … Asterix
Gerard Depardieu … Obelix
Benoit Poelvoorde … Brutus
Alain Delon … Jules Cesar
Stephane Rousseau … Alafolix
Vanessa Hessler … πριγκίπισσα Irina
Jean-Pierre Cassel … Panoramix
Bouli Lanners … Samagas
Jean-Pierre Castaldi … Castaldus
Dorothee Jemma … Bonemine
Santiago Segura … Docteurmabus
Jose Garcia … Couverdepus
Jerome Le Banner … Claudius Cornedurus
Franck Dubosc … Assurancetourix
Elie Semoun … Omega
Michael Herbig … Pasunmotdeplus
Jamel Debbouze … Numerobis
Sim … Agecanonix
Adriana Karembeu … Κα Agecanonix
Nathan Jones … Humungus
Michael Schumacher … Schumix
Zinedine Zidane … Numerodis
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Thomas Langmann, Olivier Dazat, Alexandre Charlot, Franck Magnier
Παραγωγή: Thomas Langmann, Jerome Seydoux
Μουσική: Frederic Talgorn
Φωτογραφία: Thierry Arbogast
Μοντάζ: Yannick Kergoat, Vincent Tabaillon
Σκηνικά: Aline Bonetto
Κοστούμια: Madeline Fontaine
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Asterix aux Jeux Olympiques
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες
- Διεθνής Τίτλος: Asterix at the Olympic Games
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- Αστερίξ και Οβελίξ Εναντίον Καίσαρα (1999)
- Αστερίξ & Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα (2002)
- Αστερίξ & Οβελίξ στη Βρετανία (2012)
- Αστερίξ και Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα (2023)
Σεναριακή Πηγή
- Κόμικ: Asterix aux Jeux Olympiques των Rene Goscinny, Albert Uderzo.
Παραλειπόμενα
- Όταν βγήκε, ήταν η ακριβότερη γαλλική και γενικά μη αγγλόφωνη παραγωγή όλων των εποχών. Κόστισε 113,5 εκατομμύρια δολάρια. Παρά όμως τις “φιλότιμες” εισπράξεις στα ταμεία (133 εκατομμύρια δολάρια), το κέρδος δεν ήταν αυτό που αναμένονταν από τους παραγωγούς.
- Ο ρόλος του Κλαύδιου Κορνεντούρους ήταν αρχικά να ερμηνευτεί από τον Jean-Claude Van Damme.
- Μίνι παρέλαση διάσημων, είτε από ανθρώπους του αθλητισμού (Michael Schumacher, Jean Todt, Zinedine Zidane, Tony Parker, Amelie Mauresmo), είτε του κινηματογράφου (Rachid Bouchareb, Frederic Forestier, Vernon Dobtcheff).
- Τα γυρίσματα έγιναν στο Αλικάντε της Ισπανίας και κράτησαν έξι μήνες.
- Τη συνήθεια να αναφέρεται στο τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του, όπως εδώ ο Καίσαρας, την έχει και στην πραγματικότητα ο Alain Delon.
- Εδώ έκλεισε μια μακρά καριέρα ο Jean-Pierre Cassel, που δεν πρόλαβε την πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Big Ali και Lois Andrea συμμετέχουν τραγουδιστικά με το All We Need και το Funk Machine (Asterix Funk).
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 23/1/2008
Θα μιλήσω ευθέως… Όταν αποφασίζετε να δώσετε σάρκα και οστά σε ήρωες των παιδικών μας χρόνων να είστε πολύ, μα πολύ προσεκτικοί. Στην προκειμένη, αν και τα κακά, ευρωπαϊκά, παραδείγματα έχουν ήδη γίνει πολλά (Λούκι Λουκ, Αντιρίξ και Συμφωνίξ…), η τρίτη ζωντανή αναβίωση κόμικ του Αστερίξ είναι όχι απλά η χειρότερη των τριών, αλλά η χειρότερη που μπορείτε να φανταστείτε!
Το Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν το δωδέκατο της διάσημης σειράς κόμικς των Uderzo και Goscinny και ίσως -θέμα άποψης βέβαια- ένα από τα πέντε καλύτερα. Το χαρακτηριστικό που έκανε τα συγκεκριμένα κόμικ να γίνουν τόσο αγαπητά, ήταν πως το χιούμορ σε έκανε, χωρίς την παρεμβολή του μαγικού φίλτρου, να πετάγεσαι στο ταβάνι. Το ξεκαρδιστικό δεύτερο ζωντανό επεισόδιο, με την Κλεοπάτρα, έδινε σοβαρές ελπίδες και σε αυτή τη συνέχεια για κάτι καλό. Όμως…
Μέσα σε ένα ντελίριο ψηφιακών εφαρμογών, οι ήρωες φαντάζουν πνιγμένοι και ανήμποροι να παράγουν ψυχαγωγία, αφού τίποτα δεν λειτουργεί ορθά, λες και οι Ρωμαίοι έβαλαν το χεράκι τους! Το χιούμορ είναι προσχολικής ηλικίας και ακόμα χειρότερα επικεντρώνεται μονίμως σε θέματα βίας (οι μπουνιές πέφτουν σύννεφο). Ο νέος Αστερίξ, ο Clovis Cornillac (μπορεί και να τον θυμάστε στο Αδελφές Ψυχές), είναι επιεικώς απαράδεκτος σαν φάτσα και κωμικά ανύπαρκτος σε σχέση με τον υπέροχο Christian Clavier των δύο πρώτων μερών. Τα απίστευτα ειδικά εφέ και το εν μέρει ψηφιακό ντεκόρ κερδίζουν την παράσταση, αλλά εις βάρος του ανθρώπινου παράγοντα, αφού είναι πλέον φανερό πως εκτεταμένα ειδικά εφέ και κωμωδία δεν ταιριάζουν απόλυτα. Το σενάριο προσπαθεί να ακολουθήσει το κόμικ κατά πόδας, αλλά δεν θα πει πως αυτό λειτουργεί απόλυτα στον κινηματογράφο, που χρειάζεται περισσότερη στιβαρότητα.
Υπάρχει όμως κι ένα στοιχείο στην ταινία που δεν το αγγίζουμε, αρνητικά τουλάχιστον, και αυτό είναι η παρουσία του αειθαλούς Alain Delon. Αν υπάρχει περίπτωση να γελάσετε σε ένα σημείο, αυτό είναι ο πρώτος του μονόλογος, όπου σατιρίζει το σύνολο της καριέρας του. Σε μικρούς, μα πολύ μικρούς ρόλους, θα δείτε τη «δική μας» κυρία Karembeu να σατιρίζει την αγάπη της για το ποδόσφαιρο (ή μάλλον τους ποδοσφαιριστές), τον διάσημο στον παγκόσμιο χάρτη της δύναμης Nathan Jones, τον Michael Schumacher σε άρμα αντί για αυτοκίνητο και τον Zinedine Zidane που όχι, δεν κουτουλάει κανέναν! Τέλος, Πανοραμίξ είναι ο Jean-Pierre Cassel που βλέπει αυτήν του τη συμμετοχή από τον ουρανό, αφού πέρσι τον Απρίλη έφυγε από τη ζωή.
Ως γνωστόν, τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία και γιατί εδώ να χαλούσε ο κανόνας; Τα άνω των 100 εκατομμυρίων που ξοδεύτηκαν για την παραγωγή είναι αλήθεια πως δικαιολογούνται μέχρι τελευταίο σεντ, αφού η ταινία έχει εξαιρετικά ειδικά εφέ και πλούσια σκηνικά, αν και τα περισσότερα είναι ψηφιακά. Όμως, αναπλάθουν έναν ψυχρό κόσμο, εφόσον το χιούμορ και η ψυχή απουσιάζουν τελείως. Ο Αστερίξ δεν είναι ο κεντρικός χαρακτήρας και στη θέση του μπαίνουν οι Ρωμαίοι, κάτι που όμως δεν μας βρίσκει τελείως λυπημένους, αφού ο Cornillac είναι απλά μια σκιά του μουστακαλή ήρωα. Ο Depardieu απλά υπάρχει, το χιούμορ θα αφήσει απαθή και… τα μικρά παιδιά, και η εμμονή στη βία δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη εμμονή του κόμικ, όπου το άπλετο χιούμορ την ελάφραινε. Παραδόξως λειτουργεί περισσότερο σαν ταινία δράσης (για την τελική σκηνή της αρματοδρομίας) και σαν μήνυμα κατά του ντόπινγκ (λέμε τώρα…). Αν αποφασίσετε να το επισκεφτείτε -και πιστεύω πως δεν θα είστε και λίγοι που θα το πράξετε- κάντε το για το πρόσωπο της μοντέλας Vanessa Hessler και την απολαυστική παρουσία του αθάνατου Alain Delon. Και επειδή δεν υπάρχουν πια Γαλάτες… είναι τρελοί αυτοί οι γάλλοι παραγωγοί…
Βαθμολογία: