Toν Μάιο του 1945, ένας νέος στρατιώτης της αντίστασης του δεξιού πυλώνα, ο οποίος συμμετείχε στην εξέγερση της Βαρσοβίας και συνεχίζει τον αγώνα εναντίον της κομουνιστικής εξουσίας, λαμβάνει την εντολή να σκοτώσει τον τοπικό γραμματέα του κόμματος. Αντιμέτωπος με το συναίσθημα του έρωτα, αρχίζει να συνειδητοποιεί τον παραλογισμό του εγχειρήματος, μια που ο πόλεμος έχει πια τελειώσει. Η πίστη όμως στον στρατιωτικό όρκο θα υπερισχύσει της αγάπης.

Σκηνοθεσία:

Andrzej Wajda

Κύριοι Ρόλοι:

Zbigniew Cybulski … Maciek Chelmicki

Ewa Krzyzewska … Krystyna

Waclaw Zastrzezynski … Szczuka

Adam Pawlikowski … Andrzej

Bogumil Kobiela … Drewnowski

Stanislaw Milski … Pieniazek

Ignacy Machowski … Waga

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jerzy Andrzejewski, Andrzej Wajda

Μουσική: Filip Nowak

Φωτογραφία: Jerzy Wojcik

Μοντάζ: Halina Nawrocka

Σκηνικά: Roman Mann

Κοστούμια: Katarzyna Chodorowicz

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Popiol i Diament

Ελληνικός Τίτλος: Στάχτες και Διαμάντια

Διεθνής Τίτλος: Ashes and Diamonds

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Η Γενιά (1955)

Ήρωες της Βαρσοβίας (1957)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Popiol i Diament του Jerzy Andrzejewski.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας από οποιαδήποτε προέλευση και ξένου ηθοποιού (Zbigniew Cybulski).
  • Βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ Βενετίας.

Παραλειπόμενα

  • Με τα Η Γενιά (1955) και Ήρωες της Βαρσοβίας (1957) συμπληρώνει την τριλογία του πολέμου για τον Wajda. Αυτές είναι και οι τρεις πρώτες ταινίες του πολωνού δημιουργού, με αυτή την τρίτη να του χαρίζει την παγκόσμια καταξίωση. Θεωρείται εκ των αριστουργημάτων πολωνικού σινεμά, και η καλύτερη ρεαλιστικού κινηματογράφου ταινία της χώρας.
  • Μόνο μετά από προσωπική παρέμβαση του συγγραφέα Jerzy Andrzejewski, η ταινία κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα λογοκρισίας και να παιχτεί στη χώρα της. Όμως, η κυβέρνηση σταμάτησε τη συμπερίληψη της στο διαγωνιστικό των Κανών. Ανάμεσα στους πολέμιους ήταν και ο διασημότερος τότε πολωνός σκηνοθέτης, ο Aleksander Ford.
  • Παρότι βασίζεται στο διάσημο αντιπολεμικό βιβλίο του Jerzy Andrzejewski (έκδοση του 1948), ο σκηνοθέτης έκανε μεγάλες αλλαγές επί του σεναρίου σε αυτό, κατά τους τελευταίους μήνες προπαρασκευής της ταινίας.
  • Ο Zbigniew Cybulski, που δεν ήταν η επιλογή του Wajda αλλά προτροπή του βοηθού σκηνοθέτη, ευρισκόμενος στο πλατό αρνήθηκε να φορέσει τη στολή του παρτιζάνου, προτιμώντας το δικό του αλά 1950 μοντέρνο στιλ.
  • Γυρίστηκε σε φορμάτ 1:1.85, κάτι που συνέβη πρώτη φορά στο πολωνικό σινεμά.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.