Η Φλοράνς Καραλά και ο εραστής της, Ζιλιέν Ταβερνιέ, αποφασίζουν να σκοτώσουν τον σύζυγο της πρώτης για να ζήσουν μαζί ευτυχισμένοι τον έρωτά τους. Ο Ζιλιέν κάνει τον φόνο, γυρνώντας όμως στο αυτοκίνητό του, συνειδητοποιεί ότι έχει ξεχάσει ένα σημαντικό ενοχοποιητικό στοιχείο. Από εκεί και πέρα, μια σειρά συγκυριών ανατρέπει τα πάντα…

Σκηνοθεσία:

Louis Malle

Κύριοι Ρόλοι:

Jeanne Moreau … Florence Carala

Maurice Ronet … Julien Tavernier

Georges Poujouly … Louis

Yori Bertin … Veronique

Lino Ventura … κομισάριος Cherrier

Ivan Petrovich … Horst Bencker

Jean Wall … Simon Carala

Elga Andersen … Frieda Bencker

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Roger Nimier, Louis Malle

Παραγωγή: Jean Thuillier

Μουσική: Miles Davis

Φωτογραφία: Henri Decae

Μοντάζ: Leonide Azar

Σκηνικά: Jean Mandaroux, Rino Mondellini

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Ascenseur pour l’Echafaud

Ελληνικός Τίτλος: Ασανσέρ για Δολοφόνους [επανέκδοσης]

Διεθνής Τίτλος: Elevator to the Gallows

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Μια Νύχτα του Σαββάτου [αυθεντικός]

Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Frantic [ΗΠΑ]

Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: Lift to the Scaffold [Μεγ. Βρετανία]

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Ascenseur pour l’Echafaud του Noel Calef.

Παραλειπόμενα

  • Θεωρείται από τις πλέον κρίσιμες δουλειές που καθιέρωσαν την επερχόμενη Νουβέλ Βαγκ και ολόκληρο το μοντέρνο σινεμά. Το νουάρ αυτό εισήγαγε νέες τεχνικές στην αφήγηση και το μοντάζ.
  • Ο σκηνοθέτης κινηματογραφούσε τη Jeanne Moreau σε έντονα κοντινά, με φυσικό φως και συχνά χωρίς καθόλου μακιγιάζ. Η γαλλίδα ντίβα βέβαια δεν ήταν θετική σε κάτι όπως αυτό που δεν της είχε συμβεί ποτέ στο παρελθόν, αλλά ήταν η πρώτη φορά που πιάστηκε σε φακό η ουσία της ερμηνείας της.
  • Πριν γίνει διάσημος, ο Jean-Claude Brialy εμφανίζεται στιγμιαία ως ένοικος ξενοδοχείου.
  • Η μίνι κάμερα που χρησιμοποιείται είναι η Minox. Φτιάχτηκε ως είδος πολυτελείας, αλλά εξελίχτηκε σε κατασκοπική κάμερα.
  • Ο Louis Malle έχει ένα κάμεο ως κάποιος που στον δρόμο περνάει από λάθος την πρωταγωνίστρια για πόρνη.
  • Η ταινία έχει δύο ριμέικ. Αυτό του ιάπωνα Akira Ogata, το Shikeidai No Erebeta του 2010, και το ρωσικό Weekend του Stanislav Govorukhin από το 2013.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Κλασικό είναι το τζαζ σκορ του Miles Davis, στην πρώτη του κινηματογραφική δουλειά, το οποίο ήταν αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού. Ο Davis μπήκε στο στούντιο με την μπάντα του, στην οποία έδωσε εξαρχής μονάχα κάποιες τυχαίες αρμονικές, και το μόνο που χρειάστηκαν ήταν η πλοκή της ταινίας. Τους πήρε μόλις 6 ώρες, ενώ στα διαλείμματα έπιναν σαμπάνια με τον σκηνοθέτη και τη Moreau.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.